فعالیت ۲۴ شرکت فناور خراسان جنوبی برای مقابله با کرونا

 رییس پارک علم و فناوری خراسان جنوبی گفت: اکنون ۲۴ شرکت عضو پارک علم و فناوری استان برای مقابله با بیماری کرونا به تولید محصول یا ارائه خدمات می‌پردازند.

به گزارش “پیام خاوران “ محمدعلی ناصری اظهار داشت : یکی از شرکت‌ها که در گذشته در زمینه تولید عرقیجات و عصاره‌گیری فعال بود اکنون روزانه ۸۰۰ لیتر الکل ۷۸ درصد تولید می‌کند.

وی از فعالیت پنج فروشگاه اینترنتی در استان توسط شرکت‌های دانش‌بنیان خبر داد و گفت: شرکت نیمرو با چند فست فود معتبر شهر برای تهیه و توزیع غذای نیمه آماده اقدام کرده است.

رییس پارک علم و فناوری خراسان جنوبی اظهار داشت: تولید دستکش یکبار مصرف، ماسک، محلول ضدعفونی کننده سطوح و دست، شیلد محافظ صورت، برگزاری ویدئوکنفرانس‌های آنلاین و آموزش‌های مجازی از دیگر فعالیت‌های این شرکت‌ها در شرایط کنونی است.

وی در ادامه با اشاره به حمایت‌های پارک علم و فناوری از کسب و کارها در شرایط شیوع بیماری کرونا تصریح کرد: شیوع بیماری کرونا سبب شد بسیاری از شرکت‌های فعال پارک و واحدهای فناور استان دچار آسیب شوند لذا حمایت از این واحدها در دستور کار قرار گرفت تا بخشی از این خسارت‌ها جبران شود.

ناصری از بخشودگی اجاره بهای سه ماهه ابتدای سال ۹۹ واحدهای فناور صدمه دیده از کرونا خبر داد و افزود: همچنین چک اجاره بهای سه ماهه پایان سال ۹۸ واحدهای فناور را به مدت ۶ ماه به تعویض انداختیم.

وی اظهار داشت: از آنجایی‌که پایان مهلت قراردادهای واحدهای فناور در مرحله پیش رشد و رشد اصولا پایان سال یا سه ماه نخست سال است بنابراین نسبت به تمدید قرادادها با مبلغ قرارداد قبلی به مدت سه ماه دیگر اقدام شد.

رییس پارک علم و فناوری خراسان جنوبی تصریح کرد: پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ۵۰۰ میلیون ریالی به شرکت‌های آسیب دیده از کرونا و تسهیلات ۷۰۰ میلیون ریالی با تنفس ۶ ماهه به شرکت‌های فعال در حوزه تولید محصولات مربوط به مقابله با کرونا از دیگر اقدامات پارک بوده است.

بیشتر بخوانید   کارت‌های تلفن همگانی قابل شارژ و استفاده مجدد می باشد

وی گفت: برخی از شرکت‌های دانش‌بنیان سال گذشته تسهیلات دریافت کرده بودند که سررسید آنها اسفندماه ۹۸ یا ابتدای سال ۹۹ بوده است که سه ماه در بازپرداخت آن استمهال انجام شده و با ادامه شیوع کرونا امکان تمدید بیشتر نیز وجود دارد.

ناصری گفت: یکی دیگر از اقدامات پارک برای حمایت از کسب و کارها در شرایط شیوع بیماری کرونا پرداخت هزینه تبلیغات شرکت‌های فعال در زمینه مقابله با این بیماری است.

وی ادامه داد: یکی از طبقات پارک علم و فناوری استان به صورت رایگان در اختیار شرکت‌هایی که اقدام به تولید محصولات بهداشتی از قبیل ماسک و شیلد صورت می‌کنند قرار گرفت که به طور میانگین روزانه چهار هزار عدد ماسک تولید خواهند کرد.

رییس پارک علم و فناوری خراسان جنوبی بیان کرد: پارک علم و فناوری استان نسبت به خرید برخی اقلام از قبیل ماسک از شرکت دانش بنیان اقدام و محصولات را به صورت رایگان بین مردم مناطق محروم و کم‌برخوردار توزیع می‌کند.

وی عنوان کرد: در این مدت چندین فروشگاه اینترنتی توسط شرکت‌های دانش بنیان استان راه‌اندازی شده است.

ناصری گفت: یکی از شرکت‌های فناور استان نسبت به ساخت رباط ضدعفونی کننده با اشعه UV مخصوص مراکز عفونی در بیمارستان‌ها اقدام کرده است که مانند تیغه جاروبرقی به وسیله اشعه دستگاه یا تجهیزات را ضدعفونی می‌کند.

وی یادآور شد: سال گذشته ۴۸۰ میلیارد ریال تسهیلات برای شرکت‌های غیر دانش‌بنیان مستقر در پارک علم و فناوی خراسان جنوبی جذب و پرداخت شد و امسال نیز تاکنون برای پنج شرکت غیر دانش بنیان هفت میلیارد ریال اعتبار جذب شده است.

بیشتر بخوانید   دستگاه‌های متولی در دادن مجوزهای تولید سخت گیرانه برخورد نکنند

منبع:ایرنا

انتهای پیام /

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها