۱۸ مرکز خرید تضمینی گندم در خراسان جنوبی تجهیز شد

 رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: ۱۸ مرکز برای خرید تضمینی گندم کشاورزان استان در سال زراعی جاری پیش‌بینی و تجهیز شده است.

به گزارش “پیام خاوران “ غلامرضا قوسی اظهار داشت: مراکز به گونه‌ای در شهرستان‌ها مکان‌یابی شده تا گندم‌کاران به سهولت بیشتر بتوانند محصول خود را تحویل دهند.

وی ادامه داد: ۱۵ مرکز زیر مجموعه سازمان تعاون روستایی و سه انبار ملکی شرکت غله و خدمات بازرگانی این محصول را از کشاورزان خریداری خواهند کرد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی، سطح زیرکشت محصول گندم استان را ۱۸ هزار و ۶۰ هکتار اعلام کرد و گفت: برداشت و خرید گندم از کشاورزان از اواخر اردیبهشت ماه در استان آغاز می‌شود.

وی تصریح کرد: به طور میانگین سالانه ۷۰ هزار هکتار کشت زراعی داریم که از این وسعت ۴۰ هزار هکتار در پاییز و ۳۰ هزار هکتار در بهار کشت می‌شود.

قوسی عنوان کرد: پارسال قیمت پایه خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم در مراکز خرید یک هزار و ۷۰۰ تومان در نظر گرفته شده بود که امسال ابتدا ۲ هزار و ۲۰۰ تومان تعیین شد و با رایزنی‌های مختلف به ۲ هزار و ۵۰۰ تومان افزایش یافت.

وی میزان برداشت گندم در استان را امسال ۶۵ هزار تن پیش‌بینی کرد و یادآور شد: سال گذشته مطالبات کشاورزان در کمترین بازه زمانی پرداخت شد و امسال نیز سعی داریم مطالبات در فرصت کوتاه پرداخت شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی بیان کرد: همانطور که در سال‌ها قبل‌تر شاهد بودیم، تاخیر در پرداخت مطالبات کشاورزان سبب همکاری بیشتر آنها با دلالان می‌شود لذا بهره‌برداران امسال نباید نگران مطالبات خود باشند.

وی ادامه داد: همچنین برای جلوگیری از ورود دلالان به این عرصه از کشاورزان و تولیدکنندگان درخواست داریم محصول گندم خود را به مراکز خرید تضمینی تحویل دهند.

بیشتر بخوانید   تاخت و تاز کرونا در خراسان جنوبی

منبع :ایرنا

انتهای پیام /

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها