درب مساجد خراسان جنوبی برای برگزاری نمازهای یومیه باز شد

حجت الاسلام نوری گفت: درب مساجد خراسان جنوبی تا اطلاع ثانوی برای برگزاری نمازهای یومیه با رعایت پروتکل های بهداشتی باز شد.

به گزارش “پیام خاوران “ حجت الاسلام روح الله نوری اظهار داشت: بنا به تصمیمات ستاد ملی کرونا و طبق دستورالعمل ابلاغی از مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان، درب مساجد خراسان جنوبی برای برگزاری نمازهای یومیه بازگشایی شد.

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان جنوبی با بیان اینکه اقامه نمازهای یومیه با رعایت پروتکل های بهداشتی و با در نظر گرفتن فاصله اجتماعی امکان پذیر است، گفت: برخی از مساجد خراسان جنوبی قبل از تصمیم ستاد ملی کرونا، نماز جماعت را با فاصله اجتماعی و با مهر شخصی برگزار می کردند.

حجت الاسلام نوری تصریح کرد: بازگشایی مساجد خراسان جنوبی تنها برای اقامه نمازهای یومیه است و هیات امنای مساجد نباید مراسمات دیگری را برگزار کنند.

وی با بیان اینکه مساجد برای برگزاری نمازهای یومیه روزانه ضد عفونی می شوند، گفت: نمازگزاران باید فاصله لازم به اندازه مجاز شرعی، ضمن پرهیز از دست دادن؛ از مهر شخصی استفاده کنند چراکه بیماری کرونا همچنان وجود دارد.

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان جنوبی توصیه کرد افراد دارای بیماری‌های زمینه ای مانند سرماخوردگی و دیابت برای اقامه نماز جماعت در مساجد حضور نیابند.

حجت الاسلام نوری گفت: همه دستورالعمل های ابلاغی از مرکز رسیدگی به  امور مساجد خراسان به شکل کامل انجام و اقدامات ما تا اطلاع ثانوی بر مبنای آن است و در صورت تصمیم ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا، برنامه های نماز جماعت لغو خواهد شد.

منبع:شبستان

انتهای پیام /

چاپ و دانلود PDF
بیشتر بخوانید   عملکرد قابل قبول اداره گازبیرجند درخدمت رسانی وتکریم ارباب رجوع

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها