فرماندار بیرجند: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، زیربنای برگزاری مراسم و مناسبت های ملی و مذهبی

فرماندار شهرستان بیرجندگفت: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی یک نهاد هماهنگ کننده و زیربنایی است که در مناسبت های ملی و مذهبی و بعضاً آیینی، کار هماهنگی اطلاع رسانی، پیش بینی ملزومات و اجرا را انجام می دهد.

به گزارش “پیام خاوران “ علی تاصری، به مناسبت ۱۲ مرداد، چهلمین سالگرد تاسیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اظهار داشت : شورای هماهنگی در قالب مجموعه نهادهای مشارکت کننده در برگزاری مراسم و مناسبت ها، کارهای متعددی را انجام می دهد که شاید از دید بسیاری از افراد پنهان بماند. غیر از زمینه سازی حضور مردم، اطلاع رسانی، هم افزایی بین ادارات، نهادها و سازمانهای مردم نهاد که می خواهند در اجرای مراسم کمک کنند، اقدامات زیادی در پشت صحنه برای برگزاری مراسمات انجام می شود.

فرماندار بیرجند افزود: هر زمان که در عرصه بین المللی، دشمن سعی در توطئه بر علیه نظام و انقلاب داشته و خواسته ضربه ای به ایران اسلامی یا سایر کشورهای اسلامی بزند، مردم با لحظه شناسی و حضوری باشکوه به صحنه آمده اند. بارها بوده که باید در فرصت کم و زمان محدود تمام تدابیر صورت گیرد تا مراسمی در شان نظام و نیزحضور باشکوه مردم شکل گیرد. بعنوان مثال راهپیمایی های بعد از نمازهای جمعه یا پس از وقایع خاص (مانند شهادت سردار سلیمانی) که فرصت بسیار کمی وجود داشت تا برای میزبانی از حضور مردم طراحی و برنامه ریزی شود و چون حضور مردم قطعی بود باید همه برنامه ریزی ها و هماهنگی ها انجام می شد.

رئیس شورای تامین شهرستان بیرجند گفت:به عنوان نمونه یکی از جوانب بسیار مهم برگزاری مراسم مهم، تمهیدات تامینی و امنیتی است که با تلاش اعضای شورای تامین انجام می شود. برنامه ریزی، هماهنگی و اقدامات متعددی انجام می شود تا میزبانی شایسته ای از حضور مردم بعمل آید و هیچ نقصان یا مساله سوء امنیتی نیز اتفاق نیفتد. این نشان می دهد که برگزاری اقدامات مناسبتی چقدر نیاز به هماهنگی، برنامه ریزی و تلاش جدی دارد.

بیشتر بخوانید   زمینه صادرات برق از خراسان جنوبی فراهم می شود

وی تاکید نمود: همچنین از زوایای دیگر کار شورا در مناسبت های تقویمی این است که باید از ماه ها قبل در تدارک آن بود و برای آن برنامه ریزی نمود. به عنوان مثال اینکه چه فردی برای سخنرانی و در چه سطحی دعوت شود تا حضور او در استان هم از جهت تبیین مناسبت و هم از جهت اینکه از حضور ایشان در جهت رفع مشکلات استان استفاده شود، باید از ماه ها قبل با افرادی در داخل و خارج استان رایزنی شود و یا گاهی به دلیل تغییر برنامه سخنران در چند روز منتهی به مراسم باید سخنران دیگری را با همان شاخصه ها هماهنگ نمود.

فرماندار بیرجند یکی از زوایای پنهان دیگر کار شورا را تدابیر و هماهنگی هایی دانست که خصوصاً در راهپیمایی ها، برای طراحی مسیر، برپایی غرفه های مردمی و برنامه های جانبی باید انجام شود که بخش از آن پیش بینی برای نحوه حضور خبرنگاران داخلی و خارجی و انعکاس مطلوب مراسم است و یا تدابیر خاصی که باید برای مسیر، چینش غرفه های مردمی و برنامه های جانبی انجام شود و ملاحظات مراسمات غیر مترقبه و آنی که باید مد نظر قرار گیرد.

علی ناصری در پایان گفت: در قالب ساختاری که برای شورا تعریف شده، ستادها و کمیته هایی که تشکیل می شود شورا با فرمانداری، به عنوان هماهنگ کننده ادارات و به عنوان رئیس شورای تامین شهرستان، هماهنگی مستقیم، تنگاتنگ و حداکثری داشته است چه مراسمات ثابت دینی و ملی و چه برنامه های غیر مترقبه و گرامیداشت مناسبت ها. که برای برگزاری آن مناسبت باید نهادی باشد که کار هماهنگی را انجام دهد و با مشارکت همه ادارات مراسم در خور شأن برگزار گردد. مانند واقعه تلخ شهادت سردار دلها حاج قاسم سلیمانی که باعث حزن و اندوه بسیار مردم و نیز خشم و انزجار از اقدام تروریستی آمریکا شد و در کوتاهترین زمان باید تدابیری برای برگزاری مراسم و برنامه های مرتبط با موضوع انجام می شد.

بیشتر بخوانید   دمای هوا در خراسان جنوبی کاهش می‌یابد

انتهای پیام /

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها