امدادرسانی نیروهای هلال احمر خراسان جنوبی به ۱۲۴ حادثه

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی از امدادرسانی نیروهای هلال احمر به ۱۲۴ مورد طی یک ماه گذشته در استان خبر داد.

به گزارش “پیام خاوران” ، محمد رضا رضایی صبح شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به حوادث یک ماه گذشته بیان کرد: طی این مدت نیروهای هلال احمر به ۱۲۴ مورد حادثه امدادرسانی کرده‌اند.

وی افزود: ۸۹ مورد از خدمات امدادی در حوادث جاده‌ای، ۱۸ مورد در حوادث شهری، شش مورد در حوادث کوهستان، هفت مورد به صورت حضوری و چهار مورد از خدمات در دیگر حوزه‌های امدادی ارائه شده است.

رضایی ادامه داد: شهرستان سربیشه با ۲۳ مورد حادثه، قاین با ۱۹ مورد و نهبندان با ۱۸ مورد حادثه به ترتیب بیشترین حوادث ماه گذشته را داشته‌اند.

وی با بیان اینکه در مأموریت‌های ماه گذشته به ۲۸۶ حادثه دیده امدادرسانی شده است، افزود: ۲۳۸ نفر از این افراد در حوادث جاده‌ای، ۳۱ نفر در حوادث شهری، هفت نفر در حوادث کوهستان و ۱۰ نفر در دیگر حوادث خدمات گرفته‌اند.

بنا به گفته رضایی تعداد حادثه دیدگان جاده‌ای طی یک ماه گذشته که توسط هلال احمر استان امداد رسانی شده‌اند، نسبت به مدت مشابه سال ۹۸ قریب به ۳۲ درصد کاهش داشته است.

اعزام ۴۴۸ نیروی امدادی به حوادث

رضایی با بیان اینکه ۴۴۸ نیروی هلال احمر در قالب ۱۷۴ تیم عملیاتی به این حوادث امدادرسانی داشته‌اند، افزود: همچنین ۱۷۲ خودرو امدادی شامل آمبولانس و خودروی نجات در این حوادث به کارگیری شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی اظهار کرد: در یک ماه گذشته ۱۳ مورد عملیات رهاسازی توسط نیروهای هلال احمر انجام شده است.

رضایی با بیان اینکه با توجه به گستردگی شیوع کرونا، از شهروندان خواستاریم از مسافرت‌های غیر ضروری پرهیز کنند، گفت: همچنین از رانندگان خواستاریم در صورت سفرهای ضروری، ضمن رعایت کامل نکات راهنمایی و رانندگی، در مسیرها با سرعت مطمئنه حرکت کرده و مراقبت لازم را داشته باشند.

بیشتر بخوانید   تولید محصولات صادراتی دانش بنیان، اولویت حوزه صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی است

وی اظهار کرد: شهروندان در صورت بروز هرگونه حادثه‌ای ضمن حفظ خونسردی با شماره ۱۱۲ تماس گرفته یا به نزدیکترین پایگاه امدادی هلال احمر مراجعه کنند.

منبع:مهر

انتهای پیام/

 

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها