عضو کمیسیون انرژی مجلس اذعان کرد:شرکت توزیع برق خراسان جنوبی جزو بنگاههای منظم ودقیق در بین دستگاههای اجرایی

نماینده مردم شهرستانهای سربیشه و نهبندان در مجلس شورای اسلامی گفت: گذر از تابستان بدون خاموشی در سایه برنامه ریزی منسجم شرکت توانیر و اقدامات مدیریت بار بوده و تلاش همکاران شرکت توزیع برق خراسان جنوبی قابل تقدیر است.

به گزارش” پیام خاوران ” مصطفی نخعی صبح امروز در بازدید از مرکز دیسپاچینگ و فوریتهای برق شرکت توزیع نیروی برق استان خراسان جنوبی در بیرجند با قدردانی از اقدامات و فعالیت های انجام شده در این صنعت اظهار داشت: ایران در تولید انرژی ومنابع جزو کشورهای سرآمد است و امیدواریم در حوزه مدیریت انرژی نیز با حداکثر توان چالش های پیش رو را مرتفع کنیم.

نماینده مردم سربیشه و نهبندان در مجلس شورای اسلامی  بیان کرد: بخش انرژی در کشور حوزه پر چالشی است و رابطه مالی شرکتها با دولت نیاز به باز تعریف دارد.

نخعی با بیان اینکه در حوزه انرژی متولی سیاست گذاری کلان وجود ندارد تصریح کرد: ساختار انرژی در کشور و پراکندگی تصمیم گیری در بحث انرژی از مهمترین چالش های این حوزه است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ضمن مشاهده اقدامات و فعالیت های شرکت توزیع برق استان  بیان کرد: شرکت توزیع برق از قدیم جزو بنگاههای منظم، دقیق و سرآمد در بین ادارات وشرکت ها بوده است و این موضوع در اقدامات فعلی شرکت توزیع برق استان کماکان نمایان است.

نخعی نماینده مردم سربیشه و نهبندان در مجلس شورای اسلامی در این بازدید ضمن خداقوت، اقدامات انجام شده و عملکرد شرکت توزیع برق را مثبت، ونظم وانضباط کاری دراین شرکت را شایسته تقدیر دانست.

۱۶گروه خط گرم فرمان از راه دور ونزدیک در خراسان جنوبی فعال است

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی در این بازدید با ارائه گزارش جامعی از فعالیت ها و توانمندی های صنعت برق استان، چالشها و نیازهای این شرکت اظهار داشت: هم اکنون ۱۱ گروه خط گرم فرمان از راه دور و۵ گروه خط گرم فرمان از راه نزديک در سطح شهرستانهای این استان فعال است که در نظر است گروههای خط گرم فرمان از نزدیک پس از خرید تجهیزات برای سه شهرستان دیگر نیز دایر شود.

بیشتر بخوانید   زمزمه دعای پر فیض عرفه در 335 نقطه از استان خراسان جنوبی

مهدی دادگر در این گزارش وضعیت مشترکان و میزان مصرف انرژی در منطقه، اقدامات صورت گرفته توسط شرکت توزیع برق خراسان جنوبی برای مدیریت و کاهش خاموشی‌های ناخواسته، برنامه‌ریزی و اجرای پروژه‌های مختلف درجهت بهبود فرایند خدمت‌رسانی و تامین برق تشریح گردید.

وی با بیان اینکه سرانه انرژی توزیع نشده مشترکان در خراسان جنوبی یک هفتم متوسط کشور است و این میزان ۲۷صدم دقیقه در روز معادل ۹۹ دقیقه در سال است گفت: در راستای برنامه های شرکت توانیر و با اقدامات همکاران امیدواریم این شاخص باز هم بهبود یابد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی با اشاره به اینکه تلفات انرژی الکتریکی شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی در پایان سال ۹۸ به میزان ۶.۹۶ درصد بوده که از هدف تعیین شده برای این سال کمتر شده و همچنین زیر میانگین کشوری این شاخص قرار دارد.

وی در ادامه این گزارش به تعداد نیروگاههای خورشیدی محدود به ظرفیت انشعاب کمتر از ۱۰۰کیلووات اشاره کرد و گفت: در استان ۳۱۹ مورد از این نیروگاهها فعال است که  مجموع ظرفیت آنها ۳٫۱۶ مگاوات است.

دادگر افزود: در حال حاضر ۲۶ پروانه نیروگاه خورشیدی مستقل از انشعاب با ظرفیت ۱۶۴ مگاوات توسط ساتبا برای احداث نیروگاه در استان صادر شده است که از مجموع پروانه های صادره ۱۵ موردبا ظرفیت کل ۱۳۷٫۵ مگاوات موفق به انعقاد قرارداد خرید تضمینی با ساتبا شده است، همچنین ۳ نیروگاه خورشیدی در شهرستانهای سربیشه، خوسف وبشرویه به بهره برداری تجاری رسیده که ظرفیت اسمی تولید برق انها ۱۸ مگاوات است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: اجرای پروژه های کاهش تلفات و همچنین تدوین رویه ها و دستورالعملهای جاری شرکت با رویکرد کاهش تلفات سبب دستیابی به تلفات تک رقمی(۶٫۹۶درصد)در پایان سال ۹۸ گردیده و جایگاه مناسبی در بین شرکتهای توزیع کشور ایجاد کرده است.

بیشتر بخوانید   وضعیت خوب نهبندان در روستاهای برق دار / قدردانی از خدمت رسانی به مردم توسط شرکت برق استان

وی به جایگزینی و اصلاح شبکه های فشار متوسط هوایی سیمی با سیم روکشدار اشاره کرد و تبدیل شبکه فشارضعیف به کابل خودنگهدار به عنوان یک پروژه مهم و ادامه دار اشاره کرد.

دادگر تصریح کرد: با وجود مشکلاتی چون شیوع بیماری کرونا، تحریم‌ها، محدودیت‌های شدید اعتباری و میزان مطالبات بسیار بالا از مشترکان، با تلاش همکاران سعی کرده‌ایم که ضمن استمرار تامین برق در گذر از تابستان بدون خاموشی در کشور سهیم باشیم.

وی به برخی مشکلات و چالش‌های اخیر شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی اشاره کرد و افزود: مهمترین چالش‌های شرکت فرسودگی بیش از حد پایه های سیمانی به دلیل خورندگی خاک در غالب مناطق استان و سقوط پایه های بتونی به دلیل خوردگی آرماتورها است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی عدم پرداخت به موقع بهای برق مصرفی توسط مشترکین و عدم کفایت منابع سرمایه ای این شرکت، ناشی از فروش انشعاب با هزینه های سرمایه ای برای دایرنمودن انشعابات یاد شده را از دیگر مشکلات و چالش‌های شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی برشمرد.

وی همچنین افزود:در برخی حوزه ها نظیربرخورداری شرکتهای توزیع از اعتبارات توازن و …،امکان مبادله موافقتنامه و هزینه کرد قانونی اعتبارات تملک دارایی های استانی درحوزه شهری، پیش بینی اهرمهای قانونی برای وصول مطالبات مشترکین ، پیش بینی منابع معافیتهای مطرح در قانون برای شرکت توزیع و بازنگری در برخی از معافیتهای ناقض فعالیتهای مدیریت مصرف نیاز به کمک در حوزه قانون گذاری وجود دارد.

انتهای پیام/

 

 

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها