وضعیت خوب نهبندان در روستاهای برق دار / قدردانی از خدمت رسانی به مردم توسط شرکت برق استان

فرماندار نهبندان با اشاره به اینکه این شهرستان ازنظر تعداد روستاهای برقدار در وضعیت مناسبی قرار دارد گفت:رهبری نگاه ویژه ای به نهبندان دارند و در مباحث اجتماعی و امنیتی باید رسیدگی به این شهرستان یکی از اولویت های استان باشد.

به گزارش” پیام خاوران “، مجید بیکی صبح امروز در آیین تکربم ومعارفه مدیر توزیع برق شهرستان نهبندان اظهار داشت: مدیریت توزیع نیروی برق نهبندان یکی از دستگاه های پر کار این شهرستان است که امورات خود را بر پایه و مدار همکاری با دستگاه ها گذاشته و این روند می تواند مسیر بسیار خوبی برای توسعه هر سیستم و هر جایگاه اداری باشد.

 

وی با بیان اینکه سال ۹۸ احداث ۱۰ هزار واحد مسکن روستایی در خراسان جنوبی آغاز شد بیان کرد: این پروژه یک اقدام بزرگ برای خانه دار کردن افرادی که کمترین بضاعت را در نقاط روستایی داشته ودارند.

 

فرماندار شهرستان نهبندان با بیان اینکه یکی از پایه هایی که برای ایجاد زیرساخت ها لازم بود برق، آب و گاز است تصریح کرد: برق دار کردن و خدمت رسانی به مردم توسط شرکت توزیع نیروی برق استان شایسته قدردانی است.

 

وی خاطرنشان کرد: یکی از زیرساخت هایی که امروز در جای جای کشور وجود دارد این است که جشن برق دار کردن روستاهای بالای ۱۰ خانوار در کشور انجام شده واین اقدامات ارزشمند برای رفاه حال مردم جای قدردانی دارد.

 

بیکی با بیان اینکه جمعیت شهرستان نهبندان بر اساس آخرین سرشماری ۵۱ هزار و ۴۴۹ نفر است اظهار داشت: پایداری جمعیت یکی از مولفه های اصلی است که همه دستگاه های اجرایی باید تلاش کنند در اجرای برنامه ها و پروژه های خود ضریب پایداری جمعیت شهرستان نهبندان را بالا ببرند.

 

فرماندار شهرستان نهبندان افزود: کاهش ۷ هزار نفری جمعیت نشان می دهد که افراد به سایر شهرستان ها  مهاجرت کرده اند و برخی نیز در حاشیه شهرها سکونت یافته اند که این امر آسیب های اجتماعی را رقم خواهد زد.

 

وی با تاکید بر اینکه باید زمینه ماندگاری مردم درشهرستان فراهم شود گفت: سال گذشته تلاش شد با استفاده از انرژی های نوین و پنل های خورشیدی نقاط عشایری که برق دار نبودند را برق دار کنیم.

بیشتر بخوانید   اقامه نماز عید فطر در بیش از ۲۶ نقطه خراسان جنوبی

 

بیکی با اشاره به طرح استاندار خراسان جنوبی مبنی بر احداث ۷ هزار و پانصد واحد پنل خورشیدی در سطح استان بیان کرد: با اجرای این امر هم به اقتصاد خانوارها و هم به تولید منبع انرژی کمک شایانی خواهد  کرد.

 

۲۴۴ روستای شهرستان نهبندان از نعمت برق برخوردار است

 

مدیرسابق توزیع برق شهرستان نهبندان در این مراسم با بیان اینکه درحال حاضر۲۴۴ روستای این شهرستان ازنعمت برق برخورداراست گفت: درحال حاضر۲۶۸ حلقه چاه کشاورزی برق داردرشهرستان نهبندان وجود دارد که دراین بخش رتبه دوم استان را دارا هستیم.

 

مهندس مهدی ترابی با بیان اینکه پراکندگی شبکه در این شهرستان زیاد است اظهار داشت: بیشترین حجم شبکه فشار متوسط با پراکندگی بسیار بالا در شهرستان  وجود دارد.

 

وی با اشاره به اینکه این روند نشان می دهد پراکندگی و وسعت شهرستان سبب شده است که حجم شبکه های فشار متوسط بسیار بالا باشد بیان کرد: همچنین در بحث تعداد روستاهای برق دار در شهرستان های استان نیز ما رتبه نخست را داریم.

مدیرسابق  توزیع برق شهرستان نهبندان با بیان اینکه بیشترین تعداد مشترکین برق در شهرستان نهبندان مربوط به مشترکین خانگی است خاطرنشان کرد: پس از مشترکین خانگی، مشترکین تعرفه های تجاری، تعرفه های عمومی، تعرفه های کشاورزی، روشنایی معابر و صنعتی هستند.

 

وی با بیان اینکه شهرستان نهبندان با یک هزار و ۸۹۰ کیلومتر شبکه فشار متوسط رتبه نخست استان را دارد یادآور شد: متأسفانه سرمایه گذاری در بخش صنعت در این استان از استقبال کمتری برخوردار بوده است.

 

مهندس ترابی با بیان اینکه مصرف انرژی شهرستان در سال ۹۳، ۷۶  گیگاوات ساعت توزیع انرژی بوده است افزود: این میزان در سال ۹۸ به ۸۵.۵ گیگاوات رسیده است و حدود ۹.۵ گیگاوات رشد مصرف انرژی را در نهبندان داشته ایم.

بیشتر بخوانید   اختصاص35 میلیارد ریال اعتبار برای توسعه تخت های فعال بیمارستان نهبندان

 

مدیرسابق  توزیع برق شهرستان نهبندان با بیان اینکه هدف گذاری انرژی توزیع نشده در شهرستان در سال ۹۸، ۱۵ صدم تعیین شده است یادآور شد: با توجه به شرایط بحران که در سال ۹۸ اعم از سیل و طوفان به وجود آمد نرخ مذکور از هدف تعیین شده تجاوز داشته است.

 

مدیرسابق  توزیع برق شهرستان نهبندان  با بیان اینکه دراین شهرستان استفاده از برق  به صورت غیر مجاز کمتر مشاهده شده است بیان کرد: در این راستا در سال ۹۷ حدود ۶ مورد برق غیرمجاز و در سال ۹۸ حدود ۵ مورد برق غیر مجاز کشف شده است.

 

مهندس ترابی  با بیان اینکه در سال  گذشته ۷۶ کنتور کشاورزی در قالب طرح  فهام‌ نصب وراه اندازی شده است که استفاده از این نمونه کنتور باعث شده که قرائت بصورت از راه دور انجام گردد و بار مشترکین نیز بصورت مداوم کنترل شود.

 

مدیرسابق  توزیع برق شهرستان نهبندان  با اشاره به فعالیت های اصلاحی و توسعه شبکه تصریح کرد: در ۲۱ ماه اخیر در شهرستان نهبندان حدود ۵۵ دستگاه پست هوایی توزیع، ۲۶ هزار و ۷۲۶ مترشبکه فشار متوسط، ۴۷ هزار و ۴۸ متر شبکه فشار ضعیف ترمیم و احداث شده است.

 

وی به احداث سیستم های خورشیدی اشاره کرد و خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت شهرستان نهبندان از لحاظ تابش خوشید و وضعیت بسیار خوب استفاده از این انرژی امیدواریم با اطلاع رسانی بیشتر سرمایه گذاری در این بخش را افزایش دهیم.

 

مهندس ترابی با بیان اینکه ۱۰ مورد پنل خورشیدی برای مشترکین احداث شده است گفت: نیاز به اقدام عمومی برای اجرای این طرح و همچنین استفاده از ظرفیت و نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد و بهزیستی میباشد که از این طریق علاوه بر کمک به صنعت برق به لحاظ اقتصادی نیز برای مردم و جامعه هدف این نهادها کسب درآمدی خواهد بود.

بیشتر بخوانید   ساختمان اورژانس نهبندان تکمیل شد

 

مدیرسابق  توزیع برق شهرستان نهبندان با اشاره به اینکه در ۲۱ ماه اخیر ۴ روستای  این شهرستان برق دار شده است اظهار داشت: راه اندازی شعبه شهر شوسف، استفاده از تجربیات همکاران در راه اندازی و تجهیز لوازم و ابزار کار و همچنین اجرای پروژه اتوماسیون شبکه های برق و راه اندازی گروه خط گرم فرمان از نزدیک برای کاهش خاموشی از جمله اقدامات شاخص انجام شده است.

 

وی با بیان اینکه در سال ۹۷، ۳ کیلومتر احداث شبکه در نوار مرزی بصورت مانور اجرا و با همکاری تیم های عملیاتی از شهرستانهای بیرجند ، سربیشه ، درمیان داشته ایم اظهار داشت: برگزاری این نمونه طرح های ضربتی و مانور بحران و برگزاری دوره های آموزشی از جمله اقدامات انجام شده در این شهرستان است که در آینده برای سیستم مفید خواهد بود .

 

ترابی گفت: با توجه به سفر معاون رئیس جمهور به استان و تخصیص بودجه برای ساخت مسکن محرومین تعداد ۱۶۵۰ واحد به شهرستان نهبندان اختصاص یافت که برای توسعه و تامین برق این واحد ها نیاز به احداث ۱۳ کیلومتر شبکه فشار ضعیف و ۳ کیلومتر شبکه فشار متوسط و نصب ۱۷ دستگاه پست توزیع است که این مهم بصورت دیون تخصیص اعتبار یافته و مراکز ساخت مسکن محرومین با اولویت بالا اجرای آن به اتمام رسیده و سایر نقاط نیز تامین اعتبار پروژه آن انجام و در دست اقدام است.

در  پایان این مراسم مهندس ابوذرسلطانی به عنوان مدیر جدید توزیع برق شهرستان  نهبندان معرفی وازخدمات ۲۱ ماهه مهندس  مهدی ترابی در مسئولیت مدیریت برق این شهرستان قدردانی شد.

مهندس سلطانی پیش از این مدیر توزیع برق شهرستان زیرکوه  را  عهده دار بوده است.

 

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها