آموزش زائران حج تمتع ۹۹ از طریق فضای مجازی

آموزش زائران حج تمتع ۹۹ به دلیل شیوع ویروس کرونا از طریق فضای مجازی و با کمک صدا و سیما، در خراسان جنوبی انجام می‌شود.

به گزارش“پیام خاوران “، مدیر حج و زیارت استان گفت: این آموزش‌ها با استفاده از ظرفیت روحانیان و مدیران کاروان‌ها در فضای مجازی و با کمک صدا و سیما‌ی مرکز استان برگزار می‌شود.

نوفرستی به سهمیه دو هزار و ۲۰ نفری حج تمتع امسال برای خراسان جنوبی اشاره کرد و افزود: ظرفیت همه کاروان‌ها بجز ۲ کاروان تکمیل شده است که اولویت پر شدن این ظرفیت‌های خالی نیز با افرادی است که دارنده قبوض ودیعه گذاری تا پایان خرداد سال ۸۶ هستند.

وی با بیان اینکه همه عوامل اجرایی کاروان‌ها معرفی و آموزش‌های لازم را فرا گرفتند گفت: با توجه به شرایط فعلی و شیوع ویروس کرونا در تلاشیم تا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مد نظر دو کشور ایران و عربستان حج امسال برگزار شود.

مدیر حج و زیارت استان با اشاره به اهمیت رعایت نکات بهداشتی از سوی زائران افزود: در صورت برگزاری حج امسال، استقرار نیرو‌های امدادی و برنامه ریزی‌های لازم در خصوص شرایط فعلی و بیماری کرونا در نظر گرفته شده است.

نوفرستی گفت: اگر حج امسال برگزار نشود، اولویت حج سال آینده با زائرانی است که انصراف ندهند و اگر زائری به هر دلیلی انصراف دهد یا امسال تمایلی  برای تشرف نداشته باشد، سال آینده در صورت ظرفیت خالی می‌تواند به حج مشرف شود.

وی با بیان اینکه هزینه کاروان‌ها و عملیات حج امسال بر اساس ارز ۹ هزار تومانی پیش بینی و برنامه ریزی شده است، افزود: در صورت موکول شدن حج به سال آینده نرخ ارز برای انصراف دهندگان بر اساس هزینه سال آینده و برای بقیه با همین نرخ و هزینه فعلی خواهد بود.

بیشتر بخوانید   افزایش ۱۲درصدی مصرف گاز مشترکان خانگی وتجاری در خراسان جنوبی

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی نیز آموزش حجاج را یکی از مسائل مهم حج عنوان کرد و گفت: زائران نگران مسائل مربوط به بیماری کرونا در حج امسال و  آموزش از طریق فضای مجازی نباشند، زیرا برای زائرانی که به فضای مجازی دسترسی ندارند این آموزش‌ها حضوری انجام می‌شود.

اوحدی افزود: این آموزش‌ها برای مدینه دومی‌ها ۱۲ جلسه و برای مدینه اولی‌ها ۱۰ جلسه، در ایران است.

منبع:صداوسیما

انتهای پیام /

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها