زیرساخت‌های فرهنگی در خراسان جنوبی ضعیف است/حوزه فرهنگ و هنر در استان ظرفیت‌های گسترده‌ای دارد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه حوزه فرهنگ و هنر در استان ظرفیت‌های گسترده‌ای دارد، گفت: اما متاسفانه زیرساخت‌های فرهنگی در این استان بسیار ضعیف است.

به گزارش “پیام خاوران “، ناصر نبی زاده ظهر امروز در جمع خبرنگاران که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد اظهار کرد:هفته دولت فرصت مغتنمی برای بیان خدمات دولت و نظام به مردم است و در این هفته بستری فراهم می‌شود تا اقداماتی که دولت انجام داده برای مردم بیان شود.

وی با بیان اینکه زیرساخت‌های فرهنگی در خراسان جنوبی ضعیف است، گفت: باید با توجه و برنامه‌ریزی خاصی برای گسترش زیرساخت‌های فرهنگی استان تلاش کنیم‌.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی ادامه داد: در این راستا سالن گلبانگ در سال گذشته بهسازی، سالن نمایش پروفسور کامیابی مسک افتتاح و سالن نمایش طبس نیز در اختیار هنرمندان قرار گرفت.

نبی زاده با بیان اینکه همچنین عملیات اجرایی ساخت سینمای امید در طبس نیز آغاز شده است، گفت: این سینما در راستای افزایش زیرساخت‌های فرهنگی و هنری استان احداث و تا ۱۷ ماه آینده به بهره برداری می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه تفاهم نامه ساخت و احداث سینمای امید در طبس منعقد شده است، افزود: این سینما در راستای افزایش زیرساخت‌های فرهنگی و هنری استان احداث می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از افتتاح ۲ پروژه فرهنگی همزمان با هفته دولت در استان خبر داد و افزود: این پروژه‌ها شامل فاز نخست مجتمع فرهنگی هنری بشرویه و تماشاخانه آفتاب در قاین است که در هفته دولت افتتاح می‌شود.

نبی زاده ادامه داد: اعتباری بالغ بر ۸۰۰ میلیون تومان برای ساخت مجتمع فرهنگی هنری در بشرویه و بالغ بر یک میلیارد و ۱۲۰ میلیون تومان نیز برای تماشاخانه آفتاب در قاین اعتبار هزینه شده است.

بیشتر بخوانید   اهداء بسته‌های بهداشتی به مناطق محروم خراسان جنوبی

وی اظهار کرد: همچنین در برنامه داریم تا ۲ پروژه فرهنگی و هنری را نیز در هفته دفاع مقدس امسال افتتاح کنیم که شامل مرکز آموزشی و نگارخانه درمیان و زیرکوه است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به آسیب دیدگان حوزه فرهنگ و هنر خراسان جنوبی ناشی از کرونا ویروس نیز یادآور شد: از طریق سامانه کارا تاکنون ۲۷۴ نفر از اهالی فرهنگ و هنر استان ثبت نام کردند.

وی خاطرنشان کرد: طبق برآوردهای انجام شده ویروس کرونا ۱۰ میلیارد تومان به حوزه فرهنگ و هنر استان خسارت وارد کرده و حدود ۲ میلیارد و ۶۳۹ میلیون تومان پرداخت شده است و امیدواریم مابقی پرداخت شود.

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها