خودساختگی نیروی انتظامی بر پایه ارزش های دینی و انقلابی است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه نیروی انتظامی براساس ارزش‌های دینی و انقلابی خود را ساخته است، گفت: بسیاری از کارهایی که نیروی انتظامی در ساختار مسئولیت‌های سازمانی و اداری انجام می دهد همان امر به معروف و نهی از منکر است.

به گزارش “پیام خاوران “ ، آیت الله «سید علیرضا عبادی» صبح امروز در دیدار با فرمانده جدید نیروی انتظامی خراسان جنوبی با تبریک روز مباهله و تسلیت رحلت آیت الله ربانی مهمویی اظهار کرد: نیروی سرفراز انتظامی جمهوری اسلامی ایران، مسئولیت های متعدد و مهمی در مدیریت جامعه دارد و خودسازی این نیرو غیر از مسئولیت های اداری به گونه ای است که در کنار نیروهای که از انقلاب جوشیدند کاملا قابل مشاهده است.

گفت: وقتی نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیج مستضعفان ذکر می شود این تداعی، همسویی و همکاری از نیروی انتظامی هم تبادر به ذهن می کند.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی براساس ارزش‌های دینی و انقلابی خود را ساخته است، افزود: بسیاری از کارهایی که نیروی انتظامی در ساختار مسئولیت‌های سازمانی و اداری انجام می دهد همان امر به معروف و نهی از منکر است.

آیت الله عبادی خطاب به نیروی انتظامی، ادامه داد: خداوند در رضای خودش، شما را به کار گرفته است چون شما در جامعه کار پیگیری امر به معروف و پیشگیری از منکرات را انجام می دهید.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه نیروی انتظامی هم شغل و هم وظیفه دینی خود را انجام می دهد و این توفیق بزرگی است، بیان کرد: شغل نیروی انتظامی بسیار با برخی از شغل های دیگری که باید خیلی مراقبت کنند که گرفتار مشکلات شرعی نشوند تفاوت دارد به عنوان مثال احکام بانک ها شرعی است و مشکلی ندارد اما با اندک اشتباه و سهل انگاری و انجام معامله سوری و خارج از قراردادهای شرعی، به جای اینکه خدمت کنند به گناه بزرگ ربا گرفتار می شوند.

بیشتر بخوانید   کسب رتبه برترمخابرات خراسان جنوبی برای برنامه هایFTTHدر کشور

وی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر نظارت عامه و بر همه مردم واجب است چرا که جامعه را از انواع آسیب‌ها حفظ می کند، افزود: محبت و دوستی مردم و جامعه فلسفه اصلی امر به معروف و نهی از منکر است.

آیت الله عبادی تاکید کرد: اکثر کارهای نیروی انتظامی انجام واجب شرعی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه همه مردم موارد مشابه در زندگی روزمره از امور دنیایی را متوجه می شوند اما جای سوال است که چرا به مسائل دینی توجه نمی شود، گفت: بیماری کرونا برای جامعه خطر دارد و باید دستورالعمل های بهداشتی برای حفظ سلامتی جامعه رعایت شود و این امر را همه متوجه می شوند اما رنگ دینی این قضیه را برخی از مردم دیر می فهمند یا نمی خواهند بفهمند.

وی ادامه داد: آیا خطر کرونا، طاعون و آنفولانزا بدتر است یا فاسد شدن شخص و اینکه دزد، منافق، درغگو و معتاد به مواد مخدر و مشروبات الکلی شود؟

آیت الله عبادی با بیان اینکه نهایت کار بیماری کرونا این است که دچار مرگ زودرس شویم، تصریح کرد: اما بیمارهای اخلاقی، سیاسی و اقتصادی قبل از مرگ همه چیز انسان و جامعه را می گیرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تاکید بر ضرورت امر به معروف و نهی از منکر برای حفظ سلامتی جامعه اسلامی، اظهار کرد: خداوند متعال به نیروی انتظامی توفیق پیشگیری از منکرات و پیگیری امر به معروف در جامعه را داده است که خیلی باید شکرگزار این مهم باشند.

بیشتر بخوانید   گلایه امام جمعه بیرجند از فروش پوشاک غیر‌متعارف در بازار

وی گفت: امروز نیروی انتظامی مقتدر و امین جمهوری اسلامی محبوب مردم است و لذا باید برای توسعه اتصال مسئولان با مردم همچنان با جدیت کار کنند.

سرهنگ «ناصر فرشید» فرمانده انتظامی خراسان جنوبی هم در این دیدار اظهار کرد: همه ما در نیروی انتظامی اعتقاد داریم که خدمت به مردم توفیق الهی است و خدا را شاکرم که اکنون توفیق خدمت به مردم ولایی و مومن استان خراسان جنوبی نصیبم شده است.

فرشید با بیان اینکه با شهدا تجدید پیمان کرده ایم که بایستی به درستی در راه اهداف و آرمان های شهدای والامقام گام برداریم تا بتوانیم خدمتگزاری خوبی داشته باشیم، گفت: اما برای خدمت به مردم با توجه به مسائل مختلفی که در سطح جامعه است، نیروی انتظامی باید حمایت لازم را برای اجرای ماموریت های خود داشته باشد.

وی در پایان خواستار حمایت نماینده ولی فقیه استان خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند از اجرای ماموریت های نیروی انتظامی برای خدمت رسانی به مردم شد.

منبع:شبستان

انتهای پیام /

 

 

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها