نهبندان به یکی از مراکز پرورش ماهیان گرمابی در کشور تبدیل شود

نماینده مردم شهرستانهای نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی گفت: شهرستان نهبندان به دلیل کانون های آبی خوبی که وجود دارد و شرایط آب و هوایی مناسب، یکی از مهمترین مراکز پرورش ماهیان گرمابی در استان بلکه در کشور است.

مصطفی نخعی در گفت وگو با خبرنگار” پیام خاوران “ به دیدار خود با خون میرزایی معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان شیلات ایران اشاره کرد واظهار داشت: در صورت توجه و سرمایه‌گذاری بیشتر در رابطه با توسعه این مراکز قطعا می تواند نقش ارزنده‌ای در حل چالش بیکاری منطقه موثر باشد.

وی با بیان اینکه استان خراسان جنوبی یکی از چهار استان کشور است که در حال حاضر مجوز پرورش ماهی‌های تیلاپیلا را دارد ادامه داد:این مستلزم سرمایه گذاری بیشتر و حمایت بیشتر از سرمایه گذاران است تا بتواند رشد و توسعه بهتری در این زمینه بوجود آید.

نماینده مردم شهرستانهای نهبندان وسربیشه در مجلس شورای  اسلامی بیان کرد: طرح های اشتغال زایی در حوزه شیلات و حل مشکلات اساسی سرمایه‌گذاران فعلی از جمله تهیه بچه ماهی نیز با رئیس سازمان شیلات کشور مذاکرات خیلی صورت گرفت که بخش زیادی در این جلسه پیگیری شد.

نخعی پرورش ماهی در قفس در سدهایی که در نقاط مختلف حوزه انتخابیه از جمله سد سیاهو که اخیرا در شهرستان سربیشه به بهره برداری رسید،ایجاد شهرک های شیلاتی در پایین دست این سدها از دیگر مباحث مطرح شده در این دیدار بود.

وی یکی از مهمترین مباحث دراین  گفت گو را ایجاد مرکز تکثیر ماهیان گرمابی و تیلاپیا در شهرستان نهبندان ذکرکرد که مقرر شد مساعدت‌های لازم در این راستا صورت پذیرد.

نماینده مردم شهرستانهای نهبندان وسربیشه در مجلس شورای  اسلامی گفت: در این دیدار توافق های خیلی خوبی در خصوص طرح های اشتغال زایی در حوزه شیلات در شهرستان های نهبندان و سربیشه شکل گرفت که ان شاءالله با پیگیری های بعدی تلاش خواهیم کرد که آنها را به سرانجام برسانیم.

بیشتر بخوانید   شهر در استقبال ازخورشید

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها