آمادگی کامل دستگاه‌های اجرایی برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در تعطیلات عید فطر

خراسان جنوبی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی از آمادگی کامل دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان در تعطیلات عید سعید فطر خبر داد.

به گزارش “پیام خاوران “ سیدکمال‌الدین میرجعفریان، روز گذشته در جلسه کمیته اجرایی کمیسیون حمل و نقل و سوانح رانندگی استان ویژه سفرهای تعطیلات عید سعید فطر، اظهار کرد: با توجه به این که در شرایط شیوع بیماری کرونا قرار داریم، هر برنامه‌ای که اجرا می‌شود باید الزامات و پروتکل‌های بهداشتی مربوطه رعایت شود.

وی افزود: دستگاه‌های مجری طرح نیز موظف به ارائه جزئیات برنامه‌ها به دانشگاه علوم پزشکی هستند تا الزامات بهداشتی متناسب با آن طرح، تبیین و تدوین شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: با توجه به افزایش سفرها در تعطیلات عید سعید فطر، ضرورت دارد دستگاه‌های مرتبط و خدمات‌رسان مانند شهرداری، محیط زیست، منابع طبیعی، اوقاف و امور خیریه، راهداری، اورژانس، هلال احمر و هر دستگاهی که در حوزه سفر و اسکان مسافران وظیفه دارد، آمادگی و هماهنگی لازم را داشته باشند تا شاهد کاهش تصادفات و همچنین پیشگیری از شیوع بیماری کرونا باشیم.

میرجعفریان، ضدعفونی کردن معابر را ضروری برشمرد و افزود: کمیته بهداشت محیط باید با جدیت رعایت و اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی را در مدارس، تفرجگاه‌ها، پارک‌ها و سایر مکان‌های عمومی دنبال کند و پایش‌های لازم با حساسیت بالا صورت پذیرد.

وی ادامه داد: حضور اکیپ‌های مربوطه از جمله راهداری، پلیس راه، هلال احمر و اورژانس با لباس فرمِ مخصوص، باید در جاده ها محسوس باشد تا علاوه بر آرامش خاطر مردم، کاهش تخلفات جاده را به دنبال داشته باشد.

وی تصریح کرد: استقرار میوه فروشان در جاده ها نیز محاسنی دارد که موجب توقف و استراحت راننده می شود، اما خودروی میوه فروشان نباید در شانه جاده مستقر شود، بلکه باید راهداری با ایجاد رمپ‌های مربوطه به این موضوع سامان بخشد.

بیشتر بخوانید   سیاه پوش شدن بیرجند در عزای حسین(ع)

میرجعفریان اظهار امیدواری کرد: با تمهیدات پیش‌بینی شده شاهد کاهش حوادث جاده‌ای در تعطیلات عید فطر باشیم.

گفتنی است؛ در این جلسه، بهسازی آسفالت و روشنایی معابر، استفاده از ظرفیت حداکثری جایگاه‌های سوخت، هماهنگی با شرکت‌های بیمه برای تسریع در پرداخت خسارت‌ها در این ایام و هماهنگی میان دستگاه‌های خدمات رسان برای تقویت امدادرسانی، مورد بحث و تاکید قرار گرفت.

منبع:ایسنا

انتهای پیام /

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها