جزئیات برگزاری امتحانات مدارس در خراسان جنوبی

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی جزئیات برگزاری امتحانات در استان را تشریح کرد و گفت:امتحانات نهایی پایه دوازدهم از ۱۷ خردادماه به صورت حضوری برگزار می‌شود.

به گزارش “پیام خاوران “ محمد علی واقعی  اظهار کرد: بعد از شیوع کرونا و به تبع آن تعطیلی مدارس و پیگیری آموزش از طریق فضای مجازی یکی از دغدغه‌ها و مسائل مدنظر در جلسات پیگیری چگونگی برگزاری امتحانات پایان ترم دانش‌آموزان بود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: تلاش بر این است که علاوه بر ارزیابی دقیق دانش‌آموزان در پایان ترم تحصیلی، سلامت آنان در حوزه پیشگیری از ویروس کرونا نیز تأمین شود و از این نظر با مشکلی رو به رو نشویم.

برگزاری امتحان نهایی پایه دوازدهم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی

واقعی با اشاره به اینکه در بین دانش آموزان، دانش‌آموزان پایه دوازدهم به واسطه امتحانات نهایی شرایط خاص و ویژه‌ای دارند، ادامه‌داد: امتحانات پایه دوازدهم به صورت حضوری از تاریخ هفدهم خردادماه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در پروتکل‌های بهداشتی مد نظر برای برگزاری امتحانات نهایی صندلی‌های دانش‌آموزان باید حدود یک و نیم متر با یکدیگر فاصله داشته باشد، گفت: همچنین پنج حوزه برای تصحیح اوراق امتحانات نهایی در نظر گرفته شده که در این بخش نیز فاصله‌گذاری اجتماعی مراعات شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی اظهار کرد: در سال‌های قبل دانش‌آموزان پایه ششم و نهم نیز امتحانات هماهنگ داشتند که در سال جاری امتحانات این پایه‌ها نیز به صورت هماهنگ برگزار نمی‌شود.

دستورالعملی برای برگزاری حضوری یا غیرحضوری امتحانات نیامده است

واقعی بیان‌کرد: از وزارت خانه هنوز دستورالعملی برای برگزاری امتحانات به صورت حضوری و یا غیرحضوری نیامده است ولی در هر صورت برای برگزاری امتحانات به هر دو شیوه آمادگی لازم را داریم.

بیشتر بخوانید   مرحله استانی چهل و سومین مسابقات قرآن کریم در خراسان جنوبی برگزار می شود

وی با اشاره به اینکه در صورت برگزاری امتحانات به صورت حضوری با رعایت پروتکل‌ها این امر صورت می‌گیرد، ادامه داد: اگر هم بحث برگزاری حضوری امتحانات منتفی شد برای ارزیابی دانش‌آموزان در پایان ترم از چند آیتم می‌توانیم استفاده کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی گفت: امتحانات أخذ شده از دانش‌آموزان در نوبت اول، آزمون‌هایی که به صورت مستمر در طول سال تحصیلی از دانش‌آموزان گرفته شده و تکالیفی که انجام آن در همین آموزش‌های مجازی از دانش آموزان خواسته شده در ارزیابی پایان ترم دانش‌آموزان مد نظر قرار می‌گیرد.

واقعی در پاسخ به اینکه آیا بسترهای لازم برای آزمون مجازی در مدارس مناطق دورافتاده و محروم فراهم است، اظهار کرد: بی شک در شیوه ارزیابی برای نمرات پایان ترم دانش آموزان، شرایط مناطق مختلف نیز در نظر گرفته می‌شود.

منبع:مهر

انتهای پیام /

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها