اقدامات هیات مذهبی پیام حسینی داشته باشد

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه فرهنگ حسینی تنها راه نجات نوع بشر است، خطاب به مسئولان هیئت های مذهبی خراسان جنوبی گفت: شما باید زمینه این مهم را آماده کنید و تمام کارها و مدح های شما پیام حسینی داشته باشد.

به گزارش “پیام خاوران “ ، آیت الله سید علیرضا عبادی  صبح امروز در جلسه توجیهی ابلاغ دستوالعمل‌ها و ضوابط عملیات محرم ۱۴۴۲ که با حضور روحانیون و مداحان برگزار شد، اظهار کرد: امسال به دلیل شرایط خاص کرونایی که وجود دارد مراسم عزاداری محرم متناسب با این شرایط برگزار خواهد شد اما همواره باید تمرین لازم را داشته باشیم که در هر شرایطی متناسب با آن عزاداری امام حسین (ع) را برگزار کنیم چون این مهم تعطیل بردار نیست.

وی با تاکید بر ضرورت حفظ سلامت مردم در برنامه های و مراسم عزاداری محرم، افزود: شناخت جایگاه و شناسنامه حضرت امام حسین (ع) برای همگان لازم است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی به تاثیرات قیام جهانی عاشورا در صحنه های مبارزه با ستمگر و کوتاه کردن دست استعمارگر بیدادگر اشاره کرد و ادامه داد: ماهاتما گاندی رهبر پرآوازه هند زندگی امام حسين(ع) را به دقت مطالعه کرده و قيام آن حضرت را سرلوحه خود قرار داده است و می‌گويد: من زندگى امام حسین عليه السلام، آن شهید بزرگ اسلام را به دقت خوانده‏ و توجه کافى به صفحات کربلا نموده‌ام و بر من روشن شده است که اگر هندوستان بخواهد یک کشور پیروز گردد، بایستى از سرمشق امام حسین پیروى کند.

آیت الله عبادی با بیان اینکه امروز در سطح بین الملل جایگاه امام حسین (ع) به گونه ای است که در خیابان های لندن، برلین و واشینگتن مردم فریاد عدالتخواهی سر می دهند، گفت: امسال همگان منتظر اربعین حسینی هستند و به خاطر شرایط در هر کجای عالم که باشند به این فریاد عدالتخواهی حسینی می پیوندند.

بیشتر بخوانید   علم بدون تربیت آفت می‌شود

وی  با تاکید بر اینکه فرهنگ حسینی تنها راه نجات نوع بشر است، خطاب به مسئولین هیئت های مذهبی استان گفت: شما باید زمینه این مهم را آماده کنید و تمام کارها و مدح های شما پیام حسینی داشته باشد.

منبع:شبستان

انتها پیام /

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها