روزه‌داری در افراد سالم باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: روزه‌داری در افراد سالم که هیچ بیماری خاصی ندارند، نه تنها سیستم ایمنی بدن را تضعیف نمی‌کند بلکه باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود.

به گزارش “پیام خاوران “ ، محمد دهقانی فیروزآبادی با تبریک آغاز هفته سلامت (اول اردیبهشت) و بیان اینکه در آستانه فرارسیدن ماه مبارک رمضان قرار داریم افزود: یکی از موضوعات و دغدغه‌های مردم عزیز بحث روزه‌داری در ایام شیوع ویروس کرونا است.

وی با اشاره به اظهارنظرهای مختلفی که در این زمینه صورت گرفته است گفت: روزه‌داری در افراد سالم از طریق مکانیسم‌های مختلف در تنظیم فعالیت‌ها و سوخت و ساز بدن تاثیرگذار خواهد بود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اضافه کرد: افراد زیر ۶۵ سال که بیماری خاصی ندارند و در سلامت کامل هستند به راحتی می‌توانند به این وظیفه الهی عمل کنند.

وی تصریح کرد: سایر افرادی که دارای بیماری خاصی هستند مانند سال‌های گذشته باید با پزشک معالج خود مشورت کنند تا با نظر وی از مضرر بودن یا بی ضرر بودن روزه در این شرایط اطمینان حاصل کنند.

دهقانی فیروزآبادی درخصوص افرادی که به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند یا دوره نقاهت خود را می‌گذرانند اظهار داشت: کسانی که به این بیماری مبتلا شده‌ و بهبود یافته‌اند، اگر دوره نقاهت این بیماری را پشت سر گذاشته‌اند و مشکل خاصی ندارند، منعی برای روزه‌داری ندارند.

وی گفت: کسانی که مبتلا به ویروس کرونا می‌شوند و در دوران درمان یا نقاهت آن به سر می‌برند مطمئنا می‌بایست تا پایان دوره درمان و نقاهت این بیماری صبر کنند و در صورتی که مشکل تنفسی و منعی در این خصوص نداشته باشند، بعد از کسب اجازه از پزشک معالج می‌توانند روزه بگیرند در غیر این صورت باید به دستور وی عمل کنند.

بیشتر بخوانید   واکسیناسیون اطفال در خراسان جنوبی ۱۴.۵ درصد کاهش یافت

منبع:ایرنا

انتهای پیام /

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها