ساخت گیت و دستگاه ضدعفونی کننده با سنسور تشخیص در خراسان جنوبی

مسئول بسیج علمی و فناوری خراسان جنوبی از ساخت دستگاه ایستاده و دیواری ضد عفونی کننده خبر داد و گفت: این دستگاه بدون تماس بدن قادر است مایع ضد عفونی را اسپری کند.

به گزارش “پیام خاوران “ مرتضی عظیمی فر در جمع خبرنگاران با اشاره به سال جهش تولید از سوی مقام معظم رهبری اظهارداشت: معظم اله همیشه حمایت خود را از نخبگان، دانش پژوهان علمی کشور اعلام داشته اند.

مسئول بسیج علمی، پژوهشی و فناوری خراسان جنوبی بابیان اینکه استعداد ویژه ایی در بخش علمی و صنعتی درخراسان جنوبی وجود دارد،گفت: بسیج علمی،پژوهشی و فناوری با تمام ظرفیت مادی و معنوی خود به دنبال تحقق عملی در استان است.

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا درکشور بیان داشت: در همین راستا بسیج علمی پژوهشی وفناوری استان اقدامات خوبی با همکاری شرکت های دانش بنیان مستقر در سازمان بسیج علمی استان انجام داده است.

عظیمی فر افزود : در همین راستا دستگاه ایستاده و دیواری ضد عفونی کننده طراحی وساخته شد.

وی با اشاره به قابلیت های این دستگاه گفت: این دستگاه به صورت ایستاده و دیواری بدون اتصال دست و یاپا به دستگاه با دارا بودن حسگر چشمی قادر است مایع ضد عفونی کننده را به دستها، موبایل، کلید و … اسپری کند.

مسئول بسیج علمی، پژوهشی و فناوری خراسان جنوبی با اشاره به ویژگی های دستگاه ایستاده و دیواری ضد عفونی کننده بیان داشت: بدون تماس وپاشش اتومات مواد را بر روی دست می پاشد.

وی داشتن سنسور وحسگر دقیق و دارای نورپس زمینه LED وقابل نصب در مکان های تاریک را از ویژگی های این دستگاه دانست و ادامه داد: حجم مخزن آن چهار لیتر است و می توان با مخازن بیشتر نیز ساخته شود.

عظیمی فربا اشاره به اینکه این دستگاه امکان تولید دررنگها و طرح های مختلف به صورت ایستاده و دیواری را دارد، افزود: این دستگاه باقابلیت میزان کم مصرف مایع ضد عفونی کننده را دارد.

بیشتر بخوانید   ۱۶۵ روستا در خراسان جنوبی آسفالت شد

ساخت گیت ضدعفونی کننده با استفاده از سنسور تشخیص

مسئول بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان با اشاره به ساخت گیت ضدعفونی کننده نیز گفت: این دستگاه با استفاده از یک سنسور تشخیص مانع، حضور فرد را تشخیص داده وبلا فاصله شروع به پاشیدن مواد ضدعفونی کننده می کند.

وی ادامه داد: کافی است افراد با عبور از دستگاه به مدت ۵ثانیه توقف ویک چرخش ۳۶۰درجه به دور خود داشته باشند تا تمام بدن آنها از زرات مواد ضدعفونی کننده پوشیده وضمن خیس نشدن البسه افراد کاملا ضدعفونی شوند.

عظیمی فر مهمترین ویژگی گیت ضدعفونی کننده را بدون تماس وپاشش اتومات مواد ضدعفونی کننده بر روی البسه دانست و ادامه داد: داشتن سنسور حساس ودقیق، دارای نور پس زمینه LED وقابل نصب در مکانهای تاریک، دارا بودن حجم مخزن ۱۰۰لیتر وقابل استفاده بودن در مکانهای شلوغ و پرتردد از دیگر ویژگی های این گیت است.

وی ادامه داد: گیت ضدعفونی کننده و دستگاه ایستاده و دیواری ضد عفونی کننده با همکاری بسیج علمی پژوهشی وفناوری استان و شرکت دانش بنیان طراحی و ساخته شده است.

مسئول بسیج علمی، پژوهشی و فناوری خراسان جنوبی با اشاره به فعالیت کارگروه های گوناگون در عرصهای مختلف که درذیل مشکلات، مسائل مهم استان از جمله آب، صنعت، انرژی های نو، خشکسالی و… می کند،گفت: این کارگروه ها ذیل خانه نخبگان بسیج علمی پژوهشی باحضور اساتید و متخصصین بسیجی فعالیت در عرصه های مختلف می کند.

عظیمی بیان کرد: باتوجه به شیوع بیماری کرونا در کشور داروی ضد این ویروس از سوی یکی از مراجعه کنندگان به بسیج علمی ارائه شده ودر کارگروه بهداشت و سلامت برای تست در حال بررسی است.

بیشتر بخوانید   تجهیزشدن فعالان فضای مجازی حمایت معنوی می خواهد/شناسایی بیش از یک هزار فعال فضای مجازی در استان خراسان جنوبی

وی ادامه داد: نتایج بدست آمده توسط بسیج علمی پژوهشی وفناوری استان در خصوص تست وبررسی های آن از این دارو ارائه خواهدشد.

انتهای پیام /

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها