اشراف اطلاعاتی پلیس بر مرزهای خراسان جنوبی

استاندار خراسان جنوبی گفت: رشد ۷۶ درصدی کشفیات از ابتدای سال جاری تا کنون، حاکی از اشراف اطلاعاتی، انتظامی و مرزبانی در استان بوده که شایسته تحسین و تقدیر است.

به گزارش “پیام خاوران “ محمدصادق معتمدیان، استاندار خراسان جنوبی به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر، پیامی صادر کرد.

متن پیام بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

امروزه اعتیاد و گسترش مصرف انواع مواد مخدر به صورت یک جریان مخرب فرهنگی و اجتماعی و موثر در محدود کردن روابط خانوادگی، افزایش خشونت، سرقت، قتل، گسترش طلاق، کاهش ازدواج و… درآمده است و مبارزه با این پدیده شوم، یکی از مهم‌ترین عوامل در کاهش آسیب‌های اجتماعی محسوب می‌شود.

نظام جمهوری اسلامی ایران طی ۴ دهه، علی‌رغم این که خود یکی از قربانیان این پدیده بوده است، مقابله با این معضل شوم را در دستور کار قرار داده و با تقدیم هزاران شهید والامقام و جانباز سرافراز، نقش بی‌نظیری در مسیر مقابله با فراگیر شدن قاچاق و سوء مصرف مواد مخدر در منطقه و عرصه‌های بین‌المللی ایفا کرده است.

استان پهناور خراسان جنوبی نیز به دلیل قرار گرفتن در مسیر دو کریدور اصلی ترانزیتی کشور، با این پدیده دست و پنجه نرم می‌کند و تقدیم ۱۰۳ شهید و ۱۸۱ جانباز، گواهی بر این موضوع است.

رشد ۷۶ درصدی کشفیات از ابتدای سال جاری تا کنون، حاکی از اشراف اطلاعاتی، انتظامی و مرزبانی در استان بوده که شایسته تحسین و تقدیر است و باید توجه داشت که انجام اقدامات مقابله‌ای در خراسان جنوبی، اقدام در سطح ملی محسوب می‌شود، زیرا عمده کشفیات مواد مخدر، مربوط به محموله‌هایی است که به صورت عبوری و ترانزیتی از استان می‌گذرد.

مع الوصف، لزوم دغدغه‌مندی، مشارکت موثر و حداکثری مسئولین، نخبگان، مراکز علمی و دانشگاهی، سازمان‌های مردم نهاد و سایر اقشار جامعه در راه مبارزه با مواد مخدر به ویژه توجه به رویکرد پیشگیری از اعتیاد به منظور تحقق اجتماعی شدن امر مبارزه، باید مورد توجه قرار گیرد.

بیشتر بخوانید   محور سربیشه_ ماهیرود مسدود است/مابقی محورهای مواصلاتی خراسان جنوبی باز است

اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام و ایثارگری جانبازان عرصه مبارزه با مواد مخدر در استان خراسان جنوبی، فرارسیدن «هفته مبارزه با مواد مخدر» را گرامی داشته و از مجاهدت همه دستگاه‌ها و نهادهای ستادی، اجرایی، نظامی، امنیتی، قضایی، اطلاعاتی و… عضو شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدراستان، صمیمانه قدردانی می‌نمایم.

امیدوارم حاصل این تلاش‌ها، برخورداری جامعه‌ای عاری از اعتیاد و افزایش روزافزون نشاط، تحرک اجتماعی و تحکیم بنیان خانواده باشد.

منبع:ایسنا

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها