انجام آموزش زائران حج تمتع ۹۹ خراسان جنوبی از طریق صداوسیما

مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی گفت: روند ثبت نام در کاروان‌های حج تمتع ۹۹، تکمیل شدن کاروان‌ها و مرحله معاینات زائرین انجام شده و با توجه به شرایط حساس کنونی ناچار هستیم برای آموزش زائران علاوه بر فضای مجازی از ظرفیت صدا و سیمای استان استفاده کنیم.

به گزارش “پیام خاوران” ، ابوالفضل نوفرستی صبح امروز در دیدار با مدیرکل صدا و سیمای خراسان جنوبی اظهار داشت: آگاهی بخشی و فرهنگ سازی عمومی در تمامی موارد از جمله اطلاع رسانی نکات بهداشتی فردی و اجتماعی لازمه از بین بردن ویروس کرونا استکه این مهم بدون حمایت و همکاری رسانه‌ها و در رأس آنها صدا و سیما امکانپذیر نیست.

مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی در زمینه روند ثبت نام در کاروان‌های حج تمتع ۹۹ و تکمیل شدن کاروان‌های استان و شروع مرحله معاینات زائرین گفت: با توجه به شرایط حساس کنونی پیش آمده به ناچار مجبور به شروع آموزش زائرین شده‌ایم و دستورالعمل‌های آموزشی برای مدیران ارسال شده است.

وی افزود: مدیران حج در استان با ایجاد کانال و گروه‌های مختص کاروان خود در شبکه‌های اجتماعی داخلی آموزش خود را شروع کرده و در همان گروه‌های فضای مجازی به صورت کلیپ‌های تصویری کوتاه و مختصر نکات آموزشی طبق سرفصل‌های تدوین شده توسط سازمان حج و زیارت را توسط مدیر به سمع و نظر زائرین می‌رسانند.

نوفرستی بیان کرد: با توجه به اینکه زائرین حج تمتع اکثراً کهولت سن و از سواد کافی جهت استفاده از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی را ندارند درخواست هماهنگی و استفاده از ظرفیت صدا و سیمای استان جهت آموزش زائرین در زمینه اعمال و مناسک حج و قوانین و مقررات عربستان سعودی چه از طریق بخش صدا یعنی رادیو و چه از طریق صداوتصویر یعنی تلویزیون درخواست مساعدت داشتیم تا زائرین بتوانند به بهترین نحو و خاطر آسوده تمام نکات آموزشی نیاز یک زائر حج بهره‌مند شوند.

بیشتر بخوانید   دوگانه کم‌آبی و هدر رفت آب در خراسان جنوبی

مدیرکل صدا و سیمای خراسان جنوبی نیز در این دیدار ضمن ارائه گزارشی اجمالی از فعالیت‌های صدا و سیمای استان در بحران اخیر بیماری منحوس کرونا اظهار داشت: خوشبختانه وضعیت گیرنده‌های دیجیتالی صداو سیمای مرکز استان در دورترین نقاط استان قابل دریافت و باکیفیت بسیار مطلوب برای هم استانی‌ها قابل مشاهده است.

علیرضا آینه‌دار ضمن اعلام آمادگی با سازمان حج و زیارت در بحث آموزش زائران گفت: رسانه استانی در کنار سایر مسئولین برای اعتلای اهداف نظام و توسعه استان از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.

منبع:تسنیم

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها