در اعزام زائران برای برگزاری مراسم اربعین، تابع سیاست های کشور هستیم

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: در اعزام زائران برای حضور در مراسم اربعین تابع سیاست های کشور هستیم.

به گزارش “پیام خاوران ”  خوش خبر با بیان این مطلب در اولین جلسه ستاد اربعین استان اظهار داشت: استان مثل سال های گذشته، آمادگی لازم برای اعزام زائران به عتبات عالیات در ایام اربعین را دارد اما در هر زمینه تابع سیاست های کشور هستیم.

وی با تأکید بر این که استان در مسیر گذر زائران پاکستانی و افغانستانی است، متذکر شد: با توجه به حضور و تردد زائران خارجی پاکستانی و افغانستانی، انتظار ‌این است که خراسان جنوبی در زمره استان های هدف قرار گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت : ستاد اربعین خراسان جنوبی، امسال هم برنامه ریزی لازم برای استقبال و مشایعت زائران پاکستانی و افغانستانی را که از محورهای استان گذر می کنند، دارد و در همین راستا کمیته حمل و نقل مکلف است برای ورود زائران پاکستانی و افغانستانی، هماهنگی های لازم را با استان سیستان و بلوچستان انجام دهد.

خوش خبر  با اشاره به اقدامات سال گذشته در مراسم اربعین، تصریح نمود: کمیته ها موظفند با برگزاری جلسات تخصصی نسبت به احصاء چالش های سال گذشته و ارائه راهکارهای لازم جهت رفع مشکلات اقدام نمایند.

وی افزود : هدف ستاد اربعین، فراهم سازی زمینه های لازم برای سفر امن و راحت زائران است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی به خدمات شایسته سایت استان مستقر در کاظمین اشاره کرد و اظهار داشت: با عنایت به موفقیت های چشمگیر این سایت در نحوه خدمات رسانی به زائران، انتظار داریم ستاد مرکزی اربعین، سایت مستقر در کاظمین را به طور ویژه ببیند.

بیشتر بخوانید   تزریق ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه تکمیل مجتمع‌های آبرسانی

خوش افزود :  با ویژه دیدن سایت کاظمین مثل آن چه برای سایت کربلا و نجف اتفاق افتاده، سطح خدمات ستاد مرکزی اربعین در راستای تأمین زیرساخت ها و تکمیل تجهیزات آن افزایش می یابد.

وی بر استفاده از ظرفیت بسیج مساجد، گروه های مردمی، تشکل ها و سازمان های مردم نهاد برای اعزام زائران نیز تأکید کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی بر فعال شدن ستادهای شهرستانی به ریاست فرمانداران و ارتباط مؤثر مسئولان کمیته ها با متناظرین در ستاد کشوری را هم از برنامه هایی برشمرد که در راستای اقدامات ستاد استانی باید پیگیری و اجرا شوند.

وی هم افزایی دستگاه های متولی در نهایت اخلاص را شرط موفقیت برنامه های پیش بینی شده در ستاد عنوان کرد و از تلاش ها و اقدامات دستگاه های مختلف در سنوات گذشته تقدیر کرد.

شایان ذکر است: این جلسه به ریاست معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و اعضای ستاد استانی با دو دستور کار اعزام کاروانی و شبه کاروانی زائران و ارائه گزارش رئیس ستاد بازسازی عتبات تشکیل شد.

انتهای پیام /

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها