استفاده از ناوگان اتوبوس‌رانی در بیرجند ۷۰ درصد کاهش یافت

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بیرجند با بیان اینکه “کرونا یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به ناوگان اتوبوسرانی خسارت زد” گفت: از ابتدای شیوع کرونا آمار مسافران ناوگان اتوبوسرانی ۷۰ درصد کاهش داشته است.

به گزارش “پیام خاوران “  ، کرونا که آمد برخی از کسب و کارها تعطیل شد و چرخ زندگی صاحبان‌شان به کندی می‌چرخد. یکی از مشاغل آسیب دیده از کرونا بخش ناوگان اتوبوسرانی و تاکسی رانی است.

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار مسافر شهرداری بیرجند گفت: از ابتدای شیوع کرونا آمار مسافران ناوگان اتوبوس رانی ۷۰ درصد کاهش داشته است.

غلامپور افزود: بر اساس گزارشات ارسالی در مدت چهار ماهه گذشته یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان ناوگان اتوبوسرانی کاهش درآمد داشته است و در شرایط فعلی فقط ۳۵ درصد از ناوگان اتوبوسرانی در شهر فعال هستند.

وی با اشاره  به کاهش بیش از ۷۰ درصدی تردد مسافران در ناوگان تاکسیرانی بیان کرد: تعداد تاکسی‌های بیرجند ۷۰۹ دستگاه است که شامل پایانه مسافربری، فرودگاه، خطوط کم تردد و گردشی است که از این تعداد حدود ۲۰۰ تاکسی عمر بالای ۱۲ سال دارند و جزو تاکسی‌های فرسوده هستند.

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بیرجند عنوان کرد: با شیوع کرونا شاهد کاهش تعداد مسافران خطوط تاکسیرانی درون شهری بودیم و همین امر سبب شده که ساعت کاری و تعداد تاکسی‌ها در شهر کاهش یابد.

غلامپور افزود: بر اساس بررسی‌های میدانی به عمل آمده بیشترین رانندگان تاکسی از ماسک  استفاده می‌کنند و پروتکل‌های بهداشتی نظیر سوار کردن سه مسافر رعایت می‌شود.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF
بیشتر بخوانید   محمد عجم سکان نمایندگی وزارت امور خارجه درخراسان جنوبی را به دست گرفت

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها