طرح حبیب و کاسب مهدوی در خراسان جنوبی اجرا شد

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: طرح‌های چندگانه حمایتی ماه مبارک رمضان برای کمک به افراد نیازمند در استان اجرا شد که طرح حبیب و کاسب مهدوی از جمله آنها است.

به گزارش “یپام خاوران “ حجت الاسلام احمد رضایی اظهار داشت : با توجه به شرایط پیش آمده از کرونا و نیازمندی اقشار در حوزه‌های مختلف مومنین انقلابی خراسان جنوبی در زمینه‌های مختلف حمایتی وارد عمل شدند.

وی گفت: فعالیت‌های فرهنگی در این مدت پیوست اجتماعی به خود گرفته و شاهد فعالیت گروه‌های مختلف جهادی برای کمک به محرومان و نیازمندان در حوزه‌های مختلف هستیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی بیان کرد: طرح طبیب دوار از مهمترین طرح‌های قابل اجرا در استان است که در این طرح طبیب به سراغ بیمار می‌رود و اولین مصداقش طلاب و روحانیون برای همدلی و حمایت از نیازمندان هستند.

وی طرح همدلی محله‌ای را از دیگر طرح‌های حمایتی نام برد و گفت: در این طرح مساجد به عنوان پایگاه‌های دینی با جذب نیروهای فعال و شناسایی نیازمندان اقدام به طرح‌های حمایتی در حوزه‌های مختلف می‌کند.

وی افزود: طرح حبیب یکی از بهترین و قابل توجه‌ترین طرح‌هایی است که در استان اجرا شد و در این طرح ‌جوانان مومن انقلابی به کمک افراد مسن و سالمندان می‌روند و در حوزه‎های مختلف کمک می‌کنند.

حجت الاسلام رضایی گفت: در طرح حبیب جهادگران اقدام به انجام کارهای مانده منازل سالمندان، خرید بیرون منزل و تعمیر لوازمی همچون شیرآلات می‌کنند که برخی از مساجد این طرح را از خانه‌های شهدا آغاز کردند.

وی ادامه داد: در طرح باقیات صالحات نیز که بیشتر بانوان فعالیت دارند ختم قرآن توسط خواهران برای درگذشتگان انجام و عواید آن برای مخارج مساجد استفاده می‌شود.

وی طرح کاسب مهدوی را از دیگر طرح‌های روزهای کرونایی عنوان کرد و گفت: اقدامات قابل توجهی در قالب این طرح انجام شده و کاسبان افراد نیازمند را شناسایی می‌کنند و از حساب‌های دفتری آنها می‌گذرند.

بیشتر بخوانید   5 کشته در حادثه واژگونی اتوبوس مشهد- زابل در محور بیرجند سربیشه/وضعیت دو مصدوم وخیم است

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی اظهار داشت: در قالب این طرح فقط در شهرستان قاینات کاسبان از اجاره بهای ۱۵۰ مغازه گذشتند که در سایر شهرستان‌ها هم در حال اجرا است.

وی طرح پیش خرید خدمت را از دیگر طرح‌های حمایتی ذکر کرد و گفت: در این طرح خیران نیک اندیش اقدام به پیش خرید اقلام واحدهای در شرف تعطیلی و ورشکستگی می‌کنند تا با تزریق پول، واحدها پابرجا بمانند.

وی اضافه کرد: از ابتدای شیوع کرونا مساجد در استان خراسان جنوبی هیچ گاه تعطیل نشدند و اقدامات خیرخواهانه مومنین در آن انجام می‌شود.

رضایی با بیان اینکه نماز جماعت در برخی مساجد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود اظهار داشت: در این مساجد نمازگزاران از مهر شخصی استفاده می‌کنند و فاصله‌گذاری اجتماعی رعایت می‌شود.

وی در ارتباط  با برنامه‌های ماه مبارک رمضان در مساجد توضیح داد: هیچ گونه برنامه تجمعی در مساجد نداریم و طبق دستورالعمل ستاد ملی کرونا اقدام خواهیم کرد.

رزمایش سراسری کمک مومنانه نیز در آستانه ماه مبارک رمضان همزمان با سراسر کشور در خراسان جنوبی برگزار شد.

منبع:ایرنا

انتهای پیام /

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها