آزادی زندانیان جرائم غیرعمد با مشارکت بنیاد مستضعفان

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان خراسان جنوبی گفت: بنیاد مستضعفان برای کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد به میدان آمد.

به گزارش “ پایگاه خبری ” پیام خاوران “ هاشمی با اشاره به تفاهم نامه منعقد شده بین سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور و بنیاد مستضعفان  گفت: در این تفاهم نامه پیش بینی شده که ۲ هزار و ۵۸۴ نفر از زندانیان جرایم غیر عمد کشور آزاد شوند که تلاش می‌کنیم تعداد قابل توجهی از زندانیان استان با استفاده از این تفاهم نامه آزاد شوند.

 

مدیر کل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان خراسان جنوبی افزود: بر این اساس، مبلغ پانصد میلیون ریال از طرف بنیاد مستضعفان برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد پرداخت و باقی بدهی این زندانیان نیز از طریق ستاد دیه ، بانک‌های عامل و گذشت شاکیان تامین خواهد شد.

 

وی با اشاره به آزادی ۲۴ زندانی جرایم غیر عمد از ابتدای سال با کمک‌های مردمی گفت: این افراد شامل ۱۶ نفر بدهی مالی و ۷ نفر مهریه و یک نفر دیه هستند.

 

مدیر کل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان کل مبلغ بدهی این زندانیان را حدود ۴۶ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: ۲۹ میلیارد ریال آن را شاکیان گذشت کردند، یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از محل کمک‌های مردم استان، ۳ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال نیز از کمک‌های ستاد دیه کشور و بقیه از محل آورده زندانیان و تسهیلات بانکی پرداخت شده است.

منبع :خبرگزاری صدا وسیما

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF
بیشتر بخوانید   وهب متقی نیا سرپرست بانک کشاورزی شد

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها