بازنشستگان پايه و اساس عواطف انسانی و اجتماعی خانواده و جامعه هستند 

رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي خراسان جنوبي با بیان اینکه خانواده، دانشگاه تربيتي عملي است و نوع تربيت در آينده فرد و اجتماع است گفت: بازنشستگان پايه و اساس عواطف انساني و اجتماعي خانواده و جامعه هستند 

به گزارش ” پیام خاوران ” به نقل از روابط عمومي سازمان مديريت و برنامه ريزي خراسان جنوبي؛ مجيد پورعيسي رييس سازمان با صدور پيامي ۲۵ ذي الحجه “روز خانواده و تكريم بازنشستگان” را به تمامي بازنشستگان و مستمري بگيران تبريك گفت.

در  پیام رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي خراسان جنوبي  آمده است: خانواده، جايگاهي رفيع در نظام تربيتي و شخصيت بخشي به انسان داشته و محيطي سرنوشت‌ساز است و مي‌توان از آن به عنوان تاثيرگذارترين نهاد اجتماعي در تشكيل هويت انساني و  فرهنگي نام برد.

 

رفتارهاي اعضا خانواده در اجتماع، بازتاب و انعكاس نوع تربيت و حساسيت والدين به روابط اجتماعي و نحوه تعامل آنان با ديگران است. خانواده، دانشگاه تربيتي عملي است و نوع تربيت در آينده فرد و اجتماع تاثيرگذار است.

بازنشستگان پايه و اساس عواطف انساني و اجتماعي خانواده و جامعه هستند ، نسل آينده منطبق بر آموزه هاي اسلامي و ايراني را در پي خواهد داشت.و هر چه اين قشر از جامعه تكريم و احترام شوند موجبات تحكيم بنيان خانواده ها فراهم آمده و تربيت و پرورش در نگرش متعالي قرآن كريم، جايگاه معنوي خانواده به عنوان تأثيرگذارترين نهاد تربيتي در پرورش سرمايه‌هاي انساني از اهميت بسزايي برخوردار است و در اين ميان آنچه كه بيش از همه در توصيه هاي قرآني و سخنان گهر بار ائمه معصومين(ع) سفارش مؤكد به آن شده، جايگاه نهاد خانواده، نقش تربيت در بنيان خانواده و رعايت تكريم و حفظ حرمت سالمندان و خردمندان بعنوان بزرگان خانواده و اجتماع بوده است.

 

۲۵ذي الحجه، در تقويم رسمي كشور به عنوان روز خانواده و تكريم بازنشستگان نامگذاري گرديده است اين مهم فرصتي شده تا با بهره گيري از فرهنگ و خلق و خوي ائمه اطهار، ضمن ارج نهادن به سالها تلاش و زحمات بي شائبه و تجارب گرانبهاي بازنشستگان عزيز، به جايگاه خانواده به عنوان مؤثرترين نهاد اجتماعي در تشكيل هويت انساني و  فرهنگي، اداي احترام گردد.

بیشتر بخوانید   افزایش ۳۸ درصدی حقوق بازنشستگان قطعی شد؛ پرداخت از شهریور

اينجانب ضمن تبريك صميمانه به مناسبت فرا رسيدن اين روز، سعادتمندي، سرافرازي و سربلندي تمامي بازنشستگان و خانواده ايشان را از درگاه خداوند متعال مسئلت نموده و اميدوارم جامعه امروز و فرداي ما همواره از بركات وجودي و تجربيات ارزنده اين عزيزان، بهره ور و بهره مند باشد.

انتهای پیام//
چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها