دپارتمان ملی صنعت تایر کشور در بیرجند ایجاد می شود

معاون وزیرکار و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور ازتاسیس و ایجاد دپارتمان ملی صنعت تایرکشور در کارخانه کویرتایر خبر داد.

به گزارش “ پیام خاوران ”  علی اوسط هاشمی در نشست هم‌اندیشی توسعه آموزش های جوار کارگاهی و بین کارگاهی در شرکت کویرتایر با قدردانی از اقدامات ارزشمند آموزشی ومهارتی در این شرکت اظهار داشت: با صدور این مجوز تمام آموزش هایی که درسطح صنعت تایر کشور نیاز به گواهینامه فنی وحرفه ای دارند (درحوزه کارآموزی ومربی گری)باید از طریق دپارتمان ملی صنعت تایر کشور که در کویر تایر مستقر می شود و با تایید این شرکت صورت پذیرد.

معاون وزیر کار و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با اشاره به نقش و اهمیت صنعت تایر و ارتباط آن با صنعت خودرو در کشورخاطرنشان کرد: این دپارتمان می تواند تمام آموزشهای مهارتی دررده های مختلف از جمله خدمات تایررا ارائه وصلاحیت حرفه ای نمایندگان شبکه فروش خود را بالا ببردو در قامت ملی ودرکنار مرکز آموزش بین کارگاهی ایفای نقش کند.

هاشمی همچنین ازتدوین استانداردهای لاستیک خودرو درکارخانه کویرتایرخبردادوگفت:مهارت،مبنای صدور گواهینامه های فنی وحرفه ای است بنابراین ضروری است تا براساس دستورالعمل هاواستاندارد های بین المللی برند خود را با برخورداری از مهارت های فنی وعلمی تجهیز نماییم مثلا دراستاندارد ملی تایر، کدهای بین المللی را درآن دخالت می دهیم تا در کلاس های آموزشی مبنای تالیفات ،تدریس وتربیت مربی ، تجهیز کارگاه قرار  گیرد.

هاشمی با بیان اینکه اگر کالایی که رضایت مردم را در بر داشته باشد تولید شود بسیارارزشمند است افزود: بهترین برند رضایت مردم است .

وی افزود:براساس تبصره۲ ماده ۳۸ هرمیزان کارآموزشی وسرمایه گذاری تجهیزاتی برای این دپارتمان باگواهی ازاداره کل آموزش فنی وحرفه ای استان و ارائه به سازمان امورمالیاتی قابل محاسبه و از مالیات محاسبه شده معاف خواهید بود. همچنین باید به گونه ای عمل کنیم که نیرویی که از این استان مهاجرت می کند نیروی متخصص وکاربلد باشد.

بیشتر بخوانید   کویرتایردر اوج نوآوری و فناوری| تولید تایر خودرو برقی دانش بنیان

خوش آیند، مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای خراسان جنوبی نیز در این جلسه با بیان اینکه توانمندسازی نیروی انسانی در شرکت کویرتایر مدنظر قراردارد گفت: این امر سبب بالا رفتن بهره وری کارو فعالیت نیروهای توانمند و به روز در این شرکت شده است .

فعالیت نخستین مرکز آموزش بین کارگاهی خراسان جنوبی در کویرتایر

سید محمدحسین زینلی مدیرعامل شرکت کویرتایردر این نشست اظهارداشت:آموزش و یادگیری جز لاینفک زندگی حرفه ای تمام پرسنل این شرکت ازبدو استخدام تا پایان خدمت است به همین منظور نخستین مرکزآموزش بین کارگاهی خراسان جنوبی از اسفندماه ۹۷ در این شرکت فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی با قدردانی از درایت ارزشمند ونگاه ویژه رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور به کویرتایر و اعطای مجوز ایجاد دپارتمان ملی صنعت تایر کشور در کویرتایر گفت: این مجموعه تمام اهتمام خود را برای راه اندازی این دپارتمان بر اساس استانداردهای آموزش سازمان آموزش فنی و حرفه ای به کار گرفته است  .

مدیرعامل شرکت کویرتایر با اشاره به پتانسیل های مرکز آموزش بین کارگاهی کویرتایرگفت: این مرکز با استفاده از ۳۰۰ متر مربع بنای مفید آموزشی که شامل کلاس های آموزشی و سالن های مجهز می باشد ظرفیت آموزش همزمان ۱۰۰ نفر  را ایجاد کرده است .

زینلی افزود: با بهره گیری از مدیران و کارشناسان مجرب و کارآزموده ، کارگاههای آموزش عملی مهارت ها در بخش های مختلف فنی با ظرفیت آموزش عملی همزمان ۷۰ نفر نیز ایجاد شده است و تاکنون توانسته است در مجموع ۴ هزار و ۷۲۵ نفر ساعت آموزش و ۱۳۴ نفر دوره آموزش برگزار نماید.

بیشتر بخوانید   ایجاد بارگاه‌های بهداشتی دست دلالان را از بازار زرشک کوتاه می‌کند

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشوردرپایان این نشست بااهدای لوح سپاس به آقای مهندس زینلی مدیرعامل این شرکت ازاقدامات انجام شده درراستای گسترش  وترویج آموزشهای فنی وحرفه ای و همکاری وهمراهی در احداث اولین مرکز آموزش بین کارگاهی استان خراسان جنوبی قدردانی کرد.

 

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها