آیین بهره برداری و آغاز عملیات اجرایی ۱۴۵ کیلومتر از باندهای دوم خراسان جنوبی

در مراسمی با حضور نوبخت معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه،و معتمدیان استاندار خراسان جنوبی، نمایندگان استان در مجلس،۱۴۵ کیلومتر باند دوم در استان افتتاح یا عملیات اجرایی آنها آغاز شد.

به گزارش ” پیام خاوران “ وحید داعی در این آیین که در کیلومتر ۶ باند دوم محور طبس یزد برگزار شد اظهار داشت: امروز ۳۷ کیلومتر باند دوم در استان افتتاح و عملیات اجرایی ۱۰۸ کیلومتر دیگر از باندهای دوم در پنج محور استان نیز آغاز شد.

مدیرکل راه شهرسازی خراسان جنوبی افزود: یک هزار و ۲۶۸ میلیارد ریال اعتبار برای ساخت این ۳۷ کیلومتر هزینه شده است که در محورهای طبس – اصفهان، خوسف – خور، بیرجند – زاهدان، بیرجند – قاین و طبس – یزد قرار دارند.

وی همچنین از آغاز عملیات اجرایی ۱۰۸ کیلومتر باند دوم در پنج محور استان خبر داد و گفت: این پروژه‌ها با مبلغ قرارداد سه هزار و ۶۰۴ میلیارد ریال در محورهای طبس – اصفهان، سربیشه – درح – میل ۷۸ ، بیرجند – نهبندان، نهبندان – زابل و  سه راهی راهداران – خوسف اجرا می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با بیان اینکه طول کل راه‌های استان ۱۷ هزار و ۱۶۲ کیلومتر است اضافه کرد: از این میزان  ۶۱۴ کیلومتر باند دوم، ۹۶۰ کیلومتر راه‌های اصلی،  چهار هزار و ۱۳۰ کیلومتر راه فرعی و ۱۱ هزار و ۴۵۸ کیلومتر راه روستایی است.

وی با اشاره به آخرین وضعیت باندهای دوم در استان گفت: طول باندهای دوم استان در پایان سال ۹۷ حدود ۴۹۰ کیلومتر بود که ۱۲۴ کیلومتر هم در سال ۹۸ اجرا شد.

داعی افزود: برنامه احداث باندهای دوم در سال جاری ۲۵۰ کیلومتر است که با برآورد هزینه ۱۰ هزار میلیارد ریال انجام می‌شود و به این ترتیب طول باندهای دوم به ۸۶۴ کیلومتر خواهد رسید.

بیشتر بخوانید   انعقاد تفاهم نامه همکاری شرکت برق و صنایع خراسان جنوبی به منظور پایداری شبکه برق

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها