توجه به زغال سنگ طبس اقتصاد شرق کشور را متحول می کند

نماینده مردم طبس، بشرویه، فردوس و سرایان در مجلس شورای اسلامی گفت: ۷۵ درصد ظرفیت زغال سنگ کشور در طبس موجود است که می تواند اقتصاد خراسان جنوبی و شرق کشور را متحول کند.

به گزارش“پیام خاوران “ ، حجت‌الاسلام مجید نصیرایی صبح پنج شنبه در مراسم انعقاد تفاهم نامه دوجانبه جهش تولید و حوزه اشتغال با اشاره به اتحاد و همدلی مردم خراسان جنوبی بیان کرد: خوشبختانه وحدت بین مسئولان استان هم الگویی برای دیگر استان‌های کشور است.

وی با اشاره به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های شهرستان طبس اظهار کرد: این شهرستان در زمینه‌های معادن، گردشگری و میراث فرهنگی پتانسیل‌های بالقوه‌ای دارد.

حجت‌الاسلام نصیرایی ادامه داد: ۷۵ درصد ظرفیت زغال سنگ کشور در طبس موجود است که می‌تواند اقتصاد خراسان جنوبی و شرق کشور را متحول کند.

«ازمیغان» فرصت ویژه گردشگری در طبس

نماینده مردم طبس، بشرویه، فردوس و سرایان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به آستانه متبرکه حسین ابن موسی کاظم (ع) بیان کرد: قرار گرفتن این امامزاده در مسیر زائران مشهد خود بر رونق گردشگری طبس می‌افزاید.

وی افزود: همچنین شهرستان طبس دارای بافت‌های تاریخی و روستاهای هدف گردشگری زیادی بوده که فعال شدن آنها اشتغال زیادی را به همراه خواهند داشت.

حجت‌الاسلام نصیرایی با بیان اینکه استعداد منطقه در حوزه گردشگری در کشور بی نظیر است، افزود: ازمیغان به عنوان نقطه‌ای گرم از طبس هم دارای خرما و هم شالیزار بوده که این امر فرصت‌های گردشگری را افزایش می‌دهد.

وی جایگزین نفت معادن را از دیگر ظرفیت‌های بالای طبس عنوان کرد و گفت: مقام معظم رهبری در جلسه‌ای به توان بالای معدنی خراسان جنوبی اشاره کردند.

ضرورت توجه به ظرفیت ریل و فرودگاه طبس

حجت‌الاسلام نصیرایی خواستار توجه به ظرفیت ریل و فرودگاه طبس شد و بیان کرد: سالانه شش میلیون تن کالا از ریل و هوایی طبس جابجا می‌شود که می‌تواند به ۹ تن برسد.

بیشتر بخوانید   مناطقی که در مسیر زائران اربعین وای فای رایگان دارد

نماینده مردم طبس، بشرویه، فردوس و سرایان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: محور طبس – یزد با جا به جایی قریب به ۱۰ میلیون مسافر بسیار پر تردد بوده که نیازمند توجه است.

وی ادامه داد: اگرچه طی چند ماه گذشته در راستای بهسازی راه‌های مواصلاتی خراسان جنوبی اقدامات خوبی انجام شده اما توجه بیشتری را می‌طلبد.

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی هم در این جلسه با اشاره به مشکلات پیش روی این حوزه انتخابیه گفت: گفتن و نوشتن از مشکلات همانند زعفران به قاین بردن است.

سلمان اسحاقی با بیان اینکه نگاه ما در خراسان جنوبی به مرز است، افزود: هرچه استان قوی شود، مرز و امنیت کشور هم قوی خواهد شد.

منبع:مهر

انتهای پیام /

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها