دانشجویان بیرجندی برای ورود به کلاس‌ها غربالگری می‌شوند

رئیس مرکز بهداشت بیرجند گفت: تیم‌هایی شامل؛ پزشکان و مراقبین سلامت با تجهیزات مورد نیاز که در رابطه با تب سنجی، پالس اکسیمتری، فرم‌های خوداظهاری، تشکیل شد تا دانشجویان غربال شوند.

به گزارش “پیام خاوران “ مهدی زنگویی مطلق، امروز دوشنبه ۱۹ خرداد در جمع خبرنگاران در خصوص معاینات و غربالگری دانشجویان اظهار کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده در خصوص بازگشایی دانشگاه در روز ۱۷ خرداد ماه، جلسات هماهنگی در سطح دانشگاه انجام و تیم غربالگری برای معاینات و غربالگری دانشجویان به مرکز بهداشت بیرجند محول شد.

وی ادامه داد: در این راستا تیم‌هایی شامل؛ پزشکان و مراقبین سلامت با تجهیزات مورد نیاز که در رابطه با تب سنجی، پالس اکسیمتری، فرم‌های خوداظهاری که قبلا دانشجویان تکمیل می‌کردند، تشکیل شد.

رئیس مرکز بهداشت بیرجند افزود: مسیرهایی که دانشجویان باید برای معاینه حضور داشته باشند با فاصله ۱ نیم متر مشخص شد. دانشجویان در ابتدا به مراقبین سلامت جهت انجام تب سنجی مراجعه می‌کنند و پالس اکسیمتری آن‌ها توسط دستگاه‌های ثابت و سیار ما انجام می‌شود.

زنگویی مطلق ادامه داد: دانشجو به همراه فرم خوداظهاری که قبلا پر کرده برای تایید نهایی به پزشکان مراکز خدمات جامع سلامت که در سلف سرویس دانشگاه مستقر هستند مراجعه می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: علائم بیماری کرونا شامل؛ تب، تنگی نفس، سرفه، خستگی، اختلال حس بویایی و چشایی، علائم گوارشی، سابقه تماس با افراد مشکوک و کرونا مثبت، سابقه مسافرت و علائم دیگری که در ارتباط با بیماران کرونا هستند و سوالاتی در این خصوص از فرد پرسیده می‌شود که اگر علائم مشکوکی وجود داشت برای اقدامات بعدی به مراکز بهداشتی و درمانی ارجاع داده می‌شود.

رئیس مرکز بهداشت بیرجند یادآور شد: در صورت نبود مشکل، فرم خود اظهاری برای حضور فرد در محیط دانشگاه و ورود به خوابگاه‌های دانشجویی تایید می‌شود.

بیشتر بخوانید   مصرف برق در خراسان جنوبی ۷.۶ درصد افزایش یافت

منبع: ایسنا

انتهای پیام /

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها