فولاد خراسان الگوی توسعه و اشتغال‌زایی بر پایه صنعت

  • کدخبر: 17490
  • چهارشنبه ۵ شهریور ۹۹ - ۱۴:۵۶

بررسی عملکرد فولاد خراسان در ۳ماه نخست سال ۱۳۹۹ از رشد چشمگیر حاشیه سود و نیز رکوردهای قابل توجه این شرکت در زمینه تولید محصولات فولادی خبر می‌دهد.

به گزارش “پیام خاوران “ فولاد خراسان به مناسبت «هفته دولت» با بیان و تشریح دستاوردها و موفقیت ها خود برای ایجاد امیدواری در مردم منطقه و دلگرمی بیشتر ذی‌نفعان کسب و کار و ایجاد ناامیدی در تحریم کنندگان درصدد است با کسب دستاوردها و توفیقات پی در پی در رونق تولید و تحقق شعار جهش تولید به عنوان بزرگ ترین قطب صنعت فولاد در شرق کشور بیش از پیش سهیم باشد.

جهش چشم گیر فولاد خراسان در سال «جهش تولید»

سال ۱۳۹۸ برای مجتمع فولاد خراسان به‌گونه‌ای پشت سر گذاشته شد که علی‌رغم مشکلات ناشی از تحریم‌ها و شرایط حاکم بر صنعت و تولید، در بخش‌های نورد، فولادسازی، آهن‌سازی، تولید بریکت و گندله‌سازی عملکردی درخشان را در کارنامه ی خود ثبت کرد. این روال در سال ۱۳۹۹ ادامه دارد به طوری که مجتمع فولاد خراسان با کسب رکوردهای متعدد در حوزه‌های تولید، تامین، فروش، صادرات، ارتقای انگیزه و توجه ویژه به توانمندسازی نیروی انسانی و نیز ایفای مسولیت‌های اجتماعی و همچنین به‌ عنوان معین اقتصادی منطقه خراسان یکی از بنگاه‌های موفق اقتصادی بوده و توانسته شعار جهش تولید را تا نیمه سال ۱۳۹۹ محقق سازد.

«فولاد خراسان» با فاصله در جایگاه نخست رشد سوددهی فولادسازان قرار گرفت

بررسی عملکرد فولاد خراسان در ۳ماه نخست سال ۱۳۹۹ از رشد چشمگیر حاشیه سود و نیز رکوردهای قابل توجه این شرکت در زمینه تولید محصولات فولادی خبر می‌دهد.

جایی که فولاد خراسان نه تنها رکوردهایی تازه در زمینه تولید از خود به جا گذاشته، بلکه رشد چشم گیر حاشیه سود این شرکت، روایتگر رونق همه جانبه بزرگترین مجتمع صنعتی شرق کشور در سالی است که به عنوان «جهش تولید» نامبردار شده است. این همه در حالی حاصل شده است که فولاد خراسان با نماد «فخاس» هم‌ اکنون جزو ۳۰ شرکت برتر بورس اوراق بهادار است و  تحریم‌های یک جانبه و خارج از چارچوب‌های حقوق بین الملل، صنعت فولاد را به عنوان یکی از کلیدی‌ترین صنایع کشور نشانه رفته و دایره محدودیت‌های ظالمانه، با هدف به زانو درآوردن اقتصاد کشور،  تنگ کردن عرصه بر این صنعت اشتغالزا و بزرگ را هدف گذاری کرده است.

بیشتر بخوانید   برگزاری مرحله دوم جشنواره باجه های بانکی روستایی پست بانک خراسان جنوبی

با این همه، عزم و اراده صنعتگران ایرانی از جمله «مجتمع فولاد خراسان» نه تنها در حال تدبیر این شرایط است، بلکه فراتر از آن، بارقه‌های درخشان موفقیت در تولید و تجارت، روزهایی درخشان را در این حوزه نوید می دهد.

بهار پر رونق تولید در فولاد خراسان

فولاد خراسان با مدیرعامل جوان و با تجربه اش در ۵ ماه نخست امسال، شرایطی ویژه را تجربه کرده است؛ رشد سود خالص شرکت در مقایسه میان بهار سال‌های ۹۸ و ۹۹ عیان است و رکوردهایی که در تولید فولاد خام رقم خورده است، نشان از هماهنگی ارکان تولید، پشتیبانی و تامین و به عبارتی حُسن اداره و جریان امور دارد.

مدیرعامل مجتمع فولاد خراسان در تشریح این شرایط از رشد چشمگیر سود سه ماه نخست سال ١٣٩٩ نسبت به بهار ٩٨ و قرار گرفتن این شرکت در «جایگاه نخست رشد سودآوری» در میان فولادسازان کشور خبر داد.

کسری غفوری چندی پیش در نشستی صمیمانه با خبرنگاران در نیشابور، که محل استقرار سایت فولاد خراسان است، گفته بود: رشد مثبت حاشیه سود سه ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، رقم ۱۵۱درصد را نشان می‌دهد. آن چه غفوری به آن اشاره می‌کند، عملکرد متمایزی از مجتمع فولاد خراسان را به نمایش می‌گذارد.

این شرکت در حالی در جایگاه نخست رشد سوددهی قرار گرفته، که به گفته کسری غفوری مدیرعامل شرکت فولاد خراسان اطلاعات پایش شده در مراجع رسمی و تخصصی نظیر سازمان بورس نشان می‌دهد که «فولاد خراسان» تنها شرکت فولادسازی است که توانسته نسبت به سه ماه نخست سال گذشته، چنین رشدی را به ثبت برساند.

به گفته کسری غفوری امروز نه تنها سهامداران عمده شرکت، بلکه کارکنان صدیق و پرتلاش او در فولاد خراسان،  بیش از پیش در این توفیق سهیم بودند و ۷ هزار پرسنل و ذینفعان نزدیک‌ این مجموعه بزرگ صنعتی -معدنی از نتایج این توفیق برخوردار خواهند شد.

پاسخ قاطع به تحریم‌ها، با رشد و رونق تولید

بیشتر بخوانید   ضربه به خراسان جنوبی با تغییر زودهنگام مدیریت‌ها/ نظام بانکی جلوی اقتصاد پویا را گرفته است

غفوری با بیان این که این مجموعه صنعتی برای سومین بار با ذکر نام در فهرست تحریم‌های ایالات متحده به طور مستقیم قرار گرفت، افزود: تداوم رشد فولاد خراسان در یک سال مالی گذشته و شناسایی سودی معادل ۷ سال پیش از آن پاسخی به ترامپ و دولتمردان آمریکایی است.

وی با بیان این که در سال ۹۸ بالغ بر ۷۹ درصد سودخالص در این مجتمع شناسایی شده، یادآور شد: «مجتمع فولاد خراسان» از لحاظ رشد سوددهی، رتبه اول را در میان فولادسازان کشور کسب کرده است.

مدیرعامل فولاد خراسان همچنین با اشاره به نتایج پایش عملکرد سه ماهه این شرکت تصریح کرد: مجتمع در بهار ۹۹ نسبت به سه ماه پیش از آن (زمستان ۹۸) نیز ۱۵۱درصد افزایش سودآوری داشت که از این بابت نیز  بهترین عملکرد را میان شرکت‌های فولادی کشور به ثبت رساند.

وی با تقدیر از تلاش‌های کارکنان مجتمع، گفت: در ۹ ماه گذشته ۱۱ رکورد تولیدی در این مجتمع به ثبت رساندیم. کسری غفوری که اخیرا در نشست اخیر فعالان صنایع معدنی و مدیران فولادی و پتروشیمی با رییس جمهور، حضور یافته است، از قول بالاترین مقام اجرایی کشور نقل می‌کندکه به گفته رییس جمهور فولادسازان در  سال گذشته موفق شدند ۱۰.۱ میلیارد دلار ارزآوری برای کشور داشته باشند و در سال جاری تلاش می‌کنیم این میزان به ۱۰.۶ میلیارد دلار در حوزه معدن و فولاد برسد؛  این در حالی است که ارز آوری نفت و پتروشیمی در سال گذشته به کمتر از هشت میلیارد دلار رسید.

رکوردهای پیاپی فولاد خراسان در سال جهش تولید

مجتمع فولاد خراسان اردیبهشت ماه امسال موفق شد بالاترین نصاب تولید خود را از زمان شروع به کار کارخانه گندله سازی در سال ۱۳۹۸ کسب کند و خردادماه امسال یک بار دیگر توانست با وجود مشکلات و محدودیت‌های ناشی از تحریم‌ها، برای دومین بار و در فاصله یک ماه رکورد جدیدی را در تولید گندله به ثبت برساند.

غفوری افزود: این کارخانه با ثبت رکورد ماهانه ۱۹۰۱۳۶ تن تولید گندله در خرداد ماه رکورد قبلی خود در اردیبهشت با میزان  ۱۸۰۶۶۸ تن را ارتقا داده و موفق شد ۹۴۶۸ تن افزایش تولید را به ثبت رسانده است.

بیشتر بخوانید   مسئله اقتصاد خون در جامعه است/پرسنل کویرتایر افسران جبهه اقتصادی در مقابل دشمن

همچنین کارکنان سخت کوش این مجتمع، موفق شدند رکورد ماهانه تولید فولاد خام خود را در واحد «فولادسازی شماره۲» ۱۳۵۰ تن  ارتقا بخشد.

بهار۹۹ در فولاد خراسان در حالی به پایان رسید که با رکورد جدید تولید ماهانه فولاد در کارخانه فولادسازی مجتمع همراه بود. با پایان یافتن سومین ماه از سال «جهش تولید»، کارکنان واحد فولادسازی شماره۲ شرکت، در خرداد ماه تولید ماهانه این واحد را با ۱۳۵۰ تن ارتقا، به میزان ۵۱۰۷۹ هزار تن رساندند.

رکورد قبلی این واحد با رقم ۴۹۷۲۹هزارتن شمش درآبان ماه سال ۱۳۹۸ رقم خورده بود.

اهداف مجتمع فولاد خراسان در سال ۱۳۹۹

مهم‌ترین هدف‌گذاری صورت گرفته در این مجموعه بنا بر گفته‌های مدیریت مجتمع فولاد خراسان تامین کنسانتره سنگ‌آهن به میزان ۲.۲ میلیون تن، تامین ۵۰۰،۰۰۰ تن گندله سنگ‌آهن و تامین ۱۲۰ هزار تن آهن‌قراضه در راستای تامین پایداری تولید است. تحقق ظرفیت اسمی کارخانه فولادسازی شماره ۲، تحقق ظرفیت اسمی واحد گندله‌سازی، اجرای بسته تکمیلی کارخانه گندله‌سازی و برنامه‌ریزی و تلاش برای دستیابی به پیشرفت فیزیکی احداث کارخانه تغلیظ سنگ‌آهن در محل سنگان خواف به میزان ۵۰ درصد از طریق شرکت تهیه و تولید مواد معدنی شرق فولاد خراسان در راستای توسعه ظرفیت و تکمیل زنجیره تولید ازجمله گام‌های اصلی و برنامه‌ریزی شده این شرکت اعلام شده است.

تولید دو میلیون تن گندله، ۱.۶ میلیون تن آهن اسفنجی، تولید ۱.۳ میلیون تن فولاد خام، ۶۲۰ هزار تن انواع محصولات نهایی با کیفیت مطلوب و مطابق با استانداردهای ملی به‌ عنوان اهداف اصلی تولیدی شرکت در سال ۹۹ در نظر گرفته شده است که فروش ۴۳۴ هزار تن محصول نهایی در بازارهای داخلی و ۱۸۶ هزار تن فروش صادراتی در برنامه این سال قرار دارد که این رقم برای محصول نیمه ‌نهایی (شمش) ۳۲۸ هزار تن فروش داخلی و ۳۲۸ هزار تن صادرات از دیگر برنامه‌های شرکت است.

منبع:می متالز

انتهای پیام /

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها