محرم امسال؛ بدون آیین‌های سنتی

خراسان جنوبی مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی گفت: به منظور جلوگیری از تجمعات، امسال مراسم سنتی ماه محرم در خراسان جنوبی برگزار نخواهد شد.

به گزارش ” پیام خاوران ” حجت‌الاسلام احمد رضایی با اشاره به شرایط خاص ماه محرم امسال، اظهار کرد: امسال در تمامی برنامه‌ها اولویت تأمین سلامت مردم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و قوانین منتشر شده از سوی ستاد ملی کرونا خواهد بود.

وی افزود: دشمن برای مقابله با راه اهل بیت(ع) در طول تاریخ همواره برنامه داشته و امسال نیز دشمن بر روی موضوع عزاداری ماه محرم برنامه‌ریزی کرده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی ادامه داد: برای برگزاری مطلوب برنامه‌ها، ستادی به عنوان ستاد محرم با ۱۵ کارگروه از جمله کارگروه مساجد، آموزش، رسانه، هیئت، هنر، مبلغین، اهل سنت، کتاب و کودک و نوجوان، قرآنی، ارتباطات و ارزشیابی و در استان تشکیل شده است.

رضایی با تاکید بر جلوگیری از تجمعات در مراسم‌های این ماه، اظهار کرد: طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب تمامی فعالیت‌ها و برنامه‌ها در ماه محرم براساس دستورالعمل‌های ابلاغی ستاد ملی کرونا برگزار خواهد شد.

وی افزود: ضدعفونی کردن مکرر فضای بسته هیئت‌ها، دقت در فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از فضای باز پارک‌ها برای برگزاری مراسم، استفاده از ماسک و دستکش و همچنین استفاده از وسایل شخصی از جمله مواردی است که در برگزاری مراسم امسال رعایت خواهد شد.

رضایی ادامه داد: ایستگاه‌های صلواتی نیز در راستای رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌توانند به جای توزیع شربت و چای، در نذورات خود تغییر داده و ماسک و دستکش توزیع کنند.

وی با بیان اینکه امسال براساس شرایط مردم می‌توانند در نذورات خود تغییر دهند، خاطرنشان کرد: به منظور جلوگیری از تجمعات چند هزار نفری، امسال مراسم قتلگاه که هر ساله در روز عاشورا در بیرجند برگزار می‌شد و همچنین مراسم سنتی چون بیل‌زنی در خوسف برگزار نخواهد شد.

بیشتر بخوانید   اعمال محدودیت های ترافیکی تاسوعا و عاشورای حسینی در بیرجند

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها