زغال سنگ پروده طبس همچنان رکورددار تولید زغال سنگ ایران

 شرکت زغال سنگ پروده طبس در سال۱۳۹۸ عنوان بزرگترین تولید کننده زغال سنگ کشور را برای ششمین سال متوالی حفظ کند.

به گزارش “پیام خاوران “، مدیرعامل شرکت زغال سنگ پروده طبس گفت: این شرکت پارسال بیش از یک میلیون و ۲۰۰هزار تُن زغال سنگ خام و ۵۶۸ تُن کنسانتره زغال سنگ کک شو تولید کرد تا کماکان تأمین کننده عمده نیاز صنایع کک سازی و فولادسازی کشور باشد.

 

کریتی ثانی افزود: این شرکت در سال۱۳۹۸ علاوه بر تولید زغال سنگ خام و کنسانتره، موفق به اجرای ۶هزار و ۶۳۲متر حفریات زیرزمینی در معادن شد که ۴درصد از سال قبل از آن، بیشتر بود.

 

وی با اشاره به کاهش ۱۰ درصدی تولید زغال سنگ خام و کک در سال گذشته، علت این کاهش را مشکلات تأمین قطعات مورد نیاز برای اجرای برنامه سرویس و نگهداری تجهیزات استخراج و همچنین تعطیلی معادن و کارخانه زغالشویی در دو هفته پایانی سال ۹۸ برای مقابله با شیوع کرونا دانست.

 

مدیرعامل شرکت زغال سنگ پروده طبس با اشاره به نامگذاری سال۱۳۹۹ با عنوان سال “جهش تولید” از سوی رهبرمعظم انقلاب گفت: این شرکت به عنوان اولین و تنها شرکت فعال در عرصه معدنکاری تمام مکانیزه استخراج زغال سنگ از ذخایر عمقی، با داشتن دانش تخصصی و و تجهیزات حفاری و استخراج و بهره گیری از بزرگترین کارخانه زغالشویی ایران، آمادگی لازم برای ایجاد جهش در تولید زغال سنگ کشور را دارد که تحقق آن منوط به در اختیار گذاشتن ذخایر و منابع جدید زغالی است.

 

کریتی ثانی افزود: شرکت زغال سنگ پروده طبس استخراج بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار تُن زغال سنگ خام، تولید ۶۳۵ هزار تُن کنسانتره و اجرای بیش از ۷۸۰۰متر حفریات زیرزمینی در معادن را برای امسال هدفگذاری کرده است.

بیشتر بخوانید   شهرستان فردوس وطبس به دستگاه MRI مجهز شدند

 

وی با اشاره به تداوم شرایط اضطراری ناشی از شیوع کرونا در کشور، خواستار حمایت و پشتیبانی دولت و متولیان صنعت و معدن از حوزه معادن و بویژه زغال سنگ شد.

منبع:می متالز

انتهای پیام /

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها