اعتبارات صیانت از جنگل به درمیان رسید

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت: ۳۰ هکتار جنگل در شهرستان درمیان از محل اعتبارات صیانت از جنگل های زاگرس، جنوب و مناطق مرکزی ایران نهالکاری شد.

به گزارش “پیام خاوران “ علیرضا نصرآبادی اظهار داشت : توسعه گیاهان مرتعی، بذرکاری، انجام طرح‌های هلال آبگیر و کاشت نهال با هدف جلوگیری از فرسایش مراتع، کشت گونه‌های مقاوم به شرایط استان و اجرای دیگر طرح‌های مرتعداری مصوب در اراضی طبیعی استان از جمله برنامه‌های اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری در سال‌جاری است.

وی  افزود: در سال مالی ۹۸ از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی پروژه توسعه جنگل اعم از نهالکاری و بذر کاری در سطح ۱۵۰ هکتار اجرا شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی ادامه داد: این طرح در شهرستان های طبس،خوسف،زیرکوه و قاینات اجرا شده است.

علیرضا نصرآبادی با اشاره به اعتبارت اختصاص یافته برای طرح های حفاظت مرتع و جنگل اضافه کرد:از محل اعتبارات طرح ضیافت از جنگل های زاگرس،جنوب و مناطق مرکزی ایران پروژه توسعه جنگل در سطح ۳۰ هکتار در شهرستان درمیان اجرا شد.

وی اظهار کرد : تولید نهال‌های مقاوم در برابر خشکی و کم آبی از جمله تاغ،بادامشک،اتریپلکس و … برای مقابله با ریزگردها در اراضی بیابانی این شهرستان‌ها از جمله برنامه‌های اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان در سال‌جاری است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت :همچنین از ابتدای امسال تا کنون یک فقره طرح مرتعداری در منطقه چاه بند و چاه محمدی به مساحت ۱۱ هزار و ۳۳۵ هکتار، در دفاتر اسناد رسمی به نمایندگان مجریان مراتع مذکور واگذار شده است.

علیرضا نصرآبادی  افزود، در اجرای ماده ۳ قانون حفاظت و بهره برداری ازجنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور و در راستای نیل به مهم‌ترین اهداف سازمانی خود (حفظ، احیاء، اصلاح، توسعه و بهره برداری اصولی از مراتع) و با هدف کاهش فشار فزاینده دام و کاهش بهره برداری متکی به مراتع، اقدام به تهیه و واگذاری طرح‌های مرتعداری کردیم.

بیشتر بخوانید   مسکن ملی و سراب خانه‌دار شدن مردم/ متقاضیان سر دو راهی مانده‌اند

وی اضافه کرد: از کل ۲۰۲طرح مرتعداری تهیه شده استان به مساحت ۲ میلیون و ۱۲۲ هزار هکتار تاکنون ۱۲۴ فقره با مساحت یک میلیون و ۱۳۹ هزار هکتار طی انعقاد قرارداد به نماینده مجریان طرح‌های مرتعداری واگذار شده است.

انتهای پیام /

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها