فلسفه اصلی محرم احیای امر به معروف و نهی از منکر است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی احیای امر به معروف و نهی از منکر را فلسفه اصلی محرم دانست و گفت: هیچ خدمتی به دین بالاتر از این دو فریضه مهم نیست.

به “پیام خاوران “ ، آیت الله سید علیرضا عبادی صبح چهارشنبه در جمع اعضای هیئت اندیشه ورز ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان با اشاره به پیش رو بودن ایام محرم بیان کرد: احیای امر به معروف و نهی از منکر فلسفه اصلی محرم است.

وی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر مسئله ای ریشه ای بوده که در جهان شناسی و انسان شناسی شناخته می شود، گفت: برخی  افراد بسیاری از مسائلی که جزو زندگی  شمرده می شود را  به صورت علمی و تخصصی دنبال می کنند اما مسائل دینی درک نمی کنند.

وی با بیان اینکه هرچیزی برای رسیدن به نتیجه ای مطلوب باید در مسیر فرمول خاصی حرکت کند، اظهار کرد: معروف به معنی شناخته شده و رسیدن به مقصود است بنابراین انسان باید راه شناخته شده ای در جهت تکامل داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: خداوند در دین و تشریع مطابق با تدوین، امر به معروف و نهی از منکر را به عنوان دو فریضه ای اوجب قرار داده است.

آیت الله عبادی بیان کرد: کسانی که امر به معروف و نهی از منکر را درک نمی کنند با ورود به انواع مسائلی که نباید باشد، موجب بدبختی خود و جامعه می شوند.

وی با بیان اینکه مهندسی زندگی نوع انسان برای رسیدن به هدف را انبیاء و اوصیاء به عهده دارند، اظهار کرد: امروز کسانی که راه وصی خدا یعنی همان عدل را بستند و راه کج ظلم را آوردند، دنیا را به بن بست رساندند.

بیشتر بخوانید   امام جمعه بیرجند: انقلاب اسلامی محدود به زمان نیست

آیت الله عبادی با بیان اینکه انقلاب ما همان اسلام ما است، اظهار کرد: گاهی مشاهده می شود مشکل از همان مسئولانی بوده که کار پیاده کردن انقلاب را عهده دارند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار کرد: آمرین به معروف و ناهیان از منکر علاوه بر وظیفه ذاتی باید از مسئولانی که کم تفاوت هستند، مطالبه گری کنند.

وی با بیان اینکه بیماری هایی مانند کرونا، وبا و غیره در نهایت باعث مرگ زودرس می شود، افزود: ویروس انحراف های فکری، اعتقادی و اجتماعی خطرناک تر از کرونا بوده چرا که چیزی برای انسان باقی نمی گذارد.

آیت الله عبادی با بیان اینکه وقتی انحراف فکری به صورت داعش و لیبرال می آید با کرونا قابل قیاس نیست، گفت: چگونه می شود که بسیاری خود را برای کرونا مسئول دانسته اما نسبت به ویروس انحراف رفتار و اخلاق بی توجه هستند.

وی با بیان اینکه اگر انسان از راه عدل خارج شود بدتر از حیوان و درنده می شود، افزود: هیچ خدمتی به دین بالاتر از امر به معروف و نهی از منکر نیست.

منبع:مهر

انتهای پیام/

 

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها