توسعه نیروگاه های بادی در خراسان جنوبی در دستور است/شرکت تامین آتیه کارکنان صنعت برق کشور مجری نیروگاه بادی درح

مدیرعامل شرکت تامین آتیه کارکنان صنعت برق کشور گفت:در صورتی که نرخ برق توسط وزارت نیرو اصلاح شود می توانیم ۵۰ مگاوات دوم را در این منطقه احداث کنیم.

محسن حکاک  امروز در حاشیه مراسم آغاز عملیات اجرایی نیروگاه بادی درح در گفت و گو با خبرنگار “پیام خاوران “ اظهار داشت: شرکت انرژی های تجدید پذیر که مجری احداث نیروگاهی با ظرفیت ۵۰ مگاوات در این منطقه است یکی از شرکت های زیرمجموعه تامین آتیه است.

وی میزان سرمایه گذاری در این پروژه را ۷۰ میلیون یورو عنوان کرد و گفت: همچنین قدرت اسمی این پروژه ۵۰ مگاوات است که در این منطقه نصب می شود وتوربین بادی این مجموعه کاملا داخلی و از طریق شرکت مپنا ساخته می شود.

مدیرعامل شرکت تامین آتیه کارکنان صنعت برق کشور با بیان اینکه در حال حاضر این پروژه ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد بیان کرد: در این پروژه ۲۰ دکل ۲.۵ مگاواتی با ارتفاع ۸۰ متر نصب می شود.

حکاک با اشاره به اینکه یکی از بزرگترین مزیت های این پروژه سوخت بادی آن است که قابل توسعه است تصریح کرد: در صورتی که نرخ انرژی که وزارت نیرو قرار است از ما خریداری کند اصلاح شود می توانیم بیش از ۵۰ مگاوات افزایش تولید انرژی بادی در این منطقه داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: این نیروگاه علاوه بر اینکه در بحث سوخت های فسیلی مصرف را کاهش می دهد در بحث آب نیز با توجه به اینکه در نیروگاه های حرارتی حجم آب زیادی برای تولید برق مصرف می شود، با احداث این نیروگاه حجم مصرف آب به صفر می رسد.

مدیرعامل شرکت تامین آتیه کارکنان صنعت برق کشور با بیان اینکه انرژی بادی که در این منطقه وجود دارد ظرفیت بسیار خوبی است یادآور شد: امید است بتوانیم توسعه زیادی در نیروگاه های بادی این منطقه داشته باشیم.

بیشتر بخوانید   خودساختگی نیروی انتظامی بر پایه ارزش های دینی و انقلابی است

حکاک به میزان اشتغالزایی این پروژه اشاره کرد و اظهار داشت: حدود ۶ هزار و ۶۵۰ نفر روز میزان اشتغال زایی برای احداث این نیروگاه در این منطقه است و در بحث بهره برداری نیز ۲۵ نفر در هر ۵۰ مگابایت اشتغال مستقیم ایجاد می شود که کمک با ارزشی به مردم کم برخوردار و انقلابی خراسان جنوبی است.

وی افزود: همچنین در حال حاضر پروژه دیگری در شهرستان خواف در حال انجام است که ۲۵ مگاوات ظرفیت دارد.

مدیرعامل شرکت تامین آتیه کارکنان صنعت برق کشور گفت: این شرکت در مجموع در سطح کشور ۶ هزار و ۳۰۰ سهامدار و ۴۳ میلیارد تومان سرمایه دارد که تماما توسط کارکنان شرکت برق تأمین شده است.

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها