تکمیل و بهره برداری از پروژه های زیرساختی شهرستان بیرجند در الویت باشد

استاندار خراسان جنوبی تأکید کرد: تکمیل و بهره برداری از پروژه های زیرساختی شهرستان در اولویت برنامه های فرمانداری بیرجند قرار گیرد.

به گزارش ” پیام خاوران ” به نقل از  روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی؛ معتمدیان با تأکید بر این مطلب در دیدار فرماندار بیرجند خاطرنشان کرد: روند اجرای پروژه های در دست اقدام به ویژه در مناطق روستایی باید سرعت گیرند تا سطح خدمات دهی به مردم گسترش یابد.

وی با اشاره به این که اتمام باند دوم محور بیرجند- قاین از مطالبات دیرینه مردم است، تصریح کرد: موضوع جذب اعتبارات و سرعت بخشی به روند اجرای پروژه ها روند مناسبی دارد که باید با جدیت بیشتری دنبال گردد.

وی بیان کرد: پروژه های مسکن روستایی که در سطح شهرستان اجرایی شده، نقش بسیار مهمی در رونق بخشی به روستاهای بخش مرکزی و افزایش مقاوم سازی مسکن روستایی داشته بنابراین باید نسبت به تأمین زیرساخت های مورد نیاز آن نیز اقدامات لازم صورت گیرد.

استاندار  خراسان جنوبی در ادامه به انجام برخی پروژه های مهم مانند طرح گردشگری بند دره اشاره کرد و با تبیین اقدامات دستگاه ها در انجام به موقع وظایف محوله در این پروژه، از تأثیر این تفرجگاه در افزایش نرخ فضای سبز گفت.

معتمدیان افزود: این منطقه گردشگری در ایجاد محیطی شاد و مفرح برای مردم نقش بسزایی دارد.

وی در ادامه، به اقدامات فرمانداری برای اجرایی شدن طرح های اقتصادی و اشتغالزا اشاره و تأکید کرد: رسیدگی به مسایل و مشکلات مردم و پاسخگویی شفاف باید در برنامه های مدیران جایگاه ویژه ای داشته باشند.

۶۵ درصد مصوبات مربوط به بازدیدهای استاندار از شهر و روستاهای بخش مرکزی، اجرایی شد

فرماندار بیرجند نیز ضمن تشریح اقدامات صورت گرفته طی یک سال گذشته در سطح شهرستان، گفت: بنا به اهمیت موضوع، بیش از ۶۵ درصد مصوبات مربوط به بازدیدهای استاندار از شهر و روستاهای بخش مرکزی، اجرایی شده یا در حال انجام است و بنا به بازه زمانی تعیین شده در مصوبات به ترتیب تا هفته دولت، دهه فجر و پایان دولت به بهره برداری می رسند.

بیشتر بخوانید   هدف از اجرای طرح مردمی سازی یارانه‌ها، رساندن یارانه‌ها به گروه‌های هدف است

ناصری درخصوص پروژه مسکن روستایی نیز از سهمیه های شهرستان گفت و خاطر نشان کرد:کلیه ۶۵۰ واحد مسکونی سهمیه بنیاد مسکن در روستاهای سطح بخش مرکزی اجرایی شده و عمده آنها به بهره برداری رسیده و از مجموع ۹۰۰ واحد سهمیه کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز ۲۰ درصد به بهره برداری رسیده است و بقیه با پیشرفت فیزیکی های متفاوت در دست اقدام است.

وی سپس با تأکید بر دستور استاندار مبنی بر اجرای هر چه سریع تر طرح های اشتغالزا، به پرداخت ۱۷۰ میلیارد تومان تسهیلات برای تحقق این برنامه اشاره کرد و اظهار داشت: این تسهیلات از ردیف های اعتباری مختلف پرداخت شده و ایجاد اشتغال برای ۲۴۶۰ نفر را به همراه داشته است.

فرماندار بیرجند بیان کرد: در همین راستا بیش از ۱۷۰ هکتار اراضی برای طرحهای گلخانه ای نیز تهیه طرح شده و سرمایه گذاران برای بهره برداری از این ظرفیت، در حال انجام اقدامات لازم می باشند.

ناصری همچنین پیش بینی اعتبار برای توسعه فضاهای آموزشی و مدارس شهری و روستایی را از اهم برنامه های فرمانداری ذکر و ابراز امیدواری کرد تا پایان دولت دوازدهم بخش مهمی از نیازمندی های بیرجند به فضای آموزشی مرتفع گردد.

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها