هیچ نقطه روستایی بدون برق در سربیشه وجود ندارد

فرماندار سربیشه گفت : با بیان اینکه در حال حاضر هیچ نقطه روستایی بدون برق نداریم، بیان کرد: این باعث افتخار است که خدمات نظام شامل حال مردم شهرستان شده است.

به گزارش “پیام خاوران “ آیین تکریم ومعارفه مدیر توزیع برق شهرستان سربیشه در مراسمی با حضور فرماندار این شهرستان ومدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی برگزارشد.

فرماندار سربیشه در این مراسم با تقدیر از فعالیت های ارزشمند شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی در این شهرستان گفت: برای پایدار کردن برق مرز ماهیرود خط انتقالی با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال احداث شده که کار بسیار خوب و ماندگاری برای مرز است.

وی با اشاره به اینکه ۶۵ درصد جمعیت شهرستان سربیشه را جمعیت روستایی تشکیل می‌دهد، افزود: باید برای این قشر زحمت کش تمام تلاش خود را به کار گیریم.

 مجوز احداث۷ نیروگاه خورشیدی خانگی در سربیشه صادر شد

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی با بیان اینکه شهرستان سربیشه کانون بسیار خوبی در بحث انرژی‌های تجدیدپذیر و باد است‌.

مهندس مهدی دادگر در این مراسم اظهار کرد: فضای خوبی در شهرستان سربیشه حاکم است و این شهرستان از شهرستان‌های با اهمیت استان خراسان جنوبی است چرا که هم به لحاظ مرزی بودن و هم عمق محرومیتی که در اغلب مناطق دارد می‌طلبد که به این شهرستان رسیدگی ویژه‌تری شود‌.

وی با بیان اینکه نرخ خاموشی در این شهرستان ۵۹ درصد کاهش یافته که نشان از وجود یک برنامه مدون در این شهرستان است، گفت: در استان باید ۲.۵ برابر میانگین کشوری شبکه احداث کنیم تا بتوانیم به یک مشترک تامین برق داشته باشیم که زمان و هزینه  زیادی لازم دارد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی با بیان اینکه شهرستان سربیشه شهرستانی مستعد در بحث انرژی خورشیدی است و از نقاطی است که هم آفتاب خوب وهم دمای پایین دارد، تصریح کرد: اگر سرمایه‌گذاری در این کار سرمایه‌گذاری کند بازگشت سرمایه به زودی انجام خواهد شد .

بیشتر بخوانید   قدردانی استاندار از شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی درراستای توسعه مبادلات تجاری

مهندس دادگر همچنین به اجرای نیروگاه بادی که با حضوروزیر نیرو کلنگ زنی شد اشاره کرد وافزود: این نیروگاه یک نیروگاه بسیار بزرگ است و به نسبت مقیاس برق مصرفی سربیشه بسیار چشم گیر و اثر گذار خواهد بود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی با بیان اینکه اعتبارات ناچیز و محدود است واگر فضا مهیا نباشد اعتبار جذب نمیشود، افزود: اما درشهرستان سربیشه همدلی خوبی بین مدیران است ودرهر بخش ازکارکه توانستیم اعتباری دریافت کنیم سربیشه پذیرای این اعتبار بود و در حداقل زمان توانسته این اعتبار را جذب کند.

مهندس دادگر ادامه داد: پروژه انتقال برق به ماهیرودنیزازجمله طرح های مهم بود که بااجرای ۳۰ کیلومترخط انتقال برق به مرز و با پیگیری‌های متعدد در سه ماه پایانی سال ۸۹ به سرانجام رسید.

وی با تاکید براینکه برق رسانی به مسکن محرومان نیز از پروژه‌های بزرگ استان است، تصریح کرد: با وجودتمام محدودیت ‌های اعتباری که داشتیم اما تامین اعتبار برای شهرستان‌ها انجام شده است که مسکن محرومان نیز به خوبی به سرانجام برسد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی با بیان اینکه در تابستان مصرف برق افزایش می‌یابد، گفت: اگر مصرف برق بیش از حد مجاز باشد به ناچار مجبور به اعمال خاموشی می شویم که امید است با همکاری تمام دستگا‌ه‌های اجرایی و مردم از این مرحله نیز به خوبی عبور کنیم.

مهندس دادگر در خصوص وصول مطالبات نیزگفت: بهای برق مصرفی مستقیم به خزانه دولت وارد می‌شود و بودجه ای که برای سرمایه گذاری به ما پرداخت می‌شود براساس وصول مطالبات است که تقاضا داریم دستگاه‌هایی اجرایی و مردم که در وصول بدهی خود ما را یاری دهند تا شاهد کاهش بودجه در بخش برق نباشیم.

بیشتر بخوانید   نقش صداوسیمای خراسان جنوبی در فرهنگ سازی مصرف برق موثر است

اجرای ۴۵۰ پروژه برق رسانی با  ۲۸ میلیارد تومان سرمایه گذاری در سربیشه

مدیر سابق توزیع برق سربیشه با بیان اینکه در حال حاضر ۱۹ هزار و ۵۰۰ مشترک برق در سربیشه وجود دارند، گفت: این تعداد مشترک در ۲۳۵ روستای برق دار و ۳ شهر با حجم یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر شبکه فشار متوسط و ۸۳۰  دستگاه ترانسفورماتور و۴۰۰ کیلومتر شبکه فشار ضعیف از خدمات این شرکت توزیع بهره‌مند هستند.

مهندس احمد علی سحرخیز بیان کرد: در حوزه بهره‌برداری با برنامه ریزی دقیق و مدون نسبت به سرویس شبکه‌های شهرستان اقدام شده و خاموشی مشترکان به حداقل رسیده است،ضمناً در این مدت چهار سال مصرف برق شهرستان از ۱۳.۲ مگاوات ساعت به ۱۷.۷ مگاوات ساعت افزایش یافته است.

وی ادامه داد: همچنین ۱۰۵۶ خاموشی با برنامه روی شبکه‌های فشار متوسط و ۲۶۵ خاموشی با برنامه روی شبکه‌های فشار ضعیف برای سرویس شبکه¬ها اعمال شده که در جریان این خاموش¬ها،۸۵ هزار دقیقه روی شبکه ها عملیات سرویس انجام شده است.
مدیرسابق توزیع برق سربیشه تصریح کرد: در این راستا شاهد کاهش خاموشی مشترکان به میزان ۲۰ درصد و کاهش خاموشی معابر به میزان ۳۵ درصد بودیم که بهترین عملکرد را در بین شهرستان‌های استان داشته‌ایم.
وی با اشاره به اینکه در چهار سال اخیر ۲ هزار و ۱۴۰ مشترک به تعداد مشترکان شهرستان اضافه شده است، گفت: در حوزه بهره مندی و مهندسی نیز حدود ۴۵۰ پروژه با اعتباری بالغ بر ۲۸ میلیارد تومان اجرایی شده است.
مدیر سابق توزیع برق سربیشه به پروژه‌های شاخص در این زمینه اشاره و اظهار کرد: تامین زیرساخت‌های مرز ماهیرود با حجم ۵۰ کیلومتر شبکه فشار متوسط با اعتبار ۱۸ میلیارد تومان از اهم این پروژه‌ها است که در مرحله بهره‌برداری قرار دارد.
سحرخیز ادامه داد: همچنین ۱۱ پروژه برای ۱۱ روستای بدون برق نیز با اعتباری بالغ بر ۴ میلیارد تومان انجام شد که ۲۰۰ خانوار با جمعیت ۷۰۰ نفر از نعمت برق بهره مند شدند.
مدیر سابق توزیع برق سربیشه تاکید کرد: در حال حاضر ۲۳۵ روستای برق دار در سربیشه است و روستای بدون برق شاخصی نداریم.
وی اجرای ۴۰۰ پروژه با اعتبار ۵ میلیارد تومان را از دیگر این پروژه‌های شاخص دانست و افزود: این پروژ‌ه‌ها شامل شبکه‌های جدید و روشنایی معابر و بهینه‌سازی شبکه‌های برق بوده است.
مدیر سابق توزیع برق سربیشه همچنین از اجرای ۱۲ پروژه برای مسکن محرومان نیز با اعتبار یک میلیارد تومان خبر داد و تصریح کرد: در حوزه انرژی تجدید پذیر نیز اجرای ۲۲ نیروگاه ۵ کیلوواتی، ۲ نیروگاه ۱۰۰ کیلوواتی و ۱ نیروگاه خورشیدی ۷ مگاواتی اجرا شده که ۴۰ درصد مصرف برق شهرستان را پاسخ گویی کردند.
سحرخیز همچنین به اجرای عملیات نیروگاه بادی درح نیز به عنوان بزرگترین نیروگاه بادی کشور اشاره و خاطرنشان کرد: امید است تا یکسال آینده این نیروگاه‌ها به بهره‌برداری برسد که منشا خیر و برکات برای مردم شهرستان و مخصوصاً مردم شریف شهر مرزی درح خواهد بود‌‌.
در پایان این مراسم از زحمات ۴ساله احمدعلی سحرخیز مدیرسابق توزیع برق شهرستان سربیشه تجلیل ومهندس محمدجمالی‌راد به عنوان مدیر جدید توزیع برق سربیشه معرفی شد. مهندس جمالی راد پیش از این مدیریت توزیع برق شهرستان درمیان را عهده دار بوده است.

بیشتر بخوانید   مشاهده مصرف برق با استفاده از نرم افزار برق من فراهم شد


انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها