اخبار از گوشه و کنار قاینات| افتتاح زمین چمن مصنوعی روستای چاهک موسویه

بسته خبری از گوشه و کنار شهرستان قاینات گردآوری شده و در اختیار مخاطبان  پایگاه خبری ” پیام خاوران ” قرار می‌گیرد.

به گزارش پایگاه خبری ” پیام خاوران “، از گوشه و کنار شهرستان قاینات  اخبار متعددی در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و شهری به چشم می‌خورد که بخشی از آن‌ها به شرح زیر است:

 

افتتاح زمین چمن مصنوعی روستای چاهک موسویه

زمین چمن مصنوعی روستای چاهک موسویه به یاد شهید سلیمانی با حضور دکتر سید عبدالحمید احمدی معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان افتتاح  شد

این پروژه با اعتباری بالغ بر ۴میلیاردو ۵۰۰هزارمیلیون ریال به همت اداره ورزش و جوانان شهرستان قاین،خیرین،دهیاری و مشارکت بنیاد مستضعفان به بهره برداری رسید.

چمن مصنوعی چاهک موسویه دهمین چمن مصنوعی شهرستان قاین است که با بهره برداری از آن ۳هزارنفر ازجوانان روستا و روستاهای همجواراز این فضای ورزشی بهره مند خواهند شد.

انجام یک مورد زایمان موفق توسط پرسنل اورژانس ۱۱۵

مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی شهرستان قاینات از انجام یک مورد زایمان موفق توسط پرسنل اورژانس ۱۱۵ خبر داد.

شامگاه ۲۶ تیرماه ۹۹خانمی ۳۵ ساله از نیمبلوک که با شکایت شروع دردهای زایمانی با اورژانس ۱۱۵تماس گرفتند بلافاصله کارشناسان اورژانس ۱۱۵ نیمبلوک به محل اعزام شدند.

پس از معاینات و اقدامات اولیه درمانی  بیمار جهت ادامه درمان به بیمارستان شهداء قاین اعزام گردید در حین مسیر دردهای مادر بیشتر شده و با کمک تکنیسین های اورژانس ۱۱۵ نیمبلوک  نوزاد عجول بدنیا آمد و با حال عمومی خوب مادر و نوزاد دختر  تحویل زایشگاه مرکز آموزشی درمانی  شهداء قاین شدند.

نهال کاری ۵۰۰ هکتار از اراضی استان برای مقابله با گرد و خاک

۵۰۰ هکتار از اراضی خراسان جنوبی، از سوی اداره کل حفاظت محیط زیست استان، برای مقابله با گرد و خاک در حال نهالکاری است.

بیشتر بخوانید   عملیات ساخت و ساز در طرح‌های ملی مسکن سرعت می‌گیرد

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان گفت: سال گذشته ۴۰ میلیارد تومان اعتبار نهالکاری ۵۰۰ هکتار از اراضی استان برای مقابله با گرد و خاک از محل صندوق توسعه ملی برای مقابله با پدیده گرد و غبار به خراسان جنوبی اختصاص یافت که ۷ میلیارد تومان جذب شده و با این اعتبار، اقدامات لازم برای مقابله با توسعه کانون‌های گرد و غبار در حال انجام است.

روز‌های طلایی برداشت گندم دیم در شهرستان قاین/قاین، قطب تولید گندم خراسان جنوبی

کشاورزان سخت کوش قاین، این روز‌ها در حال برداشت گندم دیم از مزارع طلایی خود هستند.

امسال به لطف باران‌های بهاری و رونق دیم کاری، تولید گندم هم افزایش یافته و کشاورزان به برکت سخاوت آسمان، مشغول برداشت دسترنج چندین ماهه خود هستند.

با افزایش بارندگی‌ها در بهار امسال، کشاورزان شهرستان قاین، زمین‌های بیشتری را زیر کشت گندم دیم بردند و حتی در برخی زمین‌ها برای اولین بار، گندم دیم کشت شد.

سالاری از گندم کاران موفق شهرستان، گفت: امسال به برکت باران‌های بهاری، ۲۰ هکتار از اراضی کشاورزی خود را زیر کشت گندم دیم برده و خدا را به خاطر، برداشت محصول چند برابر شکر گذار است.

امسال ۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان قاین، زیر کشت گندم دیم رفته است که پیش بینی می‌شود بیش از ۴ هزار تن گندم دیم از این مزارع برداشت شود.

سجادی مدیر جهاد کشاورزی قاین، بیان کرد: این شهرستان با ۸ هزار و ۱۹۰ هکتار سطح زیر کشت، بزرگترین تولید کننده غلات در خراسان جنوبی است که پیش بینی می‌شود بیش از ۱۴ هزار و ۵۰۰ تن گندم از این سطح برداشت شود.

بیشتر بخوانید   پایگاه امداد و نجات کوهستان شهرستان طبس افتتاح شد

افزود: تاکنون بیش از هزار و ۷۰۰ تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان خریداری و روانه مراکز خرید شهرستان قاین شده است.

بمی، روشن، سرخ گندم و پیشگام از ارقام گندم‌های تولیدی شهرستان قاین است.

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها