۶۰۰ سبد غذایی بین خانواده‌های زندانیان خراسان جنوبی توزیع می‌شود

مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان خراسان جنوبی از توزیع ۶۰۰ سبد غذایی و بسته بهداشتی در دهه نخست محرم بین خانواده زندانیان زیر پوشش این انجمن خبر داد و گفت: ۶۹ درصد این افراد فاقد مسکن مناسب هستند.

به گزارش “پیام خاوران “ ، سیدهاشم اسماعیل زاده در نشست خبری اظهار داشت: در حال حاضر ۵ انجمن حمایت از زندانیان در خراسان جنوبی فعالیت دارد.

وی با بیان اینکه انجمن شهرستان بیرجند چهار شهرستان بیرجند، خوسف، درمیان و سربیشه را زیر پوشش دارد گفت: مابقی انجمن‌ها نیز در شهرستان‌های فردوس، قاین، نهبندان و طبس فعال هستند.

مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان خراسان جنوبی بیان کرد: با شروع ویروس کرونا در کشور و به تبع آن در خراسان جنوبی در اسفند ماه سال گذشته یک هزار و ۵۰۰ سبد غذایی هریک به ارزش ۲۵۰ هزار تومان به افراد زیرپوشش این انجمن اهدا و مبلغ ۲۰۰ هزار تومان نیز به حساب این افراد واریز شد.

اسماعیل‌زاده ادامه داد: در ۴ ماهه نخست امسال نیز مبلغی بالغ بر ۴۳۰ میلیون تومان در قالب کمک‌های مومنانه و سبد غذایی به خانواده‌های زیر پوشش در انجمن بیرجند اهدا شد.

وی ادامه داد: در کل استان نیز بالغ بر یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان کمک توسط انجمن‌های سطح استان به خانواده‌های زیر پوشش کمک شده است.

مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان خراسان جنوبی تصریح کرد: در دهه نخست محرم نیز انجمن بیرجند در برنامه دارد تا ۶۰۰ سبد غذایی را میان خانواده‌های تحت حمایت این مجموعه توزیع کند.

اسماعیل‌زاده افزود: در کنار این اقلام غذایی یک سبد شامل بسته بهداشتی و یک پرچم امام حسین برای زنده نگه داشتن یاد و نام امام حسین (ع) نیز به خانواده‌های تحت حمایت اهدا می‌شود.

وی گفت: امید است با کمک خیران و حامیان ۹۰۰ خانواده دیگر که در مابقی شهرستان‌‌ها زیر پوشش انجمن‌ها هستند نیز از این کمک‌ها بهره‌مند شوند.

بیشتر بخوانید   پیام استاندار خراسان جنوبی به مناسبت "روز ملی روستا و عشایر" 

مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان خراسان جنوبی افزود: خیران می‌توانند کمک‌های خود را به شماره حساب ۰۱۰۵۹۰۷۸۰۲۰۰۱ نزد بانک ملی یا شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۵۱۷۷۴۶ واریز کنند.

اسماعیل زاده گفت: در آستانه سال تحصیلی جدید نیز قرار است برای۸۱۰  دانش آموز و دانشجو که زیر پوشش هستند مبلغ ۲۰۰ هزار تومان واریز شود.

وی با بیان اینکه امسال با وجود ویروس کرونا ارائه خدمات در همین چهار ماه نسبت به سال گذشته ۱۲۰ درصد رشد داشته است افزود: در سیاست جدید خود استفاده از گروه‌های جهادی در دستور کار است.

مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان خراسان جنوبی بیان کرد: در این راستا در مرحله نخست اولین گروه جهادی رسانه و مطبوعات تشکیل می‌شود که خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای می‌توانند با عضویت در این گروه با انجمن حمایت از زندانیان همکاری کنند.

اسماعیل زاده هدف از تشکیل این گروه‌ها را آموزش آحاد مختلف جامعه در پیشگیری از جرم عنوان و تصریح کرد: موضوع بعدی بحث نظارت رسانه است چرا که نظرات و پیشنهادات این افراد سبب ارتقای کار می‌شود.

وی از ساماندهی مشارکت‌ها نیز به عنوان هدف دیگر در این گروه‌های جهادی یاد کرد و گفت: مشکل اساسی ما با مردم مجازات‌های اجتماعی است که در نظر داریم با تشکیل این گرو‌ه‌ها فضای جامعه را لطیف‌تر کنیم چرا که خانواده زندانی هیچ گناهی ندارند.

مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان خراسان جنوبی از زیر پوشش قرار گرفتن یک هزار و ۴۵۰ خانواده در انجمن حمایت از زندانیان استان خبر داد و یادآور شد: بیش از ۳۲۰ خانواده زندانی در مشاغل خانگی فعالیت دارند.

بیشتر بخوانید   ۹۲۵ میلیارد ریال مالیات بر ارزش افزوده در خراسان جنوبی واریز شد

وی با بیان اینکه ۶۹ درصد این افراد فاقد مسکن مناسب هستند خاطرنشان کرد: با توجه به فرا رسیدن ماه محرم آمادگی داریم نذورات مردمی را برای کمک به خانواده‌های زیر پوشش جمع‌آوری کنیم.

منبع:تسنیم

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها