مردم فرهنگ مدار خراسان جنوبی همواره به پاکیزگی و حفظ محیط زیست شهره بوده و هستند

استاندار خراسان جنوبی در پیامی ضمن تبریک هفته محیط زیست گفت:مردم فرهنگ مداراستان همواره به پاکیزگی و حفظ محیط زیست شهره بوده و هستند.

به گزارش پایگاه خبری ” پیام خاوران “محمد صادق معتمدیان بمناسبت هفته محیط زیست در پیامی ضمن تبریک هفته محیط زیست به مردم شریف استان خراسان جنوبی به ویژه فعالان محیط زیست و کارکنان اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان، از همت مدیران و تشکل‌های مردمی در جهت اشاعه فرهنگ زیست محیطی قدردانی کرد.

پیام تبریک استاندار خراسان جنوبی به مناسبت «هفته محیط زیست» به این شرح است.

بسمه تعالی

بررسی آیات و روایات اسلامی نشان می دهد که دین مبین اسلام همواره به محیط زیست به مثابه ظرف حیات و تکامل انسان اهمیت داده است.

توجه به مقوله‌ محیط زیست و اهمیت آن در زندگی امروز بشر امری است که نمی‌توان از آن به ‏سادگی عبور کرد؛ لزوم فرهنگ سازی در این مقوله وظیفه‌ای جدی است که در اصل پنجاه قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران نیز موضوع حفاظت و حراست از محیط زیست مورد تاکید قرار گرفته است.

آلودگی ناشی از پسماندهای صنعتی، شکار، آتش سوزی‌های عمدی و غیرعمدی در جنگل‌ها، اجرای برنامه‌های توسعه بدون در نظر گرفتن ملاحظات محیط زیستی، تداوم ‏ورود آلاینده‌های شیمیایی به آب، هوا و خاک در مناطق مختلف کشور از عواملی است که موجب گسترش ‏آلودگی‌های محیط زیست می‌شود.

همچنین ادامه روند خشک شدن تالاب‌ها و دریاچه‌ها در کنار آلودگی هوا و وجود ریزگردها ‏و مساله‌ی آلودگی آب و سفره‌های زیر زمینی، عوارض و آثاری دارند که به طور مستقیم بر کیفیت زندگی افراد و سلامت شان اثرگذار است.

اگرچه مردم فرهنگ مدار خراسان جنوبی همواره به پاکیزگی و حفظ محیط زیست شهره بوده و هستند، لیکن دستیابی به محیط زیستی سالم و عاری از هرگونه آلودگی، عزمی جدی در جهت حفظ، نگهداری و بهره‌ برداری صحیح از مواهب و منابع زیبای زمین را می طلبد که این مهم، وظیفه همگانی مردم و مسئولین است.

بیشتر بخوانید   موافقت اولیه انتقال گاز از زابل به سربیشه اخذ شد

اینجانب ضمن تبریک هفته محیط زیست به مردم شریف استان خراسان جنوبی به ویژه فعالان محیط زیست و کارکنان اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان، از همت مدیران و تشکل‌های مردمی در جهت اشاعه فرهنگ زیست محیطی قدردانی نموده و امیدوارم با هماهنگی تمامی دستگاه‌های اجرایی استان و ارتقای مشارکت های مردمی، نسبت به پاکسازی ظواهر آلودگی در سطح استان و استفاده منطقی از آب و خاک به عنوان منابع حیاتی زمین کوشاتر باشیم؛ ان شاءالله.

محمد صادق معتمدیان
استاندار خراسان جنوبی

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها