برگزاری مراسم نخل گردانی در شهرستان طبس ممنوع است

فرماندار شهرستان طبس گفت: امسال به دلیل شرایط خاص کرونا و به منظور حفظ سلامت مردم، برگزاری هر گونه مراسم نخل گردانی در این شهرستان ممنوع است.

به گزارش “پیام خاوران “ فلاحی  اظهار داشت : آئین نخل گردانی همه ساله در روز عاشورا با شور و شکوه خاصی برگزار می‌شد که امسال برای حفظ سلامت مردم، هیچ برنامه‌ای تحت عنوان نخل گردانی و تزئین نخل در طبس برگزار نمی‌شود.

او رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی مقابله با کرونا را از سوی مسئولان هیئت‌های عزاداری الزامی دانست و افزود: مصوبات ستاد ملی کرونا در این خصوص به عنوان قانون برای همه لازم الاجراست و اگر رعایت نکنیم و فردی گرفتار کرونا شود، گناه و جرمی را مرتکب شده ایم.

فرماندار شهرستان طبس تاکید کرد: شرایط کنونی مطلوب همه ما نیست که عزاداری‌ها اینگونه برگزار شود، اما، چون حفظ سلامت و جان مردم در میان است همه باید خود را مکلف به اجرای ضوابط بهداشتی بدانیم.

فلاحی با قدردانی از مردم در برگزاری مراسم عزاداری با رعایت همه شیوه نامه‌ها گفت: خوشبختانه هیئت‌ها و عزاداران در چند شب محرم با مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا همراهی خوبی کرده اند که امیدواریم همان گونه که اعلام شده عزاداری‌ها در فضای بسته نباشد، حتما رعایت شود.

او از مردم خواست همان گونه در همه گیری ابتدای کرونا با کادر درمانی همراهی کردند، در ادامه هم در عزاداری ایام محرم کمک کنند تا هم شاهد عزاداری خوبی باشیم و هم خطری برای سلامتی مردم پیش نیاید.

در مورد سلامتی مردم با کسی تعارف نداریم

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان طبس هم با تاکید بر واجب شرعی و قانونی بودن رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی محرم گفت: در برگزاری مراسم عزاداری، چون سلامت عمومی شهروندان مطرح است با هیچ کس تعارف نداریم و ناگزیر از برخورد‌های قانونی با متخلفان هستیم.

بیشتر بخوانید   سقوط تیرهای برق بر اثر باد و طوفان درشهرستان طبس

رحیمی افزود: اگر احساس کنیم برخی رفتارها، سلامت عمومی مردم را دچار مخاطره کند و غفلتی از ضوابط بهداشتی صورت گیرد، هرچند علاقه‌مند و راغب به این کار نیستیم، اما با مسئولان هیئت‌ها و سایر افراد خاطی برخورد قانونی و قضایی می‌کنیم.

او تاکید کرد:مطمئن هستیم همه شهروندان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مقابله با کرونا را در این ایام بر خود واجب می‌دانند و امیدواریم با دقت و ظرافتی که دارند، محرمی بدون دغدغه بیماری کرونا را داشته باشیم.

منبع:باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها