با حضور معاون رئیس جمهور: کارخانه زغالشویی و تولید کنسانتره زغال ‌سنگ طبس افتتاح شد

کارخانه زغالشویی و تولید کنسانتره زغال ‌سنگ طبس متعلق به شرکت گسترش و نوسازی معادن خاورمیانه با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان مدیریت وبرنامه ریزی، استاندارخراسان جنوبی،نمایندگان استان در مجلس  افتتاح وبه بهره برداری رسید.

به گزارش ” پیام خاوران “، محمد باقر نوبخت شامگاه پنج شنبه درحاشیه افتتاح این کارخانه در جمع خبرنگاران اظهار داشت:۷۵ پروژه به ارزش ۱۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شده تا برنامه‌های جهش تولید در استان خراسان جنوبی تحقق یابد.

وی گفت: آخرین برنامه این سفر بازدید و افتتاح  واحد مجتمع زغال‌سنگ ممرادکو طبس بود که مهمترین نیاز این واحد صنعتی  توسعه زیرساخت‌ها است که امیدواریم بتوانیم به‌زودی زیر ساخت‌های لازم را برای توسعه این واحدها را  فراهم کنیم.

نوبخت هدف از این سفر را ارزیابی و پیشرفت برنامه‌های سالهای گذشته در این استان ذکر کرد و گفت: ۹۴۰ میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت‌های استان خراسان جنوبی در ۲ سال گذشته پیش‌بینی شده بود که در همان سال اول ۵۴۰ میلیارد تومان اختصاص یافت و بقیه اعتبارات تا پایان امسال اختصاص خواهد یافت.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان مدیریت وبرنامه ریزی گفت: از آنجایی که هر تخصیصی نیازمند گزارش از عملکرد و پیشرفت کار قبلی است، سومین سفر به خراسان جنوبی در راستای گزارش‌گیری از اقدامات صورت گرفته بوده است.

نوبخت بیان کرد: برای آینده ۷۵ پروژه به ارزش۱۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شد تا بتوانیم برنامه‌های جهش تولید را در استان خراسان جنوبی تحقق بخشیم.

وی اظهار داشت:در این سفر همچنین تفاهم‌نامه‌ای برای نصب ۷ و هزار و ۵۰۰ پنل خورشیدی با استاندار  منعقد شد که امیدواریم با تحقق آن در موضوع  اشتغال اقدامات ارزشمندی صورت گیرد.

شناسایی ۴٫۵ میلیارد تن ذخایر شناسایی شده زغال سنگ درطبس

 

رئیس سازمان صمت خراسان جنوبی نیز د این مراسم  گفت: ظرفیت تولید این کارخانه ۵۰۰ هزار تن کنسانتره زغال سنگ در محدوده پروده طبس است که سال ۹۲ مجوز تاسیس آن صادر شد.

بیشتر بخوانید   لزوم جذب سرمایه گذار افغانی برای سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی

 

داود شهرکی افزود: این کارخانه در محیطی به مساحت ۱۰۰ هزار مترمربع در نظر گرفته شده که مساحت فضای تولیدی آن نیز یک هزار و ۵۱۱ مترمربع است.

 

وی مجموع سرمایه‌گذاری ثابت این مجتمع را ۲ هزار و ۱۷۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: از این میزان یک هزار و ۱۹۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری ریالی و ۵٫۳ میلیون یورو سرمایه ارزی بوده است و سرمایه در گردش مورد نیاز برای دوره سه ماهه این کارخانه ۷۰۰ میلیارد ریال است.

 

رئیس سازمان صمت خراسان جنوبی  مجموع سرمایه‌گذاری طرح را ۲ هزار و ۸۷۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: همچنین ۵٫۳ میلیون یورو از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی با عاملیت بانک پاسارگادبه این کارخانه تسهیلات پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی با در اختیار داشتن ۴٫۵ میلیارد تن ذخایر شناسایی شده زغال سنگ، بیش از ۷۰ درصد کل ذخایر زغال‌سنگ کشور را دارا بوده و سهم قابل توجهی از نیاز صنایع فولادی کشور را تامین می‌کند افزود: در حال حاضر بیش از ۳۰ معدن زغال در شهرستان طبس  فعال است.

 

شهرکی بااشاره به اینکه در راستای تکمیل زنجیره استخراج و فرآوری، کارخانه فولاد، طرح‌های فرآوری، کنسانتره زغال سنگ، تولید کک و گندله در استان در دستور کار قرار گرفته است تصریح کرد: تاکنون ۶ واحد کنسانتره زغال سنگ با ظرفیت ۲ میلیون تن و یک واحد تولید کک به ظرفیت ۴۵۰ هزار تن به بهره‌برداری رسیده است.

 

وی با بیان اینکه ظرفیت فرآوری زغال بیش از میزان استخراج زغال است عنوان کرد: طرح‌های توسعه استخراج نیز به میزان ۲ میلیون تن در شهرستان طبس در حال پیگیری و اجرا است.

بیشتر بخوانید   بزرگترين كارخانه توليد فروسيليس آلومينیوم جهان در طبس

 

رئیس سازمان صمت خراسان جنوبی گفت: یکی از این واحدها کارخانه تولید کنسانتره زغال شرکت گسترش و نوسازی معادن خاورمیانه (ممرادکو) است که مراحل تولید آزمایشی آن پایان یافته و به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها