استاندارخراسان جنوبی:نهبندان به بازار اصلی منطقه ای فروش شتر تبدیل می شود

استاندار خراسان جنوبی  گفت: با توجه به راه اندازی میدان دام در نهبندان و اخذ مجوز واردات شتر و قرنطینه آنها در حیدرآباد، این شهرستان باید به بازار اصلی منطقه ای فروش شتر نیز تبدیل شود.

به گزارش  پایگاه خبری “ پیام خاوران ”  محمد صادق معتمدیان با تأکید بر این مطلب در جلسه بررسی مسائل و مشکلات بخش شوسف که در محل بخشداری این شهر برگزار شد، اظهار داشت: بخشداران و فرمانداران، حلقه اتصال مردم با مدیران استانی هستند لذا باید همیشه و در هر شرایطی در دسترس مردم باشند.

وی در کنار مردم بودن را از اولویت های کار مدیران برشمرد و گفت : مهمترین تکلیف فرمانداران و بخشداران پیگیری مسایل و مشکلات مردم است ومدیران با حضور در جمع مردم ، اجازه ندهند مشکلات در روستاها باقی بمانند .

استاندار خراسان جنوبی  ، تقویت فرمانداری ها و بخشداری ها را از برنامه های استان برشمرد و اظهار داشت: با توجه به اهمیت موضوع، برای تأمین نیروی انسانی مورد نیاز بخشداری ها اقداماتی صورت گرفته و به زودی این موضوع محقق خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنانش از سند توسعه نهبندان گفت که در جریان سفر رهبر معظم انقلاب به این شهرستان کلید خورده و متذکر شد: در راستای مفاد این سند و به منظور محرومیت زدایی از نهبندان و دیگر شهرستان های مرزی استان دستگاه های معینی تعیین شده اند.

معتمدیان با تأکید بر اینکه در این راستا اقدامات زیادی در استان صورت گرفته، افزود: ۱۵ شاخص اصلی توسعه را احصاء نمودیم و تلاش بر این است که در تمام این موارد از میانگین کشوری عقب نمانیم.

استاندارخراسان جنوبی  گفت: برای رسیدن به این هدف، طرح و پروژه‌های زیادی پیش بینی شده که در تحقق آنها روند فزاینده ای داریم اما اقدامات انجام شده کافی نیست و باید کار، شتاب بیشتری بگیرد.

بیشتر بخوانید   مهرنگار ایرانیان(ایراکد) شرکت برتر دومین رویداد بین المللی مدیریت بحران ایران قوی +عکس و ویدئو

وی اظهارکرد:  با هم افزایی همه حوزه ها و همراهی مردم، اقداماتی که طی یک سال و نیم گذشته صورت گرفته، نتیجه بخش تر خواهد شد.

وی در ادامه از برنامه های توسعه ای در دست اقدام در استان گفت و تأکید کرد: نصب و راه اندازی نیروگاه های خورشیدی خانگی، ساخت مسکن شهری و روستایی، ایجاد سه هزار شغل در زمینه صنایع دستی، احداث مجتمع‌های گلخانه ای و طرح هاب منطقه ای شتر، همه بر اساس ظرفیت های ارزنده استان طراحی و اجرا شده و نقش بسزایی در مدیریت مهاجرت معکوس و ماندگاری جمعیت در مناطق روستایی داشته است.

معتمدیان با اشاره به پتانسیل های نهبندان در زمینه پرورش شتر گفت: یکی از برنامه های ما این است که طی بازه زمانی سه ساله، نهبندان را به قطب اول شتر کشور تبدیل کنیم.

وی تأکید کرد: با توجه به راه اندازی میدان دام در نهبندان و اخذ مجوز واردات شتر و قرنطینه آنها در حیدرآباد، این شهرستان باید به بازار اصلی منطقه ای فروش شتر نیز تبدیل شود و تحقق این اهداف در توسعه شهرستان نهبندان تأثیر بسزایی خواهد داشت.

استاندارخراسان جنوبی  در ادامه ضمن تشریح وضعیت شهر شوسف در خصوص رفع مشکلات موجود، دستورات لازم را صادر نمود.

معتمدیان با عام المنفعه خواندن اقدامات شهرداری ها و تأثیر این برنامه ها در ایجاد نشاط اجتماعی، برای بهسازی معابر شهری، اجرای روکش آسفالت معابر، تأمین سیمان مورد نیاز پروژه های عمرانی و توسعه فضای سبز با کاشت گونه های گیاهی متنوع در سطح شهر شوسف قول مساعد داد.

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها