استاندارخراسان جنوبی از پروژه بانددوم محور بیرجند قاین بازدیدکرد

استاندار خراسان جنوبی با حضور در پروژه باند دوم محور بیرجند – قاین، در جریان روند اجرای کار قرار گرفت.موضوع تکمیل این پروژه مطالبات دیرینه مردم خراسان جنوبی است که از سال گذشته و با پیگیری های استاندار، روند اجرای این پروژه شتاب گرفته است.

به گزارش ” پیام خاوران ” در پروژه قطعه یک محور بیرجند – قاین، عملیات اجرایی آسفالت مسیر به طول ۶ کیلومتر در حال اجراست. این پروژه با ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی تا هفته دولت تکمیل می شود.

اداره کل راه و شهرسازی استان در قطعه دوم این محور، در حال آماده سازی ۷ کیلومتر برای آسفالت است. این بخش از کار نیز با پیشرفت ۷۰ درصدی  تا پایان مهرماه تکمیل می شود.

بر اساس اطلاعات اداره کل راه و شهرسازی، اعتبار هزینه شده برای اجرای این دو قطعه، بیش از ۴۰ میلیارد تومان می باشد.

بازدید استاندار خراسان جنوبی از پروژه زیباسازی ورودی آرین شهر

استاندار خراسان جنوبی، روند اجرای پروژه ساماندهی ورودی آرین شهر را مورد بازدید قرار داد. معتمدیان در سفر به بخش سده از طرح های عمرانی به ویژه پروژه ساماندهی ورودی آرین شهر بازدید کرد.

در این سفر، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و جمعی از مدیران کل ستادی و استانی، استاندار را همراهی کردند.با توجه به این که آرین شهر در مسیر بیرجند- مشهد، از محورهای پرتردد استان است، پروژه بهسازی و زیباسازی ورودی این شهر از مطالبات مردم بود که از سال گذشته و بعد از سفر استاندار به شهرستان قاینات، در فهرست برنامه‌های اولویت دار مدیران مرتبط قرار گرفت.

در حال حاضر عملیات احداث و جدول گذاری میدان تکمیل شده و آماده آسفالت است و بر اساس اطلاعات ارائه شده توسط پیمانکار، پروژه ساماندهی میدان با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی تا هفته دولت تکمیل می شود.اعتبار هزینه شده برای اجرای این پروژه، تا این لحظه بیش از یک و نیم میلیارد تومان می باشد.

بیشتر بخوانید   مشکلات زیرساختی منطقه ویژه اقتصادی بیرجند برطرف شود

بازدید استاندار خراسان جنوبی از پروژه های عمرانی آرین شهر

استاندار خراسان جنوبی از پروژه های عمرانی آرین شهر در شهرستان قاینات بازدید کرد. این بازدید با هدف رصد میدانی از روند اجرای پروژه های در دست اقدام ، آگاهی از مشکلات موجود و بررسی درخواست های مردمی انجام شد.

معتمدیان در جریان این حضور، از پروژه در حال احداث میدان ورودی از سمت قاین، بلوار ورودی، پروژه بهسازی پارک شهدای گمنام، استخر ذخیره آب شهرداری و بافت فرسوده شهر بازدید کرد.

استاندار در این سفر نیز به گفتگو با جمعی از مردم پرداخت و در جریان مسایل و مشکلات موجود در شهر قرار گرفت. حضور فرماندار شهرستان، امام جمعه، بخشدار و اعضای شورای اسلامی و تعدادی از مدیران شهر در نشستی تخصصی و واکاوی مسایل موجود در راستای برنامه‌ریزی برای رفع آنها از دیگر برنامه های این سفر بود.

چینش مقدمات برای اجرای چندین پروژه زیرساختی

همزمان با حضور معتمدیان در آرین شهر، مرکز بخش سده از توابع شهرستان قاینات، بازدید از پروژه های در دست اقدام عمران شهری ازجمله احداث میدان ورودی و بهسازی میان گذر شهر، بهسازی و توسعه پارک شهدای گمنام، استخر ذخیره آبهای سطحی و.. انجام شد.

استاندار  خراسان جنوبی سپس در نشستی مشورتی با حضور فرماندار، امام جمعه، بخشدار، اعضای شورای اسلامی و جمعی از مدیران بخش و شهرستان به بررسی مسایل موجود پرداخت.

در این جلسه، ضمن واکاوی و بررسی کارشناسی مشکلات سطح بخش و شهر آرین شهر، مصوباتی در راستای رفع موانع موجود اتخاذ شد.

از جمله مصوبات منعقد شده، تعیین تکلیف نحوه اجرای آیلند میان گذر آرین شهر توسط شهرداری، اداره کل راه و شهرسازی و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان با هماهنگی معاونت عمرانی استانداری بود که دستگاه ها مکلف شدند عملیات اجرایی این پروژه را در اسرع وقت آغاز نمایند.

بیشتر بخوانید   ۱۲۳میلیاردتومان اعتبارات توازن ملی در بخش راه خراسان‌جنوبی اختصاص می یابد

مساعدت شرکت های آب و فاضلاب و آب منطقه ای استان در واگذاری یک حلقه چاه آب به شهرداری به منظور آبیاری فضای سبز شهر از دیگر مصوبات جلسه بود.

کمک به تکمیل پانسیون پزشکان آرین شهر که توسط خیرین در حال احداث است و همچنین افزایش سهمیه مسکن شهری در بافت فرسوده نیز در شمار مصوبات این نشست قرار گرفت.

اختصاص سهمیه ویژه سیمان برای اجرای پروژه‌های عمران شهری و همچنین کمک به تکمیل بازارچه صنایع دستی و مجتمع رفاهی در دست احداث از جمله مساعدت های استاندار به شهرداری آرین شهر در این جلسه بود.

علاوه بر این ها مقرر شد شرکت توزیع نیروی برق استان نسبت به تأمين روشنایی بلوارهای شهید حکمت پور و شهید چمران آرین شهر اقدام نماید، شهرداری هم مکلف شد در راستای کمک به توسعه فضای سبز موجود به کاشت درخت ها و درختچه های زینتی در خیابان‌ها و بلوارهای شهر همت گمارد.

شایان ذکر است:میرجعفریان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، یوسفی مدیرکل حوزه استاندار، حلاج مقدم مدیرکل دفتر شهری و امور شوراهای استانداری، داعی مدیرکل راه و شهرسازی و جلال زاده مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای، در این سفر استاندار را همراهی نمودند.

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها