صدور مجوز احداث ۳۶ نیروگاه برق بزرگ مقیاس در خراسان جنوبی

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی گفت: تاکنون ۳۶ مجوز نیروگاه بزرگ مقیاس با ظرفیت ۲۶۰ مگاوات در استان صادر شده و حدود نیمی از این نیروگاه‌ها قرارداد خرید تضمینی را با تهران منعقد کردند.

به گزارش ” پیام خاوران “،  مهندس مهدی دادگر ظهر امروز در دیدار مدیران ارشد ادارات تابعه وزارت نیرو در خراسان جنوبی با نماینده ولی فقیه در استان اظهار داشت: هفت هزار و ۵۰۰ نیروگاه پنج کیلوواتی توسط مشترکان خانگی روستایی از محل تفاهم نامه سازمان برنامه و بودجه کشور و استانداری خراسان جنوبی احداث می‌شود.

وی گفت: تاکنون ۳۶ مجوز نیروگاه بزرگ مقیاس با ظرفیت ۲۶۰ مگاوات در استان صادر شده و حدود نیمی از این نیروگاه‌ها قرارداد خرید تضمینی را با تهران منعقد کردند.

 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی افزود: تامین برق واحدهای مسکونی محرومان انجام شده و تاکنون ۲۹۲ نیروگاه خورشیدی خانگی با ظرفیت ۲ هزار و ۹۷۶ کیلووات نصب شده  و از ابتدای طرح هفت میلیارد تومان بهای برق خریداری شده به مشترکان  پرداخت شده است.

 

دادگر با بیان اینکه در استان ظرفیت مناسبی از بحث تولید برق در نیروگاه‌ها وجود دارد گفت: خراسان جنوبی استانی پهناور است که تراکم مشترکین حدود یک هشتم کشوری است و برای تامین برق و نگهداری شبکه به ازای هر مشترک حدود ۲٫۵ برابر میانگین کشوری باید شبکه احداث شود که هزینه‌ها را افزایش می‌دهد.

 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی با بیان اینکه بالغ بر ۲ هزار و ۴۰۰کیلومتر  شبکه انتقال فوق توزیع با ۲۱ پست در استان وجود دارد گفت: در حال حاضر ۳۷۹ هزار و ۱۶۳ مشترک در  ۳۱ شهر و یک هزار و ۶۳۰ مشترک در روستاهای خراسان جنوبی از نعمت برق برخوردارند و تمام روستاهای بالای ۲۰ و ۱۰ خانوار برق دارند.

بیشتر بخوانید   اقلام اساسی در خراسان جنوبی ۱۰ درصد زیر قیمت بازار عرضه می‌شود

 

دادگر با اشاره به اینکه هم اکنون ۱۸ هزار و ۵۰۰ کیلومتر شبکه و ۱۰ هزار دستگاه ترانس در استان داریم عنوان کرد: ۶۰ درصد مشترکین برق استان شهری و مابقی روستایی هستند و حدود ۵۰ درصد مصارف مشترکین برق استان در بخش کشاورزی و صنعت است.

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها