خبرنگاران نهبندان تجلیل شدند/ افقِ پیش روی نهبندان، افق روشن و با توسعه ای است+ عکس

فرماندار نهبندان گفت: خبرنگاران مکمل دستگاه های اجرایی و واسطه هایی برای بیان مطالبات و نظرات مردم و به نوعی انتقال دهنده بازخورد اجتماعی نظرات مردم به دستگاه های اجرایی و مسئولان هستند.

به گزارش “ پیام خاوران “  مجید بیکی در مراسم تجلیل از خبرنگاران شهرستان نهبندان ضمن یاد و گرامیداشت خبرنگار شهید محمود صارمی،با بیان اینکه خبرنگاران در برخی مواقع جهت دهنده و مسیر گشایش را برای شهروندان و مسئولان باز کرده اند، گفت: خبرنگاران، رسالت بسیار خطیری دارند و روشنگری، آگاهی بخشی به جامعه از وظایف آن ها است.

وی  با بیان این مطلب که خبرنگاران علاقه و عشق ویژه ای به کار خود دارند، اضافه کرد: کار خبرنگاری مزایای آنچنانی به لحاظ مادی برای این قشر ندارد، ولی عشق به کار، اطلاع رسانی و تنویر افکار عمومی در خبرنگاران متبلور و ملموس است.

فرماندار نهبندان با اشاره به اینکه اولین پیامی که به پیامبر عظیم الشان اسلام حضرت محمد (ص) ابلاغ می شود، باید توسط کاتبین ثبت و ضبط شود، گفت: این مورد نشان دهنده این است که در ۱۴۰۰ سال گذشته هم این امر مهم تلقی می شده است.

وی  افزود: اگر افرادی قرآن را کتابت نمی کردند، امروز این کتاب الهی در اختیار ما نبود و یا با تحریف زیادی به ما می رسید، بنابراین اطلاع رسانی دقیق و شفاف جزء مهم جامعه اسلامی و رسالت خبرنگار، بازگو کردن پیام الهی به مردم است.

بیکی با اشاره به اقدامات انجام شده در در شهرستان نهبندان، گفت: افقِ پیش روی شهرستان، افق روشن و با توسعه ای است، سفر مسئولان استانی و کشوری به این شهرستان در حال انجام است و نگاه ها به نهبندان تغییر کرده است.

وی فلسفه به وقوع پیوستن انقلاب را توجه به نقاط کم برخوردار و مستضعف تر عنوان کرد و گفت: قبل از انقلاب اسلامی تمامی امکانات در شهرها متمرکز و کمتر توجه ای به روستائیان می شد، ولی امروز انقلاب به خاطر فلسفه خدمت رسانی خود، در روستاها و مناطق محروم اقدامات بزرگی انجام داده است.

بیشتر بخوانید   روستاهای محروم خراسان جنوبی مقصد فعالیت جهادی گروه فرهنگی شهید ناصری است

 

فرماندار نهبندان با بیان اینکه آنچه توسعه پایدار شهرستان را مهیا می کند، توجه به زیرساخت ها است، گفت: نهنبدان منطقه عسلویه معدنی کشور و خراسان جنوبی است، ولی ضعف هایی به لحاظ زیر ساخت ها داشته ایم که در برق رسانی به معادن شاهکوه بعد از ۲۰ سال مطالبه در حال تحقق و اجرایی شدن است.

بیکی تصریح کرد: با برق رسانی به بزرگترین پروژه معدنی کشور (شاهکوه)؛ دهسلم، منطقه معدنی هیرد هم برق رسانی می شود که امیدواریم به زودی محقق شود.

وی ادامه داد: در کارخانه استحصال طلای هیرد بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری توسط ایمیدرو و بخش خصوصی در حال انجام است که در عرض پنج سال آینده به قطب معدنی ویژه ای تبدیل خواهد شد.

وی با بیان اینکه فرآوری محصولات و خام فروشی همواره دغدغه مردم و مسئولان استانی است، گفت: در دو واحد منیزیت و کنسانتره آهن نهبندان بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری انجام شده که یک واحد امسال و واحد دیگر هم اوایل سال آینده به بهره برداری خواهد رسید

فرماندار نهبندان با گلایه از اینکه راه های روستایی نهنبدان بسیار نامطلوب است، گفت: خوشبخانه احداث باندهای دوم محور نهنبدان تا سربیشه تعیین تکلیف و به پیمانکار واگذار شده و پیمانکار ۲۸ کیلومتر باقی مانده این محور هم طی مناقصه مشخص شده است، همچنین در محور زابل شش کیلومتر راه در حال انجام است و پیمانکار ۲۴ کیلومتر دیگر هم مشخص شده است.

 

بیکی محور اصلی توسعه را راه ها عنوان کرد و افزود: ولی متاسفانه به دلیل عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و احداث باند دوم شاهد خطرات و تصادفات زیادی بودیم و هم اکنون توسعه حمل و نقلی با جاده های شهرستان همخوانی ندارد.

بیشتر بخوانید   فرماندار نهبندان: تحقق اشتغال واقعی نیازمند افزایش نظارت بر طرح ها در پرداخت تسهیلات است

وی تصریح کرد: سال گذشته در حوزه مسکن روستایی یک هزار و ۶۰۰ واحد روستایی در سطح روستاها را آغاز کردیم که بخش های مختلفِ اقتصادی را فعال کرد، همچنین امسال از هفت هزار و ۵۰۰ پنل خورشیدی در سطح استان ۷۲۰ پنل خورشیدی به شهرستان نهبندان اختصاص داده شده است.

فرماندار نهبندان گفت: در حوزه مصوبات سفر استاندار پیشرفت های خوبی داشته ایم و یکی از مصوبات ایجاد نیروگاه بادی تفاهم نامه تامین اجتماعی و شستا در شهرستان بود که در سفر مدیرعامل شستا به استان مصوبه احداث یک نیروگاه ۲۵ مگاواتی برای شهرستان مجدد کار خود را شروع کرد، این نیروگاه در حوزه صنعت برق کمک کننده خواهد بود.

 

بیکی گفت: با رایزنی های انجام شده چهار میلیارد تومان اعتبار علاوه بر اعتبارات شهرستان برای شهرک صنعتی جذب کردیم، که از این مبلغ ۲ میلیارد تومان از محل منابع ملی، دو میلیارد تومان از محل منابع استانی و دو میلیارد هم از سهم شهرستان در نظر گرفته شد.

وی افزود: در حوزه قنوات و آبیاری های نوین پایین دست قنوات در ۱۷ روستا را با آورده کشاورزان، دهیاران و کمک ۷۰ درصدی بلاعوض از سوی جهاد کشاورزی را لوله گذاری کردیم؛ همچنین سال گذشته بیش از شش میلیارد تومان اعتبار ملی فقط برای بندهای خاکی شهرستان هزینه شد که تاثیر مثبتی بر آبدهی قنوات و رونق کشاورزی داشته است.

فرماندار نهبندان با اشاره به اینکه پروژه آبرسانی به مناطق عشایری نهبندان با اعتبار ۱۷ میلیارد تومان در حال انجام است، گفت: هفت میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان در فاز نخست این پروژه هزینه شد که هفته دولت به بهره برداری می رسد و امسال نیز ۱۰ میلیارد تومان دیگر به این پروژه تزریق شد که با اجرای کامل این پروژه مشکل آب شرب ۹۵۰ نفر رفع خواهد شد.
بیکی تصریح کرد: مناطق عشایری، مناطق کم برخوردار و محرومی هستند که حتی از آنتن دهی تلویزیون و تلفن هم محروم هستند، لذا صدا و سیما باید برای ماندگاری این مرز داران امکانات را مهیا کند.

بیشتر بخوانید   فرماندار نهبندان:۷۰۰ واحد جدید مسکن در شهر نهبندان احداث می شود

وی گفت: آبرسانی به ۹ روستای نهنبدان جزو مصوبات سفر استاندار بود که از این تعداد شش روستا آبرسانی و سه روستا نیاز به اجرای پروژه داشتند؛ آبرسانی به شش روستا انجام شده و اجرای سه پروژه افضل آباد، سه فرسخ و استند با همکاری بنیاد برکت در حال انجام است.

فرماندار نهبندان یادآور شد: سال گذشته در روز ملی روستا و عشایر تفاهم نامه ای امضاء و بنیاد برکت معین شهرستان نهبندان انتخاب شد، لذا بنیاد برکت در حیدرآباد (مرکز هاب شتر)، مرکز قرنطینه دام را به زودی به بهره برداری خواهد رساند، همچنین تاکنون ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه بلند مدت به دامداران پرداخت شده و ده میلیارد در نوبت پرداخت است.
بیکی با اشاره به اینکه کارخانه شیر نهبندان، مشکلات حقوقی با بانک دارد که سرمایه گذار باید حل کند، گفت: امسال برای راه اندازی مجدد این کارخانه پنج میلیارد تومان از محل کمک های فنی و اعتباری پیش بینی شده است.

وی بر بازسازی اورژانس نهبندان تاکید کرد و گفت: با پیگیری های استاندار یک دستگاه سی تی اسکن به نهنبدان اختصاص یافته که از ماه آینده خدمات رسانی را خواهیم اشت.

 

فرماندار نهبندان با بیان اینکه در حوزه آبرسانی کارهای خوبی در حال انجام است، گفت: بیش از ۹۰ روستای نهنبدان را با تانکر آبرسانی می شوند، همچنین شهرستان های درمیان، سربیشه، نهبندان و بیرجند مشکلات بیشتری در حوزه آبرسانی دارند، که باید در فصل گرم تابستان به این شهرستان ها توجه ویژه تری شود.

 

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها