پوشش برق در شهرستان درمیان بالاتر از میانگین کشوری

آیین تکریم و معارفه مدیر توزیع برق درمیان در مراسمی با حضورامام جمعه موقت و فرماندار شهرستان درمیان ، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان وجمعی از مدیران شهرستان و معاونان ومدیران ستادی این شرکت برگزارشد.

به گزارش“پیام خاوران “ ، فرماندار درمیان نیز در این مراسم با تقدیر از فعالیت های اداره برق شهرستان اظهار داشت: پوشش برق در مناطق شهری شهرستان ۱۰۰ درصد و در مناطق روستایی ۹۹.۹ درصد است که بالاتر از میانگین کشوری است.

حسینعلی بخشی با بیان اینکه خدمات مطلوبی در راستای برق رسانی در شهرستان درمیان انجام شده است، گفت، امید است حداقل نواقصی که وجود دارد نیز مرتفع شود و ترانسی که باید در پست برق شهرستان اضافه شود به زودی عملیات آن اجرا شود.

فرماندار درمیان تاکید کرد: باید هر گونه مشکلی که وجود دارد مرتفع شود و خدمات کاملتری از شرکت برق به مردم داشته باشیم.

اجرای نیروگاه‌های خورشیدی در خراسان جنوبی کمک به معیشت مردم

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی در این مراسم به طرح نیروگاه‌های خورشیدی در استان اشاره کرد و گفت: اجرای این طرح کمک قابل توجهی به اقتصاد و معیشت مردم می‌کند.

مهندس مهدی دادگر در با بیان اینکه امروزه زندگی بدون برق امکان پذیر نیست، اظهار کرد: توزیع برق مستمر یکی از اولویت‌های شرکت توزیع برق استان است.

وی از انجام اقدامات ارزشمندی در راستای توسعه زیرساخت‌ها و گسترش شبکه‌های برق‌رسانی در شهرستان درمیان خبر داد و گفت: توسعه و ارتقای کیفیت خدمات و نگهداشت شبکه برق مهم بسیار مهم است و باید مدنظر قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی به عملیات برق رسانی به روستای گل نی اشاره و بیان کرد: این پروژه بسیار کار سنگینی بود که سال گذشته در این راستا اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان از منابع کشوری به آن اختصاص یافت.

بیشتر بخوانید   استقبال از سرمایه گذاران بخش خصوصی در خراسان جنوبی شتاب می‌گیرد

مهندس دادگر از کاهش نرخ انرژی توزیع نشده در این شهرستان خبر داد و افزود: شاخص‌های متوسط نرخ مذکور به ازای هر مشترک از بالای ۲۶۰ دقیقه به ۱۴۷ دقیقه کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه ضریب برخورداری از برق نیز در درمیان بسیار بالا است، تصریح کرد: در این شهرستان هیچ روستای بالای شش خانوار بدون برق نداریم.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی با بیان اینکه تمام آنچه از قبوض برق مصرفی مردم وصول می‌شود، مستقیم به خزانه دولت پرداخت می‌شود، گفت: ما فقط یک بودجه تعیین شده از شرکت توانیر داریم که بر اساس انجام فعالیت‌های شاخص محور این بودجه در اختیار ما قرار می‌گیرد‌.

وی با اشاره به اینکه انتظار است برای حفظ کیفیت خدمت رسانی و توسعه خدمات بیشتر کار کنیم که همکاری تمامی پرسنل را می‌طلبد، گفت: به منظور جلوگیری از خاموشی‌های تابستان باید مشترکان صرفه‌جویی بیشتری کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی گفت: در این راستا طی یک قرارداد ۲۰ ساله برق تولیدی مردم به صورت تضمینی از آنها خریداری می‌شود.

مهندس دادگر بیان کرد: در بحث نیروگاه خورشیدی نیز در حال حاضر حدود ۳۰۰ نیروگاه متصل به شبکه محدود به ظرفیت انشعاب در خراسان جنوبی وجود دارد که حدود ۳ مگاوات ظرفیت این نیروگاه‌های خورشیدی است.

وی افزود: این ظرفیت خوبی برای استان است و در این راستا آمادگی داریم برای مشترکان محروم استان که توان مالی بالایی ندارند این امکان را فراهم کنیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی با اشاره به اینکه باید در بحث تحول در اقتصاد مردم و معیشت آنها کمک کنیم تصریح کرد: طرح نیروگاه‌های خورشیدی و بادی در این راستا بسیار موثراست.

بیشتر بخوانید   پیام مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی به مناسبت هفته فرهنگ مالیاتی

مهندس دادگر با بیان اینکه نوار مرزی و شهرستان‌های مرزی استان مانند درمیان از اهمیت خاصی برخوردار هستند، گفت: در این راستا پیگیر اعتبارات خاصی برای امنیت مرز هستیم.

ارائه خدمات به ۲۲ هزار مشترک برق در شهرستان درمیان

مدیر سابق توزیع برق درمیان نیز با بیان اینکه شهرستان درمیان دارای ۴ شهر و یک بازارچه مرزی است، گفت: این شهرستان با مرکزیت شهر اسدیه دارای ۷۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان است.

مهندس محمد جمالی راد با بیان اینکه شهرستان درمیان ۲۲ هزار مشترک برق دارد، افزود: این شهرستان دارای پست ۱۳۲ کیلو ولت تک ترانس نیز است.

وی ۶۹ درصد مشترکان این شهرستان را مشترکان روستایی و ۳۱ درصد را مشترکان شهری اعلام و بیان کرد: ۸۷ درصد مشترکان برق در این شهرستان مشترکان خانگی هستند.

مدیر سابق توزیع برق درمیان ادامه داد: ۴۰ درصد مصرف برق این شهرستان را مشترکان کشاورزی و ۳۵ درصد را مشترکان خانگی تشکیل می‌دهند.

مهندس جمالی راد به اقدامات انجام شده در روشنایی معابر اشاره و تصریح کرد: در این راستا هزار و ۹۴۴ دستگاه چراغ جدید نصب و هزار و ۹۵۰ دستگاه چراع معیوب تعمیر شده است.

 

انتهای پیام /

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها