افتتاح و کلنگ زنی ۱۵۱۵پروژه و طرح با اعتبار۴هزار و۴۰۰میلیاردتومان درخراسان جنوبی

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه ارتقاء شاخص های کمی و کیفی، پیامد خدمات دولت در استان است از افتتاح و کلنگ زنی ۱۵۱۵ پروژه و طرح با اعتبار ۴ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان خبر داد.

به گزارش ” پیام خاوران ” ، سیدکمال الدین میرجعفریان عصر امروز با بیان این مطلب در برنامه زنده تلویزیونی گفتمان هفته شبکه خاوران اظهار داشت : مقایسه شرایط موجود استان با آن چه در ابتدای دولت یازدهم داشته ایم، این تغییرات را به خوبی نشان می دهد ونتیجه و پیامد خدمات دولت تدبیر و امید در استان، ارتقاء کمی و کیفی شاخص ها بوده است.

وی ادامه داد: در برخی شاخص ها مثل زیرساخت های حمل و نقل جاده ای، برق، آب، گاز، ارتباطات، صدا و سیما، آموزش و… که در ابتدای دولت یازدهم بسیار پایین تر از میانگین کشوری بوده ایم، با اقدامات مطلوبی که طی این مدت انجام گرفته، به شرایط مطلوبی دست یافته ایم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی در تشریح این شاخص ها و تغییرات صورت گرفته گفت: در بحث زیرساخت‌های حمل و نقل جاده ای، تنها ۴.۳ درصد طول راه های استان، بزرگراه بوده که در حال حاضر این رقم با ۲.۵ برابر رشد به ۱۰.۸ درصد رسیده است.

میرجعفریان با بیان اینکه ۲۵۹ کیلومتر راه های اصلی استان هم با ۳.۵ برابر رشد به ۹۱۶ کیلومتر رسیده است. بیان کرد: آغاز عملیات اجرایی راه آهننیز از اقدامات مطلوب دولت در استان است.

وی بیان کرد: در بحث تأمین روشنایی هم در حال حاضر کلیه روستاهای استان از نعمت برق برخوردارند و در این زمینه از شاخص‌های کشوری، جلوتریم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به برخورداری ۹۹ درصد جمعیت شهری استان از آب شرب و بهداشتی پایدار و سالم، تصریح کرد:  در بحث برخورداری جمعیت روستایی از آب شرب سالم و بهداشتی نیز از ۷۱ درصد در شروع دولت یازدهم به ۷۵.۵ درصد در شرایط فعلی رسیده ایم.

بیشتر بخوانید   مشق اول مهر پشت میز گرانی/ نظارت‌ها افزایش می‌یابد

میرجعفریان ادامه داد: از مجموع ۵۰۰ روستای استان که با کمبود آب مواجهند، ۱۱۴ روستا فاقد شبکه اند و مابقی زیرساخت های لازم را دارند اما در بحث پایداری آب با مشکل مواجه اند که با برنامه ریزی های صورت گرفته تا ۲ سال آینده، این دغدغه هم به طور کامل برطرف می گردد.

وی درباره تأمین زیرساخت های ارتباطی نیز گفت: رشد ۲ برابری ضریب نفوذ تلفن همراه(از ۴۰ درصد به ۷۹ درصد)، افزایش ۲.۵ برابری ضریب نفوذ ایرانسل(از ۱۶ درصد به ۴۰ درصد) و رشد ۴ برابری ضریب نفوذ تلفن روستایی(از ۲۰ درصد به ۸۰ درصد) از مهمترین خدمات دولت به مردم استان است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی اظهارکرد: در بحث اتصال روستاها به شبکه سراسری گاز هم از رقم ۱۵ درصدی ابتدای دولت یازدهم به ۸۴ درصد رسیده ایم و این رقم با اقدامات فعلی شرکت گاز، همچنان در حال رشد و افزایش است.

وی درادامه به مقایسه وضعیت امکانات وخدمات آموزشی پرداخت و گفت: وجود ۲۷۴۹مدرسه و افزایش سرانه فضای آموزشی از ۶.۳ به ۸.۲ مترمربع از اتفاقات خوب این حوزه است و در همین زمینه در استان، اقدامات ارزنده ای در راستای حذف مدارس کانکسی و سیستم های گرمایشی و سرمایشی غیراستاندارد برداشته شده است.

میرجعفریان سپس وضعیت سرانه های ورزشی را تشریح کرد و اظهار داشت: سرانه فضاهای روباز ما از ۱۹ صدم به ۲۵ صدم متر مربع رسیده و در سرانه فضاهای ورزشی سرپوشیده نیز از ۱۲ صدم به ۱۵ صدم. مترمربع رسیده ایم.

وی با تأکید بر تحولات ویژه رخ داده در حوزه بهداشت و درمان استان نیزگفت: تعداد تخت های بیمارستانی استان از ۸۰۱ تخت در ابتدای دولت یازدهم به ۱۴۱۹ تخت در شرایط فعلی افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید   استاندار خراسان جنوبی:پروژه انتقال گاز دشتک زابل به خراسان جنوبی 77 درصد پیشرفت فیزیکی دارد+ عکس

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت:  بهره برداری از ۵۹ مرکز بهداشتی که در هفته دولت امسال و با حضور مقامات کشوری به نتیجه می رسد نیز در ارتقاء شاخص های بهداشتی و درمانی تأثیر بسزایی خواهد داشت.

میرجعفریان تأکید کرد: با توجه به نگاه ویژه دولت و شخص استاندار به مناطق روستایی، بیش از ۷۰ درصد برنامه های هفته دولت در روستاهای استان اجرا می شود.

وی یادآور شد: این طرح و برنامه ها، نتیجه کارهای کارشناسی، نیازسنجی های صورت گرفته و اولویت بندی های انجام شده در سفرهای شهرستانی استاندار است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی یکی از مهمترین و اساسی ترین اقداماتی که در نتیجه عنایت دولت و پیگیری های استاندار در استان آغاز شده، موضوع احداث ۲۸ هزار واحد مسکن روستایی و شهری است که با آمار واحدهای مسکونی ساخته شده در ۱۰ سال گذشته برابری می کند.

انتهای پیام

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها