رئیس جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی: از ابتدای سال ۵۵۰ نمونه خون بند ناف در استان ذخیره شده است

رئیس جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی گفت: بانک خون بندناف رویان علاوه بر ارائه خدمات در مرکز استان، مراجعه‌کنندگان شهرستان‌های قائن، طبس، فردوس و سرایان را نیز تحت پوشش قرار داده است و از ابتدای امسال ۵۵۰ نمونه خون بند ناف ذخیره شده است.

به گزارش “پیام خاوران “ ، جلال‌الدین صادقی صبح امروز در بازدید از مرکز بانک خون بندناف رویان استان اظهار داشت: با توجه به فرهنگ‌سازی و آگاهی بخشی خانواده‌ها  و خرسندی از نتایج خوبی که از ذخیره‌سازی سلول‌های بنیادی خون بند ناف رویان در درمان بیماری‌ها حاصل شده، استقبال از آن در استان روز به روز در حال افزایش است.

رئیس جهاددانشگاهی خراسان جنوبی بیان کرد: از ابتدا تاکنون ۵۵۰ نمونه و در سال ۹۸، ۱۵۰ نمونه خون بند ناف از استان در بانک سلول‌های بنیادی رویان ذخیره شده است. امسال نیز قراردادها  نسبت به سال ۹۸ در سه ماه اول  رشد ۱۰ درصدی داشته است.

وی تصریح کرد: ذخیره‌سازی خون بندناف، فرصت مناسبی برای والدین به ویژه خانواده‌هایی با سابقه بیماری‌های خاص از جمله بیماری‌های با منشا خونی که از شانس درمان با سلول‌های بنیادی برخوردارند، است؛ همچنین برای این خانوده‌ها در راستای ذخیره‌سازی سلول‌های بنیادی از سوی بانک خون بند ناف رویان تخفیفات ویژه ارائه می‌شود.

صادقی ادامه داد: سلول‌های بنیادی در اکثر زایمان‌ها به عنوان زباله بیولوژیک دور ریخته می‌شوند ولی در صورت ذخیره‌شدن می‌توانند در درمان برخی بیماری‌های صعب‌العلاج استفاده شوند. به همین منظور برای بهره‌مندی استان از این ظرفیت ارزشمند، دفتر نمایندگی بانک سلول‌های بنیادی خون بند ناف استان خراسان جنوبی در سال ۹۵ راه‌اندازی شد و در حال حاضر به صورت شبانه‌روزی آماده ارائه خدمات به مراجعه‌کنندگان است.

رئیس جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی بیان کرد: سلول‌‌های بنیادی خون بند ناف در زمان تولد نوزاد توسط کارشناسان بانک خون بند ناف رویان استان با رعایت استانداردها و ارائه به موقع و صحیح خدمات، دریافت و به بانک سلول‌های بنیادی خون بند ناف رویان در تهران ارسال و ذخیره‌سازی می‌شوند.

بیشتر بخوانید   اجرای عملیات روکش ماسه آسفالت محور سه راهی راهداران-خور

صادقی گفت: متقاضیان می‌توانند به دفتر نمایندگی بانک خون سول‌های بنیادی رویان واقع در جهاددانشگاهی خراسان جنوبی مراجعه و پس از آگاهی کامل، دریافت اطلاعات تکمیلی، مشاوره‌های تخصصی و پزشکی، قرارداد دریافت خدمات ذخیره ‌سازی نمونه خون بند‌ناف نوزاد خود را منعقد کنند.

وی با بیان اینکه زمان نگهداری خون بند ناف نوزاد طولانی مدت است؛ توجه به این نکته که سلول‌های بنیادی خون بند ناف می‌توانند بیمه‌ای برای حفظ سلامتی فرزند و حتی خانواده محسوب شوند را ضروری دانست.

رئیس جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی یادآور شد: سلول‌های بنیادی خون بند ناف پتانسیل درمان بیش از ۷۰ نوع بیماری را دارا هستند.

منبع:تسنیم

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها