قوه قضاییه در کنار تولیدکنندگان و فعالان ‌حوزه تولید است/ کویرتایر افتخار استان وکشور

رییس کل دادگستری استان خراسان جنوبی گفت: صنعتگران امروز به عنوان سربازان جنگ اقتصادی در سنگر اول مقابله با استکبار قرار دارند و باید تولید موفق در جامعه انعکاس یابد.

به گزارش “پیام خاوران ” حجت الاسلام ابراهیم حمیدی در بازدید اعضای شورای قضایی استان خراسان جنوبی از کارخانه کویر تایر افزود: گزارش‌های تولید بیشتر به مردم برسد تا ببینند در دل محرومیت‌ها یک واحد تولیدی با این موفقیت‌ها که سهم خوبی در تولید و اشتغال کشور دارد، در حال فعالیت است.

وی گفت: تولید در استان سنگری برای دفاع از نظام و انقلاب در مقابل دشمنان قسم خورده نظام است.

رییس شورای قضایی استان خراسان جنوبی اظهار داشت: دشمنان نظام بیشتر در بخش اقتصاد وارد شده‌اند اما مردم باید بدانند که یک واحد تولیدی تا چه حد می‌تواند امیدبخش و تحرک‌آفرین باشد.

وی تصریح کرد: معتقدم این فعالیت‌ها باید به قشر جوان منعکس شود تا جوانان بدانند اقدامات انجام شده در برابر توطئه‌های دشمن شعار نیست.

حمیدی گفت: برخی از مشکلات، کام تولیدکنندگان در کشور را تلخ می‌کند که امیدواریم برای حل این مشکلات بتوانیم به سهم خودمان کمک کنیم و آنچه مقدور باشد چشم‌پوشی نخواهد شد.

وی افزود: در ارتباط با مشکلات و اقداماتی که عقیم مانده و می‌تواند باعث توسعه این واحد تولیدی شود، مسوولان باید به کمک تولیدکنندگان بیایند و نامه مکتوب به دادگستری خراسان جنوبی ابلاغ تا به صورت کشوری و استانی پیگیری شود.

رییس کل دادگستری استان خراسان جنوبی گفت: قوه قضاییه در کنار تولیدکنندگان و فعالان ‌حوزه تولید است و توجه دولتمردان باید بیشتر جذب شود اما با انگیزه‌ای که وجود دارد، قوه قضاییه بازو و حامی تولیدکنندگان در کشور و استان خواهد بود.

وی اظهار داشت: تولیدکنندگان می‌توانستند خارج از کشور سرمایه‌گذاری کنند اما فعالیت در کشور و استان علیرغم همه مشکلات نشان از اراده تولیدکنندگان برای اشتغالزایی در جمهوری اسلامی ایران دارد.

بیشتر بخوانید   برگزاری همایش ملی تجلیل از خانه های بهداشت کارگری برتر در خراسان جنوبی

مدیرعامل شرکت کویر تایر هم گفت: تامین ارز از مهمترین مشکلات افزایش خط تولید است و ما می‌توانیم خودکفا شویم به شرطی که کمک کنند و تسهیل‌گر باشند.

سید محمدحسین زینلی افزود: ارزهای زیادی برای ورود لاستیک خرج می‌شود و برای تکمیل خط تولیدی با ۶۰ درصد پیشرفت ارز وجود ندارد.

وی بیان کرد: ما با ۱۰۰ هزار تومان شروع کردیم و امروز با جمع‌آوری منابع اندک و انجام کارهای بزرگ به ۲۱۸ میلیارد تومان سرمایه رسیدیم.

وی گفت: ۳۴ درصد شاغلان استان را داریم و سهم کویر تایر در ارزش افزوده ۳۰ و ارزش فروش محصولات کویر تایر ۹۳ درصد ارزش فروش سه محصول استراتژیک استان است.

مدیرعامل کویر تایر افزود: فناوری رادیال استیل بلت، اولین تولید تایر سبز، اولین سازنده پرس پخت تایر، خودکفایی و طراحی تایرهای آس یو وی در کشور، رتبه اول در صرفه‌جویی مصرف برق، گاز، آب و واحد نمونه کارگری ملی در اردیبهشت ۹۹ از مهمترین موفقیت‌های کویر تایر بوده است.

وی گفت: افزایش ظرفیت خط تولید سالانه به بیش از ۳۱ هزار تن در حالی که سال گذشته ۲۱ هزار تن تولید داشتیم از مهمترین اولویت‌ها در سال جهش تولید است.

زینلی بیان کرد: تامین ارز مورد نیاز یکی از مهمترین مشکلات است که با افزایش بهره‌وری و صرفه‌جویی این کارخانه اداره می‌شود.

وی ورود قوه قضاییه برای کمک به تولید را قابل توجه دانست و گفت: بخشی از منابع مالی کویر تایر در کشورهای دیگر برای ساخت دستگاه است و از طرفی ارز در اختیارمان قرار نمی‌گیرد تا دستگاه‌ها وارد استان شود و اشتغال افزایش یابد.

بیشتر بخوانید   دودکش ها را مجدداً بررسی کنید

وی افزود: جهش تولید را فقط بنگاه اقتصادی نمی‌تواند انجام دهد و دستگاه‌ها باید تسهیل‌گر باشند نه اینکه سنگ جلوی تولید بگذارند.

رییس کل دادگستری و اعضای شورای قضایی استان خراسان جنوبی در دومین روز هفته قوه قضاییه از چند واحد تولیدی و صنعتی در بیرجند بازدید کردند.

انتهای پیام /

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها