آزادگان، نماد اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران

استاندار خراسان جنوبی گفت: آزادگان در دوران اسارت و بعد از آزادی، نماد عزت و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بوده و هستند.

به گزارش ” پیام خاوران “ ؛ محمد صادق معتمدیان در جلسه دیدار جمعی از آزادگان اظهار داشت: در زمانی که جمهوری اسلامی تشکیلاتی نوپا بود و حتی تجهیزات و امکانات خاصی برای مقابله با دشمن نداشت اقشار مختلف مردم برای دفاع از کیان میهن اعلام آمادگی کردند و حضور در جبهه را وظیفه ملی و مذهبی خود می دانستند.

وی ادامه داد: در آن زمان کسی برای جلب مادیات یا استخدام و کسب مقام و جایگاه در جبهه حضور پیدا نمی کرد بلکه همه خالصانه و برای رضای خدا، جان خود را هدیه می کردند.
استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر ایثارگری‌ها و رشادت‌های رزمندگان در دوران دفاع مقدس اظهار داشت: یکی از خلأهای جدی ما این است که نتوانسته‌ایم فرهنگ ایثار و شهادت را به نسل جدید منتقل کنیم.

معتمدیان تأکید کرد: وظیفه همه ماست که خاطرات دوران طلایی دفاع مقدس را مکتوب کنیم و در اختیار آیندگان قرار دهیم.

وی ادامه داد: سختی‌ها و مرارت‌هایی که شما عزیزان در دوران اسارت تحمل کرده‌اید اصلاً با آن چه در کتاب‌ها و فیلم‌ها به تصویر کشیده شده قابل قیاس نیست و هیچ کدام ما که آن شرایط را درک نکرده‌ایم، هرگز نمی‌توانیم آن فشارهای روحی و روانی را تصور کنیم.

استاندار در این نشست ضمن استماع مشکلات و خواسته‌های آزادگان، طی تماس تلفنی با عیسی‌زاده رئيس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی موارد مطرح شده را منتقل کرد و برای طرح موضوعات در کمیته‌های مرتبط و پیگیری آنها، از وی قول مساعد گرفت.

پیام استاندار به مناسبت سالروز بازگشت آزادگان به میهن

بیشتر بخوانید   یک هزار و ۵۸۹ عنوان برنامه هفته بسیج در خراسان جنوبی برگزار می‌شود

استاندار خراسان جنوبی همچنین به مناسبت سالروز بازگشت غرورآفرین آزادگان به میهن پیامی صادر کرد که در بخشی از این پیام آمده است: ۲۶مرداد ماه، سالروز بازگشت غرورآفرین آزادگان سرافراز و سرو قامتان صبر و استقامت به میهن اسلامی است.

آزادمردانی که پس از تحمل سال‌ها شکنجه و صبوری و دوری از عزیزان، واژگان ایثار، شجاعت و استقامت را عینیت بخشیدند و با فداکاری و تکیه بر ایمان الهی، از کیان انقلاب اسلامی و خاک میهن دفاع کردند.

بازگشت شکوهمند آزادگان سربلند به میهن، روز سراسر افتخاری است که بر صفحات زرین انقلاب حک شد و مجاهدت قهرمانانه آنان در جبهه نبرد حق علیه باطل و زندان های رژیم بعثی، همواره از سوی ملت مومن و انقلابی ایران اسلامی مورد تکریم و تجلیل خواهد بود.

اینجانب ایام سعید و سالگشت این خاطره بزرگ را به تمامی آزادگان ایران اسلامی، علی الخصوص آزادگان سرافراز استان خراسان جنوبی تبریک و تهنیت عرض می‌نمایم و از خداوند متعال براي این عزیزان كه از ذخيره‌هاي ارزشمند انقلاب هستند آرزوي توفیق و سلامتي دارم.

دیدار صمیمی استاندار با دو تن از آزادگان

استاندار خراسان جنوبی همچنین به دیدار دو تن از آزادگان استان رفت و از نزدیک با آنها دیدار و گفتگو کرد.

آزاده سرافراز حمیدرضا ملایی در سال ۱۳۶۵ به اسارت نیروهای حزب بعث درآمد و در سال ۱۳۶۹ به میهن اسلامی بازگشت.

آزاده سرافراز محمدرضا خسروی نیز در سال ۱۳۶۲ در عملیات خیبر به اسارت نیروهای حزب بعث درآمد و در سال ۱۳۶۹ به میهن اسلامی بازگشت.

این دیدارها به مناسبت ۲۶ مرداد سالروز بازگشت آزادگان سرافراز به میهن اسلامی صورت پذیرفت.

بیشتر بخوانید   استاندار خراسان جنوبی: اجلاسیه ملی جهادگران فرصت مغتنم برای معرفی خراسان جنوبی است

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها