سهم ۵۵ درصدی موتورسواران از تصادفات منجر به فوت در خراسان جنوبی

رئیس پلیس راهور خراسان جنوبی از وقوع ۹ فقره تصادف درون شهری در سال جاری خبر داد و گفت: ۵۵ درصد تصادفات فوتی مربوط به موتورسواران و دوچرخه سواران بوده که نگران کننده است.

به گزارش  “پیام خاوران “ ، سرهنگ علیرضا عباسی با اشاره وضعیت ترافیک در شهر اظهار داشت : در حال حاضر ترافیک معابر درون شهری عادی و روان است.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون در حوزه درون شهری ۹ فقره تصادف منجر به فوت داشته ایم، گفت: اگرچه این میزان نسبت سال گذشته ۲۰ درصد کاهش داشته اما نیازمند توجه بیشتری از سوی شهروندان است.

رئیس پلیس راهور خراسان جنوبی با بیان اینکه از مجموع تصادفات فوتی، پنج فقره دوچرخه سوار و موتور سوار بوده اند، افزود: بالغ بر ۵۵ تصادفات فوتی سال جاری مربوط به این افراد بوده که نگران کننده است.

سرهنگ عباسی خواستار رعایت قوانین و مقررات از سوی موتورسواران و دوچرخه سواران شد و افزود: بخشی از این افراد با اجرای حرکات نمایشی و خشن برای بارگذاری در فضای مجازی حوادثی را منجر می شوند.

وی با بیان اینکه از موتورسواران خواستاریم در شب از رانندگی با چراغ خاموش پرهیز کنند، افزود: همچنین رانندگان باید از استفاده تلفن همراه، خوردن و آشامیدن و استفاده از خودرو با نقص فنی پرهیز کنند.

سرهنگ عباسی اظهار کرد: موتورسواران استفاده از کلاه ایمنی استاندارد را جدی بگیرند چراکه این امر بالغ بر ۸۰ درصد از صدمات ناشی از حوادث را کاهش می دهد.

وی خواستار نصب پلاک های شب رنگ در موتورسیکلت ها شد و گفت: مخدوش کردن پلاک موتور شش ماه تا یک سال حبس دارد که باید مورد توجه موتورسواران قرار گیرد.

رئیس پلیس راهور خراسان جنوبی بیان کرد: مجوزی از دادستان اخذ شده که بتوانیم این دسته از موتورها را جمع آوری کرده و راننده را به عنوان مجرم به مقام قضایی معرفی کنیم

بیشتر بخوانید   شرکت زغال سنگ پروده طبس "صنعت سبز ملی" شد

منبع:مهر

انتهای پیام /

 

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها